Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


920. Челахов Степан Валентинович. Механізми регулювання кон'юнктури продукції металургійних підприємств: дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Донецький національний ун-т. - Донецьк, 2004.



Анотація до роботи:

Челахов С.В. Механізми регулювання кон`юнктури продукції металургійних підприємств. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю: 08.06.01 – Економіка, організація і управління підприємствами. – Донецький національний університет Міністерства освіти і науки України, Донецьк, 2004.

У дисертації досліджується проблема удосконалення управління кон`юнктурними перетвореннями у виробництві продукції на металургійних підприємствах, що в сучасних умовах сприяє підвищенню ефективності. На підставі аналізу кон`юнктури ринку металопродукції та оцінки стратегічного напрямку запропоновано концептуальну модель регулювання кон`юнктури металопродукції. Розроблено моделі формування товарної та цінової політики, моделі витрат на рекламу на основі функції комунікаційного відгуку, моделі маркетингового потенціалу кон`юнктурних перетворень.

Запропоновано механізми комунікаційного синтезу, інформаційну систему підтримки кон`юнктурних перетворень. Розглянуто питання адаптації ринкової кон`юнктури до особливостей динаміки ринку.

  1. Кон'юнктура вітчизняного ринку металопродукції знаходиться в нестійкому стані. Складність кон'юнктурних перетворень визначається тим, що обсяги продукції металургійних комбінатів перевищують обсяги ємкості внутрішнього ринку, у зв'язку з чим існує проблема розширення ринку збуту.

  2. Об'єктивні причини, що привели деякі металургійні комбінати до погіршення результатів господарської діяльності, вимагають розробки нових стратегічних напрямків комунікаційної політики, пріоритетним напрямком якої є експортні постачання. Виділити перспективний ринок, де надається можливість досить успішно реалізувати необхідні товари можна шляхом проведення первинного експрес-аналізу ринків на основі запропонованого методу бальних оцінок.

  3. У залежності від динаміки факторів мікро- і макросередовища з урахуванням підходів маркетингу й адаптивного управління кон'юнктурою виробляється торгівельна стратегія, яка забезпечує розвиток, економічний зріст, конкурентноспроможність і ефективність.

  4. Дослідження кон'юнктури здійснюється за допомогою економічних показників, що дозволяють дати кількісну характеристику якісним змінам, які відбуваються у відтворювальному процесі і характеризують сформовану ситуацію на ринку, а також дають можливість визначити значущість, напрямки і тенденції розвитку кон'юнктури.

  5. Формування товарної і цінової політики спрямоване на вибір групи товарів, тісно зв'язаних між собою подібними принципами функціонування, продажем однаковим групам споживачів, способом просування на ринок або приналежністю до одного діапазону цін.

  6. Введення функції комунікаційного відгуку, яка виражає залежність частки споживачів, що позитивно відреагували на рекламу від розміру рекламних витрат, дозволяє регулювати потоки і доходи.

  7. Маркетинговий потенціал кількісно описує процес використання підприємствами маркетингового інструментарію і сприяє обґрунтованому прийняттю управлінських рішень у сфері кон'юнктурних перетворень.

  8. Комунікаційні процеси є ефективним методом інформаційного впливу в маркетинговому управлінні кон'юнктурними перетвореннями на основі обґрунтованої стратегії використання комплексу ефективних комунікаційних засобів.

  9. Динаміка ринку є могутнім чинником при формуванні стратегії ринкової кон'юнктури. Її врахування є необхідною умовою адаптації стратегії до особливостей розвитку ринку.

10. Доведено, що перспективним напрямком кон'юнктурних перетворень є розвиток інструментальних засобів у процедурах прийняття рішень: застосування економічних експертних систем, застосування оптимізаторів при виборі торгівельних стратегій, розробка різних інтегрованих систем.

11. Економічний ефект від впровадження результатів дослідження у металургійній компанії «Leman Commodities S.A.». склав 368 тис.грн.

Публікації автора:

монографії:

  1. Эффективное управление рекламным бизнесом / Ю.Г.Лысенко, С.В.Дынчев, В.В.Гнатушенко, С.В.Челахов, В.М.Демьянов/ Под ред. Ю.Г.Лысенко. – Донецк: ДонНУ, 2003. –228с. (Особистий внесок здобувача: підготовлено підрозділи 1.2 „Эффективность основных рекламных средств», 2.1 „Методы планирования рекламного бюджета”, 5.1 „Организационная структура рекламного агентства”, 6.3 „Программные средства, применяемые в управлении рекламным бизнесом”).

  2. Управление крупным промышленным комплексом в транзитивной экономике / Под общ. ред. проф. Ю.Г.Лысенко, проф. Н.Г.Гузя. –Донецк: Юго-Восток, 2003. – 670с. (Особистий внесок здобувача: підготовлено підрозділ 5.2 „Анализ конъюнктуры товарного рынка и конкурен- тоспособности”).

у фахових виданнях:

  1. Челахов С.В. Равновесие, устойчивость и развитие логистических систем //Новое в экономической кибернетике: Моделирование в логистике /Сб.науч.ст. под общ.ред.Ю.Г.Лысенко, Донецк: ДонНУ, №2, 2002.- С.36-48.

  2. Челахов С.В. Проблемы коммуникаций на рынке металлопроката //Новое в экономической кибернетике: Моделирование коммуникационных процессов в маркетинге /Сб.науч.ст. под общ.ред.Ю.Г.Лысенко, Донецк: ДонНУ, №3, 2002. - С.67-72.

  3. Челахов С.В. Адаптация рыночной конъюнктуры к особенностям динамики рынка / Новое в экономической кибернетике: Управление маркетинговым потенциалом предприятия /Сб.науч.ст. под общ.ред.Ю.Г.Лысенко, Донецк: ДонНУ, №2, 2003. - С.37-47.

  4. Челахов С.В. Моделирование расходов на рекламу на основе функции коммутативного отклика /Сб.„Модели управления в рыночной экономике”. Спецвыпуск. Общ. ред. Ю.Г.Лысенко; Донецкий нац. ун-т. -Донецк: ДонНУ, 2002. - С.216-221.

  5. Челахов С.В. Моделирование выбора конъюнктуры товарных рынков /Сб.„Модели управления в рыночной экономике”. Спецвыпуск. Общ. ред. Ю.Г.Лысенко; Донецкий нац. ун-т. -Донецк: ДонНУ, 2003. - С.70-75.

  6. Гузь Н.Г., Челахов С.В. Коммуникационный синтез маркетинговых решений // Экономическая кибернетика. Міжнародний науковий журнал. - №5-6, 2002. - С.84-90. (Особистий внесок здобувача: механізми комунікаційного синтезу).

за матеріалами конференцій:

  1. Челахов С.В.. Моделирование потокового ценообразования в системе маркетинга // Проблеми економічної кібернетики / Тези доповідей VII Всеукраїнської науково-методичної конференції 11-13 вересня 2002р., м.Запоріжжя, - С.230-232.

10.Челахов С.В. Проблемы регулирования конъюнктуры на рынке металло- продукции //Матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції «Наука і освіта 2003», 20-24 січня 2003р., Дніпропетровськ-Донецьк-Харків, т.24, Дніпропетровськ, “Наука і освіта”.- 2003. -С.51-53.

11.Челахов С.В. Адаптация рыночной конъюнктуры металлопроката к особенностям динамики рынка // Проблеми економічної кібернетики / Тези доповідей VIII Всеукраїнської науково-методичної конференції 6-8 жовтня 2003р., м.Алушта, - С.264-266.

12.Гнатушенко В.В., Гузь М.Г., Челахов С.В. Концепция маркетингового потенциала / Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції “Управління підприємствами: проблеми та шляхи їх вирішення”,2-3 жовтня 2003р., м.Ялта, - С.106-110. (Особистий внесок здобувача: структура маркетингового потенціалу).