Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Фізико-математичні науки / Механіка деформівного твердого тіла


323. Семерак Віктор Михайлович. Методи теплового розрахунку фрикційних елементів при квазістаціонарному та нестаціонарному режимах теплоутворення: дис... канд. техн. наук: 01.02.04 / Луцький держ. технічний ун-т. - Луцьк, 2004.



Анотація до роботи:

  1. Семерак В.М. Температура поверхні тертя під час гальмування // Вісник Львівського університету. Серія мех.-мат. – 1999. – Вип. 55. – С. 139–142.

  2. Семерак В.М., Євтушенко О.О. Визначення середньої температури та зносу поверхні тертя під час гальмування // Доповіді НАН України. – 2000. – № 4. – С. 66–72.

  3. Семерак В.М., Євтушенко О.О. Квазістаціонарна задача теплопровідності для кусково-однорідного півпростору // Математичні методи механіки неоднорідних тіл. – Т. 1 – Львів, 2000. – С. 371–374.

  4. Євтушенко О.О., Конєчний С., Семерак В.М. Дослідження температурного поля, яке виникає внаслідок тертя колеса по рейці // Фіз.-хім. механіка матеріалів. – 2002. – Т. 38, № 5. – С. 82–86.

  5. Євтушенко О.О., Семерак В.М. Високошвидкісне локальне нагрівання поверхні півпростору лінійним розподіленим потоком тепла // Мат. методи та фіз.-мех. поля. – 2001. – Т. 44, № 3. – C. 140–146.

  6. Євтушенко О.О., Семерак В.М. Плоска змішана квазістаціонарна задача теплопровідності для півпростору, що нагрівається високошвидкісним розподіленим потоком тепла // Мат. методи та фіз.-мех. поля. – 2002. – Т. 45, № 2. – C. 124–129.

  7. Євтушенко О.О., Семерак В.М. Високошвидкісне фрикційне нагрівання півбезмежного тіла із урахуванням конвективного теплообміну на вільних поверхнях // Математичні методи механіки неоднорідних структур. – Львів, 2003. – С. 153–154.

  8. Евтушенко А.А, Семерак В.М. Определение температуры при скольжении колеса по рельсу // Трение и износ. – 1999. – Т. 20, № 6. – С. 588–594.

Анотація. Семерак В.М. Методи теплового розрахунку фрикційних елементів при квазістаціонарному та нестаціонарному режимах теплоутворення. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла. – Луцький державний технічний університет, Луцьк, 2004.

У дисертації побудовано розв’язки теплових задач тертя з урахуванням фрикційного теплоутворення, зміни швидкості ковзання з часом та зношування.

Проаналізовано двовимірне температурне поле та термонапружений стан, що виникають внаслідок квазістаціонарного фрикційного високошвидкісного нагрівання поверхні напівбезмежного тіла. Знайдено резольвенту ядра інтегрального рівняння Вольтерра другого роду зі слабо сингулярним ядром, до якого зводиться задача при змішаних крайових умовах. Одержаний розв’язок апробовано при дослідженні розігріву рейки під час гальмування (розгону) колеса. Знайдено аналітичні формули для визначення коефіцієнта розподілу теплових потоків між колесом та рейкою. Побудовано розв’язок цієї задачі у випадку термочутливого матеріалу тіла.

Вивчено розподіл просторового нестаціонарного температурного поля у півпросторі, що нагрівається в круговій області поверхні рухомим фрикційним потоком тепла. Досліджено перехідні температурні процеси як під час нагрівання, так і при охолодженні тіла. Показано, що на основі розв’язку цієї задачі можна вивчати зародження та рух (кінетику) “гарячих плям”, що утворюються на поверхнях тяжко навантажених фрикційних контактів. Отримано розв’язок квазістаціонарної теплової задачі тертя для півпростору із захисним покриттям. Побудовано аналітичні розв’язки цієї задачі для стаціонарного та високошвидкісного режимів фрикційного нагрівання, що дозволило запропонувати інтерполяційні формули для розрахунку максимальної температури у всьому діапазоні зміни параметра Пекле.

На основі розв’язку нелінійної нестаціонарної теплової задачі тертя з урахуванням експоненціальної залежності коефіцієнта тертя від температури проведено числовий розрахунок зміни швидкості ковзання, температури та зношування на робочій поверхні для серійної пари фрикційних елементів гальмівних систем чавун ЧНМХ – металокераміка ФМК-11.