Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Машинознавство


Лещенко Олег Іванович. Методи удосконалення гусеничного рушія шляхом адаптивної настройки його ланцюга. : Дис... канд. наук: 05.02.02 - 2007.



Анотація до роботи:

Лещенко О.І. Методи удосконалення гусеничного рушія шляхом адаптивної настройки його ланцюга. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук, спеціальність 05.02.02 – машинознавство, Одеський національний політехнічний університет, Одеса, 2007.

Дисертація присвячена рішенню наукової задачі, яка полягає у визначенні залежності натягу від геометричних параметрів окремих ділянок ланцюга в рушіях ГМ, при адаптивній настройці ланцюгової передачі автоматичними механізмами в динаміці.

Задача вирішена шляхом створення автоматичних механізмів, здатних виконувати зміну натягу з необхідною швидкістю і точністю, для управління якими створена математична модель на основі удосконалення методик розрахунку статичних і динамічних параметрів ланцюга.

У роботі запропоновано три методи зміни натягу ГЛ. Вдосконалено методи зміни натягу шляхом переміщення направляючого колеса по дузі кола і по прямій лінії. Ці методи засновані на застосуванні автоматичного роликово-гвинтового приводу. Третій – вперше запропонований метод диференціальної зміни натягу, який припускає використання повнопривідного ГР. Розроблений стенд – імітатор диференціальної зміни натягу, фізичні процеси роботи якого лягли в основу розробленої математичної моделі, яка заснована на запропонованих методиках визначення характеристик ГЛ, укладеного між колесами, які задають форму, що враховано в розрахункових методиках.

Питання динаміки ГЛ досліджені методом кінетостатики при використанні принципу Д’Аламбера. Використовуючи запропоновані методики, розглянуто питання перерозподілу довжин між робочим і вільними ділянками, визначено мінімальне значення попереднього натягу ГЛ.

Розроблені пропозиції до впровадження повнопривідних електромеханічних ГТЗ. Розрахована і перевірена можливість застосування електромеханічних систем для адаптивного регулювання натягу в динаміці ГМ. Таке технічне рішення дозволило виключити втрати в трансмісії, підвищити керованість і працездатність, і є головним в рішенні задачі конкурентної здатності на світовому ринку. Запропоновані методи адаптивної зміни положення коліс, які задають форму, дозволяють підвищити працездатність ГР завдяки можливості адаптивної зміни ступеня утримання його ланцюга в динаміці.

Вирішена в дисертації наукова задача полягає у визначенні залежності натягу ГЛ від довжини його окремих ділянок у ГР при адаптивній зміні натягу автоматичними механізмами. Це досягнуто завдяки розробці методів адаптивної зміни натягу ГЛ на основі використання автоматичних механізмів та методів розрахунку його параметрів. Натурні випробування та комп’ютерні дослідження показали доцільність розроблених способів адаптації рушія ГМ до дорожніх умов на основі використання автоматичних МН ГЛ для підвищення працездатності. Також визначено, що запропоновані механізми здатні забезпечити здійснення адаптивного натягу в динаміці ГМ.

Найбільш важливі наукові результати, які отримано в дисертації:

створено математичну модель для визначення параметрів ланцюга при зміні його натягу для забезпечення роботи адаптивної системи управлення в повноприводних рушіях;

вдосконалено методи зміни натягу ГЛ механізмами на основі переміщення направляючого колеса по дузі кола і по прямій лінії, що дозволило створити відповідні конструкції механізмів для здійснення адаптивного натягу ГЛ;

вперше запропоновано метод диференціальної зміни натягу ГЛ, який відрізняється тим, що така зміна натягу проводиться на вперше запропонованому повноприводному ГТЗ диференціально між верхньою і нижньою вітками обводу. Це дозволило розробити конструкцію імітатора повноприводного ГР з можливістю диференціальної адаптивної зміни натягу ГЛ, що дає можливість проведення лабораторних досліджень;

вдосконалено методики розрахунку параметрів ГЛ при адаптивній зміні його натягу на основі переміщення направляючого колеса по прямій лінії і по дузі кола, що дало змогу розробити механізми для автоматичного натягу ГЛ;

вперше розроблена методика розрахунку параметрів ГЛ при диференціальній зміні його натягу, що дало змогу розробити імітатор повноприводного ГР та провести лабораторне дослідження його статичних і динамічних параметрів.

Практичне значення отриманих результатів полягає у тому, що розроблено чотири конструкції МН ГЛ, здійснюючих адаптивну зміну їх натягу переміщенням направляючого колеса в русі, що дозволило:

підвищити працездатність ГР за рахунок утримання ГЛ при швидкісному маневрі;

підвищити працездатність механізмів гнучкої передачі за рахунок утримання ланцюга при змінах навантаження, реверсі та впливі надмірних зовнішніх сил;

зменшити втрати потужності в ГР при зміні швидкості і дорожніх умов за рахунок зменшення втрат в шарнірах ГЛ завдяки адаптивному регулюванню натягу до необхідного рівня, який визначається умовами руху;

зменшити втрати потужності в механізмах гнучкої передачі при зміні швидкості і навантаження за рахунок зменшення втрат в шарнірах ланцюга завдяки адаптивному регулюванню їх натягу до необхідного рівня.

Розроблена конструкція імітатора повноприводного ГР з можливістю комбінованої адаптивної зміни натягу ГЛ в русі, яка дозволяє досліджувати поведінку ланцюгової передачі при зміні натягу у науково-дослідних лабораторіях.

Публікації автора:

1. Дяченко О.Ф., Лещенко О.І. Стежачий електропривод механізму натягу гусениць рушія гусеничної машини. // Збірник наукових праць ОІСВ. –Одеса, –2005. –№10. –С. 63-64;

2. Дяченко О.Ф., Браун В.О., Лещенко О.І., Захрабов М.Н. Автоматичне управління натягом гусеничного обводу в гусеничних машинах. // Вісник Київського національного університету. –К.: КНУ, –2005. –№10-11. –С. 53-54.

3. Зубарев В.В., Красник А.В., Лещенко О.І. Зміна ступеню натягу гусениць на основі автоматичних диференціальних електромеханічних приводів // Вісник КНУ. –К.: Київський університет, –2005. – Випуск 1. –С. 198;

4. Лещенко О.І., Лещенко О.О. Методика розрахунку параметрів натягу гусеничного обводу рушіїв гусеничних транспортних засобів для забезпечення їх високої працездатності // Збірник наукових праць ОІСВ. –Одеса, 2006. –№11. –С. 91;

5. Василевський В.В., Лісовенко Д.В., Лещенко О.І Методика розрахунку параметрів провисання стрічки шлейфового світлодіодного випромінювача для збільшення його функціональної можливості // Збірник наукових праць ОІСВ. –Одеса,–2006. –№12. –С.162;

6. Лещенко О.И. Лещенко А.О. Математическая модель имитатора полноприводного електромеханического движителя гусеничных транспортных средств // Труды ОНПУ. –№1(25). –Одесса, –2006. –С. 308;

7. Лещенко О.И. Лещенко А.О. Математическая модель провисания ленты транспортера при изменении угла подъема. // Труды ОНПУ– №2(26). –Одесса. –2006. –С. 200;

8. Лещенко О.І., Лещенко О.О. Математична модель для розрахунку зміни ступеня натягу гусениць в рушіях гусеничних транспортних засобів // Матеріали науково-методичної конференції "Управління якістю підготовки фахівців" Частина ІІ. –ОДАБА –Одеса, –2006. –С.148;

9. Лещенко О.І. Методика визначення попереднього статичного натягу гусеничного ланцюга повноприводного еленктромеханічного рушія // Збірник наукових праць ОІСВ. –Одеса, –2007. –№13. –С.87;

10. Дяченко О.Ф., Лещенко О.І., Боровков Л.О. Стежачий електропривод механізму натягу гусениць рушія гусеничної машини // Науково-практична конференція "Сучасні напрямки розвитку ЗС України" –ОІСВ –Одеса:–2005.–С. 94;

11. Лещенко О.І. Зміна ступеню натягу гусениць на основі автоматичних диференціальних електромеханічних приводів // Науково-практична конференція «Військова освіта та наука: сьогодення та майбутнє» – КНУ– Київ: –2005. –С.12;

12. Лещенко О.І., Лещенко О.О. Математична модель для розрахунку зміни ступеня натягу гусениць в рушіях гусеничних транспортних засобів // Науково-практична конференція "Управління якістю підготовки фахівців" –ОДАБА –Одеса: –2006.–С. 9;

13. Лещенко О.І. Дифференциальный метод изменения степени натяжения в движителях гусеничных транспортных средств // Науково практична конференція «Сухопутні війська Збройних Сил України в ХХІ столітті» –ХІТВ –Харків: –2006, –С. 157;

14. Лещенко О.І. Передумови моделювання можливостей гусеничної машини на основі повного привода рушія. Одеський інститут Сухопутних військ // Науковий семінар загальноінститутських кафедр "Моделювання в військово-наукових дослідженнях" Частина ІІ – ОІСВ –Одеса: –2006.–С. 64;

15. Заява на видачу патенту України від 23.5.2006 № 27207. Електромеханічний механізм натягу гусениць рушія бойової гусеничної машини. Бєліков В.Т., Дяченко О.Ф, Лещенко О.І. Магерамов Л.К. Янчик О.Г. № а 2005 01545. Заявл. 21.02.2005р;

16. Заява на видачу патенту України від 23.5.2006 № 27205. Імітатор диференціального натягу гусеничного обводу гусеничних рушіїв. Бєліков В.Т., Головань В.Г., Дяченко О.Ф, Лещенко О.І. № а 2005 09937. Заявл. 21.10.2005р.

Крім того, окремі результати викладено у звітах про НДР:

17. “Електромагнітні пристрої і спеціальні приводи для тренажерів і тренажери колісних і гусеничних військових машин на їх основі” (шифр “КАЛЬМАР”), яка проводилась у ОІСВ.

18. “Багатоцільова мобільна енергоефективна світлосигнальна система на базі світлодіодного випромінювання” (шифр “АССОЛЬ”) номер держреєстрації 0106U004770, що проводилася в НДЛ НЦ БЗСВ при ОІСВ. Замовниками кожної НДР є МО України.