Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Транспортні системи


Смрковська Вікторія Юріївна. Методичні основи організації систем доставки вантажів з використанням засобів укрупнення : Дис... канд. наук: 05.22.01 - 2008.



Анотація до роботи:

Смрковська В.Ю. Методичні основи організації систем доставки вантажів з використанням засобів укрупнення. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.01 – транспортні системи. – Одеський національний морський університет, Одеса, 2008.

Дисертаційне дослідження присвячене розробці методичних основ організації систем доставки генеральних вантажів з метою підвищення ефективності їхнього функціонування.

В роботі досліджено особливості та виявлені основні структурні елементи системи доставки вантажів, запропонована класифікація систем доставки, яка характеризує кожний рівень структури. Проаналізовано параметри систем доставки вантажів та виявлено принципові види залежностей між основними параметрами – витратами, часом та розміром партії вантажу. На базі отриманих результатів запропоновано комплекс математичних моделей для визначення оптимального варіанту системи доставки, які враховують можливість варіювання витратами на доставку при зміні параметрів часу та обсягу партії вантажу. Запропоновано механізм формування та використання синергетичного ефекту, отримуваного в результаті інтеграції декількох систем доставки від різних вантажовідправників у єдину інтегровану систему доставки. варіювати

Основним теоретичним результатом дисертаційного дослідження є методичні розробки, які призначені для організації систем доставки вантажів з використанням засобів укрупнення в найбільш поширених на практиці випадках.

У дисертації вирішено наукове завдання, що дозволяє удосконалити теоретичну і методичну базу для організації систем доставки вантажів.

За підсумками дисертаційного дослідження можна зробити наступні виводи:

1. Розвиток сучасних економічних і управлінських наук, серйозні зміни в зовнішньому середовищі підприємств: глобалізація бізнесу, інформатизація світового економічного простору, посилення коопераційних зв'язків між різними учасниками ринку і, в той же час – посилення конкурентної боротьби в багатьох сферах, підвищені вимоги споживачів до якості і сервісу, обумовлюють виникнення принципово нового підходу до організації транспортування вантажу, яке отримало назву «система доставки вантажів».

4. Новий об'єкт для транспортної науки – «система доставки» – вимагає відповідного методичного забезпечення процесів організації і управління. Як суб'єкт управління виступає організатор системи доставки вантажів, яким є експедитор з розширеними правами і повноваженнями.

5. Пропонується розглядати систему доставки як чотирьохрівневу структуру: топологія, вид транспортування, транспортно-технологічний процес і склад учасників.

6. Розроблена класифікація систем доставки по наступних класифікаційних ознаках: топологія, географічний масштаб, число видів транспорту, використання ТТС, тип використовуваних «брідж»-систем, принципи організації і управління, схема взаємодії з учасниками транспортного процесу, широта охоплюваних логістичних процесів, які дозволяють чітко ідентифікувати тип системи доставки.

7. Ідентифіковані принципові організаційні, юридичні і фінансові схеми взаємозв'язків основних учасників систем доставки (вантажовідправника, посередника, перевізника).

8. Розроблена методика вибору постачальника послуг, що базується на системі критеріїв, розроблених для посередника (експедитора, організатора системи доставки) і морського перевізника двох спеціалізацій – трампового і лінійного.

9. Встановлені принципові види взаємозв'язків основних параметрів систем доставки вантажів – вартість доставки (R), обсяг партії вантажу (Q) і час доставки (T) по операціях і в цілому по системі: залежність витрат від часу описується лінійною функцією; залежність витрат від розміру партії вантажу – степеневою. Виявлені закономірності використовувалися надалі для оптимізації схем і технологічних режимів систем доставки вантажів.

10. Розроблений комплекс економіко-математичних моделей формування схем і технологічних режимів, базою для яких послужила модель транспортної задачі в сітьовій постановці, для наступних ситуацій:

- один пункт відправлення, один призначення, один вантажовідправник, одна партія вантажу;

- декілька пунктів відправлення і призначення, єдиний вантажовідправник, взаємозамінний вантаж;

- декілька пунктів відправлення і призначення, єдиний вантажовідправник, взаємозамінний вантаж, необхідність доопрацювання (обов'язкового проходження) в проміжних пунктах;

- декілька пунктів відправлення і призначення, множина партій вантажу різних вантажовідправників.

11. Розроблений методичний підхід для формування інтегрованих систем доставки вантажів, що забезпечує синергетичний ефект на базі виявлених взаємозв'язків T –R, Q-R .

12. Для інтегрованих систем доставки розроблений механізм формування тарифів організатора систем доставки вантажу, заснований на розподілі синергетичного ефекту.

Практичне застосування отриманих результатів може бути використане для підвищення ефективності організації і функціонування існуючих або проектованих систем доставок.

Публікації автора:

У наукових фахових виданнях:

  1. Смрковская В.Ю. Сетевая структура как современный подход к интеграции компаний // Методи та засоби управління розвитком транспортних систем. Зб.наук.праць. – Одеса: ОНМУ, 2002. - № 4. – С. 205-217.

  2. Смрковская В.Ю. Организация взаимосвязей «Грузовладелец – Посредник – Перевозчик» // Вестник ОНМУ. Сб.науч.трудов. – Одесса: ОНМУ, 2004. - № 14. – С. 189-198.

  3. Смрковская В.Ю. Посредники на морском транспорте: классификация и основные функции // Методи та засоби управління розвитком транспортних систем. Зб.наук.праць. – Одеса: ОНМУ, 2004. - № 8. – С. 223-235.

  4. Онищенко С.П., Смрковская В.Ю. Взаимосвязь основных параметров систем доставки // Вестник ОНМУ. Сб.науч.трудов. – Одесса: ОНМУ, 2005. - № 18 – С.207-218 .

  5. Смрковская В.Ю. Классификация систем доставки грузов // Методи та засоби управління розвитком транспортних систем. Зб.наук.праць. – Одеса: ОНМУ, 2005. - № 9. – С.194-209.

  6. Смрковская В.Ю Структура и параметры систем доставки грузов // Методи та засоби управління розвитком транспортних систем. Зб.наук.праць. – Одеса: ОНМУ, 2005. - № 10. – С.173-184.

  7. Смрковская В.Ю. Системное представление рынка морских транспортных услуг // Вестник ОНМУ. Сб.науч.трудов. – Одесса: ОНМУ, 2005. - № 15. – С. 124-134.

  8. Смрковская В.Ю. Моделирование процесса формирования схем доставки грузов // Вестник ОНМУ. Сб.науч.трудов. – Одесса: ОНМУ, 2007. - № 21. – С.155-171

Праці, які додатково відображають наукові результати дисертації:

  1. Онищенко С.П., Смрковская В.Ю. Моделирование оптимальной структуры сетевого предприятия // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті: Зб. наук. праць. – Одеса: ОНМУ, 2003. - № 17. – С. 174-182.

  2. Смрковская В.Ю. Особенности системы доставки грузов с морской составляющей // Економіко-правові аспекти розвитку транспортних систем. Зб. наук. праць. – Одеса: ОНМУ, 2005. - № 8. – С. 159-163.

  3. Смрковская В.Ю. Интегрированные логистические цепи – новое направление развития логистики // Матеріали 5-ій Міжнародної науково–практичної конференції «Наука і освіта–2002».–Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2002.–Том 18.-С. 47-48;

  4. Смрковская В.Ю. Сетевая структура как современный подход к интеграции компаний // Матеріали 2-ої всеукраїнської науково–практичної конференції «Україна наукова 2002».–Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2002.–Том 13.–С.38-40;

  5. Смрковская В.Ю. Распределение финансовых обязательств между арендодателем и арендополучателем на автомобильном и морском транспорте // Матеріали 7-ій Міжнародної науково–практичної конференції «Наука і освіта–2004». – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004.–Том 62. – С. 74;

  6. Смрковская В.Ю. Основные взаимосвязи рынка транспортных услуг и воздействие на них внешней и внутренней среды // Матеріали 3-ої Міжнародної науково–практичної конференції «Динаміка наукових досліджень 2004». – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004.–Том 62. – С. 27-28;

  7. Онищенко С.П., Смрковская В.Ю. Рынок морских транспортных услуг: принципиальная схема взаимодействия участников // Матеріали 1-ої Міжнародної науково–практичної конференції «Науковий потенціал світу 2004». – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – Том 60. – С. 29-31;

  8. Смрковская В.Ю. Методика выбора поставщика услуг // Матеріали 8-ій Міжнародної науково–практичної конференції «Наука і освіта – 2005». – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – Том 60. – С.47-50.

  9. Смрковская В.Ю. Взаимосвязь основних параметров системы доставки грузов // Матеріали 5-ої Міжнародної науково–практичної конференції «Актуальні проблеми і перспективи розвитку економіки України. Алушта, 2006 р.» – Сімферополь, 2006. – С.65.