Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Експлуатація та ремонт засобів транспорту


684. Попов Петро Васильович. Методика визначення функції інформативності світлосигнального комплексу при посадці повітряного судна у складних метеоумовах: дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / Національний авіаційний ун-т. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Попов П.В. Методика визначення функції інформативності світлосигнального комплексу при посадці повітряного судна у складних метеоумовах.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.20 - експлуатація та ремонт засобів транспорту, НАУ, Київ, 2004.

Поставлена і вирішена задача визначення функції інформативності АСК при посадці ПС у СМУ на технологічних етапах функціональної взаємодії екіпажу із світлосигнальними вогнями. Сформульована нова методологія рішення задачі оцінки топологічної структури та світлотехнічних характеристик АСК як вхідного частотно-енергетичного впливу на ПОС. Обґрунтована доцільність застосування методики обліку імовірності парирування екіпажем несприятливого чинника за рахунок різкої зміни видимості. Отримані ймовірності виникнення невизначеної ситуації в польоті та нормовані значення функції інформативності АСК як складової ПОС. Запропоновано нову концепцію моніторінгу ВВП АСК.

У дисертації розглянуті і застосовані нові підходи до розв’язання задачі забезпечення БП на етапі посадки ПС у СМУ. Запропонована нова методологія розв’язання задачі оцінки топологічної структури зображення вогнів АСК як вхідного частотно-енергетичного впливу на ПОС. Отримані алгоритми визначення нормованої функції інформативності АСК для забезпечення заданого рівня БП на всіх техно-логічних етапах функціональної взаємодії екіпажу з світлосигнальними вогнями АСК.

За результатами роботи можна зробити такі основні висновки:

1. Мінливість оптичної дальності видимості на траєкторії зниження ПС під час посадки є основним чинником, що визначає ймовірність виникнення невизначеної ситуації в польоті.

2. У значеній кількості випадків мінливість видимості обумовлюється туманом. Закономірності мінливості видимості для рівнинних аеродромів України однакові. Повторювальність однакових градацій погіршення і поліпшення видимості приблизно рівна.

3. Існуючі стандарти на топологічні схеми і світлотехнічні характеристики АСК вимагають уточнень і доповнень відповідно до запропонованого в роботі нового частотно-енергетичного підходу до процесу функціональної взаємодії екіпажу з АСК.

4. На основі результатів експерименту доведено, що відмови АСК впливають на психофізіологічний стан пілотів аналогічно впливу відмов бортових систем ПС.

5. Розроблено методику й алгоритм визначення функції оптичної інформативності АСК, чисельні значення якої визначаються природними чинниками, професіоналізмом екіпажу, рівнем і технічним станом АСК.

6. Науково обґрунтовано поняття відмови АСК як складової ПОС. Запропоновано концепцію принципово нової системи контролю ВВП АСК.

7. Розроблено новий метод класифікації пілотом отриманого
зображення АСК. Метод заснований на просторово-частотній відпо-відності характеристик ВВП АСК характеристикам ока людини.

Публікації автора:

1. Казак В.Н., Попов П.В. Методика оцінки імовірності виникнення невизначеної ситуації при візуальному пілотуванні у складних метеорологічних умовах на етапі посадки літака.- К.: Вісн. північного наукового центру транспортної академії України, №6. – 2003. – С. 68–71.

2. Попов П.В. Метод диагностирования функциональных блоков регулятора яркости типа "Старт" по деформации тестового сигнала. // Автоматизация процессов технического обслуживания и ремонта авиационного оборудования воздушных судов. – К.: КИИГА, 1988. – С. 94–98.

3. Казак В.Н., Попов П.В. Алгоритм ідентифікації екіпажем стану аеродромного світлосигнального комплексу при прийнятті рішення щодо здійснення посадки в складних метеорологічних умовах // Захист інформації. – К.: НАУ, 2003. - №7. – С. 201–207.

4. Казак В.Н., Попов П.В., Дворкин В.Р. Оцінювання ступеня впливу відмов елементів аеродромного світлосигнального комплексу на психофізіологічний стан пілотів //Актуальні проблеми автоматизації та інформаційних технологій. – Д.: Вид-во Дніпропетр. ун-ту. – 2003. – Т. 7. – С. 159–165.

5. Система электропитания аэродромных огней: А.с. 1149855 СССР, МКИ G08 B21/00./ П.В. Попов, С.Г. Ванецян (СССР); ДСП, Заявлено 16.06.82; Зарегистр. 08.12.84.

6. Устройство для контроля светосигнальных ламп. А.с. 1256067 СССР, МКИ G08 B21/00./ П.В. Попов, С.Г. Ванецян, Ю.К. Величко (СССР). – №377896/24-24; Заявлено 20.07.84; Опубл. 07.09.86. Бюл. 33.

7. Способ обнаружения участков кабеля с пониженным сопротивлением изоляции: А.с.1247791 СССР, МКИ G01 R31/08. П.В. Попов, Ю.К. Величко, С Г. Ванецян (СССР). – №3837433/24-21; Заявлено 04.01.85; Опубл. 30.07.86, Бюл. №28.