Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Містобудування та територіальне планування


803. Стельмах Олександр Васильович. Містобудівні принципи і методи формування системи паркування легкових індивідуальних автомобілів в крупних та найкрупніших містах України (на прикладі м.Києва): дис... канд. техн. наук: 05.23.20 / Київський національний ун- т будівництва і архітектури. - К., 2004.



Анотація до роботи:

Стельмах О.В. Містобудівні принципи і методи формування системи паркування легкових індивідуальних автомобілів в крупних та найкрупніших містах України (на прикладі м.Києва). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.23.20 – містобудування та територіальне планування. – Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, 2003.

За результатами досліджень встановлені особливості використання легкових індивідуальних автомобілів в містах України. Знайдені основні параметри роботи стоянок легкових автомобілів біля різних за функціональним призначенням міських об’єктів тяжіння населення.

Систематизовано та проведено критичний аналіз основних існуючих методів прогнозування рівня автомобілізації, визначення потреби в місцях паркування автомобілів, прогнозування рухомості населення на легкових індивідуальних автомобілях та визначення кореспонденцій.

На основі натурних та теоретичних досліджень розроблено методику визначення потреби в місцях паркування легкових індивідуальних автомобілів та розміщення їх в плані міста. Методика дозволяє визначити потребу в місцях паркування автомобілів в місті в цілому та по районам (зонам) з розділенням по цілям поїздок, як в існуючому положенні, так і на перспективу, дозволяє визначити місткість окремих стоянок. Сформульовано принцип економічної оцінки вибору типу стоянок з врахуванням вартості земельної ділянки на якій вона розташована. Запропоновано методику оцінки впливу вуличного паркування на пониження пропускної спроможності вулиці внаслідок її роботи, як зворотна задача - визначення оптимальних характеристик вуличної стоянки.

У дисертації наведене теоретичне узагальнення і нове вирішення наукової проблеми, що виявляється в удосконаленні існуючих методів організації системи паркування легкових індивідуальних автомобілів у крупних та найкрупніших містах України.

  1. Основним результатом виконаної роботи є розроблені методи та моделі визначення потреби в місцях паркування автомобілів, розміщення та визначення типу автостоянок в місті на основі містобудівних, соціально-демографічних, економічних та екологічних факторів;

  2. Пропонуються два методи визначення потреби в місцях паркування автомобілів, використання яких залежить від стадії проектування. В основу першого методу покладено визначення кореспонденцій легкових індивідуальних автомобілів, другий базується на основних параметрах, що характеризують роботу стоянок. Використання різних методів дає можливість максимально підвищити ступінь достовірності прогнозованих результатів за рахунок перевірки кінцевих результатів;

  3. Тип стоянки необхідно вибирати на основі економічного розрахунку, з врахуванням екологічного впливу стоянки та оцінки гармонійного вписування її в архітектурний ансамбль оточуючої забудови;

  4. Розгляд постійного та тимчасового паркування легкових автомобілів у вигляді єдиної функціональної підсистеми системи транспортного обслуговування в містах дає можливість застосовувати системний підхід для дослідженні та організації паркування. Місця паркування легкових автомобілів необхідно класифікувати за наступними основними признаками: функціональні характеристики, конструктивні особливості, форма власності, розміщення автомобілів, місткість;

  5. Пріоритетними факторами, що визначають перспективи та принципи розвитку системи паркування є: автомобілізація та рухомість населення на індивідуальних автомобілях;

  6. Методи прогнозування перспективного рівня автомобілізації, що основані на містобудівних факторах є найбільш пристосованими для використання в містах;

  7. Рухомість населення на легкових індивідуальних автомобілях є основою при визначенні потреби в місцях паркування автомобілів. Проведені теоретичні та натурні дослідження підтверджують основні залежності використання легкових індивідуальних автомобілів у крупних та найкрупніших містах України від містобудівних, соціально-демографічних та планувальних факторів;

  8. Основними параметрами роботи стоянок легкових автомобілів є: середній час стоянки, обертаємість машино-місця стоянки, розподіл паркування по терміну стоянки та розподіл завантаження стоянки в часі. Виконані нами натурні дослідження доводять стабільність основних показників для стоянок з однаковою цільовою функцією об’єктів, що обслуговуються нею. Рекомендуємо використовувати представлену методику дослідження роботи стоянок, як інструмент збору необхідної вихідної інформації при проектуванні системи паркування у містах;

  9. Впровадження результатів дисертації в практику буде сприяти підвищенню ефективності використання міських територій, створить умови для підвищення обґрунтованості та якості проектних рішень, щодо організації паркування легкових автомобілів.

Основними напрямками подальших досліджень можуть бути:

дослідження впливу економічних та містобудівних факторів на розвиток автомобілізації в містах України;

дослідження економічного впливу організації паркування на розвиток життєзабезпечення міста;

розробка методики визначення ефективності спорудження багатоповерхових та підземних стоянок в містах України, з точки зору економії, екології, безпеки та зручності користування ними;

більш поглиблене дослідження впливу вуличних стоянок на пропускну спроможність вулиць, екологічну ситуацію тощо;

розробка інформаційної системи, щодо можливості знайти місця паркування в окремих районах міста.