Анотація до роботи:
Лівенко І.М. Модель світу та форми її художнього вираження в поезії Юрія Тарнавського. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук за спеціальністю 10.01.01 – українська література. – Дніпропетровський національний університет. – Дніпропетровськ, 2005. Дисертацію присвячено аналізу поетичного доробку Ю.Тарнавського з метою осмислення художньої моделі світу в його поезіях, співвіднесення модифікацій моделі світу й характеру мовленнєвих опозицій як мисленнєвого підґрунтя. Вивчення моделі світу в поетичній творчості Ю.Тарнавського ще не було предметом спеціального дослідження, що свідчить про актуальність обраної теми. До того ж на сучасному етапі пріоритетності формування гуманітарного світогляду, гуманітарного пізнання й гуманітарного мислення важливим є осмислення моделі світу митця як цілісного уявлення про світ. Об’єктом спеціального дослідження в роботі стали поетичні твори Ю.Тарнавського (цикли „Життя в місті”, „Пополудні в Покіпсі”, „Спомини”, „Без Еспанії”, „Пісні Є-Є”, „Поезії про ніщо”, „Нулі й одиниці”, „Зео півонії”, „Фотографії, це квіти”, „Ось, як я видужую”, „Ідеальна жінка”, „Врослі вірші”, „Дорослі вірші”, поеми „Оперене серце”, „Місто київ та ям”, „У ра на”). Порівняння з творами українських (Лесі Українки, І.Драча, Т.Мельничука, Ю.Клена, Є.Маланюка, О.Ольжича), західноєвропейських авторів (Х.Л.Борґеса, Р.-Ґріє, Т.Еліота, П.Неруди, Дж.Лондона, Т.Драйзера, С.Льюїса, Р.Райта, Д.Болдуїна) та представників української діаспори (Патриції Килини, Віри Вовк, Богдана Бойчука, Емми Андієвської), використання елементів алгоритмічного аналізу й структуралістської термінології дозволили чітко диференціювати художні моделі світу за типами, наявними у творах Ю.Тарнавського. |