Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Управління проектами та розвиток виробництва


251. Дронова Ірина Валеріївна. Моделі і методи управління проектами на ринку освітніх послуг (в умовах інтеграції економіки України у єдиний європейський простір): дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / Національний аерокосмічний ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харківський авіаційний ін-т". - Х., 2004.



Анотація до роботи:

Дронова І.В. Моделі і методи управління проектами на ринку освітніх послуг (в умовах інтеграції економіки України в єдиний європейський простір). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за фахом 05.13.22 – управління проектами і розвиток виробництва. – Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут", Харків, 2004.

Дисертація присвячена розробці моделей і методів управління інноваційними проектами на ринку освітніх послуг в умовах реформи системи освіти і приведення її до європейських стандартів. Розглянуто рішення ряду задач по управлінню інноваційними проектами на ринку освітніх послуг в умовах реформи системи освіти шляхом розробки аналітичних моделей символьно-числового аналізу для управління освітніми проектами випускаючої кафедри ВНЗ. Розроблений комплекс методів і моделей становить собою науково-методичну основу для створення інструментальних засобів управління інноваційними проектами на ринку освітніх послуг у період інтеграції економіки України в єдиний європейський економічний простір.

У дисертації наведено вирішення актуальної науково-прикладної задачі розробки моделей та методів управління інноваційними проектами на ринку освітніх послуг в умовах реформи системи освіти і приведення її до європейських стандартів при антикризовому керуванні ВК ВНЗ під час інтеграції економіки України до європейського простору, шляхом розробки аналітичних моделей символьно-числового аналізу для управління ІПРОУ ВК ВНЗ, що у найбільш загальній формі характеризують основні функціональні особливості бізнес-процесів, зв'язаних з ІПРОУ. При цьому були отримані такі наукові і практичні результати.

1. Виконано аналіз вимог до ІПРОУ; класифіковано прийоми управління проектами з метою їхнього використання при управління ІПРОУ на основі символьно-числових перетворень при розробці лінгвістичної моделі освітнього процесу для дослідження перспективних напрямків трансформації спеціальності або бізнес-тренінгу; методи антикризового управління об'єктами підприємницької активності; управління нематеріальними активами; визначення стійкості систем; методів системного зображення управління ІПРОУ; управління предметною областю ІПРОУ, методів прийняття рішень; аналіз методів зображення знань, роботи з нечіткістю, розрахунку функцій приналежності; методів дослідження замкнутих систем з коливальними компонентами; сучасні засоби, що дозволяють створити ІАС управління ІПРОУ, використовуючи запропонований математичний апарат для одержання загальних аналітичних рішень.

2. У дисертації отримані такі нові наукові результати: вперше запропонована лінгвістична модель освітнього процесу для дослідження перспективних напрямків трансформації спеціальності або бізнес-тренінгу на основі накопичення ІП – інтегрованої моделі словника з навчальної спеціальності ВК ВНЗ (або бізнес-тренінгу) і бібліотеки спеціальності з використанням методу Гамільтона-Ватсона для моделювання ІПРОУ; удосконалено методи управління ІПРОУ на основі інтегрованої моделі типових структурних рішень за фахом, шляхом створення ІАС управління ІПРОУ ВК ВНЗ, для аналізу поточного стану і відбивання катастроф спеціальності ВНЗ; метод побудови функції приналежності і комплексний аналіз застосовності функцій приналежності різних типів при побудові складеної лінгвістичної змінної для моделей ІПРОУ; дістало подальший розвиток: метод Вольтерра-Лоткі в застосуванні до системи аналізу потреб ринку праці України і регіонів у випускниках ВНЗ заданої кваліфікації й удосконалена процедура експертного оцінювання при мажоритарному голосуванні; метод розпізнавання образів для гармонізації українських і європейських вимог до кваліфікацій і освітніх спеціальностей.

3. Розроблено принципи організації і створена інтегрована ІАС СКЗЗ студентів, що відрізняється: оперативністю одержання кількісних даних для аналізу якості засвоєння матеріалу і прийняття обґрунтованих рішень, що стосуються поліпшення організаційно-методичної постановки процесу навчання; гнучкістю й універсальністю запропонованої методики тестування.

4. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що на основі проведених досліджень і запропонованих методів у дисертації розроблений комплекс моделей і методів описаний алгоритмічно, перевірений при моделюванні за допомогою засобів комп'ютерної математики і реалізований у виді ІАС управління ІПРОУ ВК ВНЗ, яка орієнтована на кінцевого користувача, що дозволяє зменшити трудомісткість роботи при створенні складної моделі ІПРОУ, надати можливості різноманітного моделювання нової спеціальності, а також здатності ВК ВНЗ швидко адаптуватися до умов зовнішнього середовища, здійснювати прогнозування катастроф спеціальності, в забезпеченні підготовки фахівців, що відповідають сучасним вимогам ринку праці.

5. Достовірність результатів дослідження підтверджується збіжністю теоретичних результатів з результатами практичного використання запропонованих у роботі моделей і методів в управлінні ІПРОУ.

6. Подальші дослідження доцільно спрямувати на розвиток науково-методичного забезпечення процесу фінансових розрахунків за ІПРОУ, що виконуються за вимогами європейського середовища та єдиного європейського освітнього простору, та інтеграцією в єдиній ІАС. Для підвищення точності оцінки показників моделювання ІПРОУ перспективним є поширення запропонованого підходу на клас моделей гілчастих процесів з перетворенням.

Публікації автора:

1. Чумаченко І.В., Вартанян В.М., Дронова І.В. Управління проектами: Навч. посіб. - Харків: Нац. аерокосм. ун-т “ХАІ”, 2003. - 38 с.

2. Чумаченко І.В., Дронова І.В., Латкін М.О. Управління інноваціями: Навч. посіб. - Харків: Нац. аерокосм. ун-т “ХАІ”, 2003. - 60 с.

3. Попов В.О., Дронова І.В. Математичні моделі інформаційних процесів і управління: Навч. посіб. – Харків: Нац. аерокосм. ун-т “ХАІ”, 2001. – 61 с.

4. Попов В.О., Нечипорук М.В., Дронова І.В. Основи теорії алгоритмів і математичних моделей: Навч. посіб. – Харків: Нац. аерокосм. ун-т “ХАІ”, 2001. – 65 с.

5. Дронова І.В. Моделювання прогнозів при управлінні навчальними проектами // Авіаційно-коcмічна техніка і технологія.- 2003.- № 8 (8).- С. 43-46.

6. Дронова І.В., Латкін М.О. Системи підтримки прийняття рішень керівником проекту в умовах ризику // Радіоелектронні і комп’ютерні системи. - 2003.- № 2.- С. 70-74.

7. Дронова І.В., Латкин М.О., Никонов Д.С. Аналіз підходів до управління створенням радіотехнічних систем // Авіаційно-космічна техніка і технологія. – 2002.- № 35. – С. 148-151.

8. Дронова І.В., Латкін М.О., Замирец О.Н. Формалізація і моделювання виробничих систем // Технологія приладобудування. – 2001.- № 1-2. – С. 17-23.

9. Вартанян В.М., Дронова І.В. Комп'ютерна реалізація методики розробки завдань для навчальних і тестуючих програм // Системи обробки інформації. Зб. наук. пр. – Харків: ПАНМ, ХВУ.–2001.- Вип.6 (16). – С. 181-186.

10. Дронова І.В. Застосування нечітких множин при побудові моделі системи аналізу реалізуємості проектів // Системи обробки інформації. Зб. наук. пр. – Харків: ПАНМ, ХВУ. – 2001.- Вип.1(11). – С. 64-69.

11. Дронова І.В. Моделювання структури й області значень функції приналежності нечіткої множини // Системи обробки інформації. Зб. наук. пр. – Харків: ПАНМ, ХВУ. – 2001.- Вип.5(15). – С. 149-154.

12. Дронова І.В., Попов В.О., Луханін М.І. Компьютерно-орієнтована технологія порівняльного аналізу об'єктів і проблем на основі нечітких множин // Відкриті інформаційні та комп’ютерні інтегровані технології. Зб. наук. пр. - Харків: ХАІ. – 2000.- Вип. 7. – С. 88-93.

13. Дронова І.В. Синтез алгебраїчних моделей складних інформаційних систем // Матеріали Міжнар. симпозіуму “Наука та підприємництво”. – Вінниця-Ужгород: КАРПАТИ. – 2002. – С.78-80.

14. Вартанян В.М. Дронова І.В. Єдина інформаційна модель навчання студента на основі стандарту на спеціальність // Матеріали Всеукраїнської наукової конф. “Концептуальні засади модернізації системи освіти в Україні”. – Харків: МОН України; Нар. укр. акад. – 2002. – С. 173-174.

15. Дронова І.В. Реалізація лексикографічного методу при роботі в змішаних шкалах в інформаційно-аналітичній системі підтримки прийняття управлінських рішень // Комп’ютерне моделювання та інформаційні технології в науці, економіці та освіті. Зб. наук. пр. – Кривий Ріг: КДПУ. – 2001.- Вип. 1. - Т. 2. – С. 78-82.

16. Дронова І.В. Побудова ієрархічної структури цілей проекту на основі нечіткої топологічної моделі // Вчені записки ХІУ, серія “Наука і практика управління”. - Харків: ХІУ. – 2001.- Вип. 3 (7). – С. 41-43.

17. Дронова І.В. Використання апарата нечіткої логіки в системах підтримки прийняття управлінських рішень // Матеріали Міжнар. наукової конф. “Сучасні проблеми гуманізації та гармонізації управління”. – Харків: ХНУ. – 2000. – С. 229.

18. Дронова І.В. Методика використання правил логічного висновку з розмитими кванторами в попередній оцінці проектів // Праці Міжнар. науково-технічної конф. “Моделювання та оптимізація складних систем” (МОСС-2001). – Том 3. – Київ: КНУ, ІК НАН України. – С. 86-87.

19. Дронова І.В., Литвиненко Є.В. Метод добору оферт, поданих на тендер // Праці Міжнар. науково-технічної конф. “Інформаційні комп’ютерні технології в машинобудуванні” (ІКТМ - 2002). – Харків: ХАІ. – 2002. – С. 175.

20. Вартанян В.М., Дронова І.В. Інформаційно-аналітична система моделювання навчальних процесів на кафедрі // Праці Міжнар. науково-технічної конф. “Інформаційні комп’ютерні технології в машинобудуванні (ІКТМ - 2001)”. – Харків: ХАІ. – 2001. – С. 115.

21. Вартанян В.М., Дронова І.В. Комп'ютерна реалізація методики розробки завдань для навчальних і тестуючих програм // Матеріали Міжнар. науково-технічної конф. “Проблеми інформатики та моделювання”. – Харків: НТУ “ХПИ”, НАН України. – 2001. – С. 6.

22. Дронова І.В. Інформаційна технологія моделювання поводження систем в умовах невизначеності // Матеріали Міжнар. науковой конф. “Політ - 2002”. – Київ: НАУ. – 2002. – С. 57.

23. Вартанян В.М., Дронова І.В. Організація аудиту освітніх програм і проектів за допомогою інформаційних технологій // Матеріали Міжнар. науково-практичної конф. “Сучасні технології в менеджменті” . – Харків: ХАІ. – 2003. – С. 13.

24. Дронова І.В., Коляда Я.М. Ідентифікація ситуації інвестування при керуванні проектами // Матеріали Міжнар. науково-практичної конф. “Оптимум 2003” . – Харків: НТУ ХПІ. – 2003. – С. 65-66.