Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Автоматизовані системи управління та прогресивні інформаційні технології


Антофій Наталія Миколаївна. Моделі та методи інформаційної підтримки в комп'ютеризованих системах навчання : Дис... канд. наук: 05.13.06 - 2003.



Анотація до роботи:

Антофій Н.М. Моделі та методи інформаційної підтримки в комп’ютеризованих системах навчання – рукопис.

Дисертація на здобуття вченого ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.06 – автоматизовані системи управління та прогресивні інформаційні технології – Херсонський державний технічний університет, Херсон, 2003.

Дисертаційна робота присвячена питанням створення методів і моделей рішення задач впровадження інноваційних технологій в процес навчання з метою його оптимізації за сучасних умов стану суспільства, а також доопрацюванню елементів конструктивної теорії й об’єктно-орієнтованого інструментарію моделювання як систем навчання, так і всіх складових процесу навчання. Розглянуто особливості комп’ютеризації освіти, виконано класифікацію систем дистанційної освіти. Запропоновано математичну модель комп’ютеризованої системи навчання у вигляді алгебраїчної системи, а математичну модель особи, що навчається, у вигляді нечіткого не детермінованого автомату. Розроблено структуру комп’ютеризованої системи навчання. Запропоновано математичну модель процесу контролю знань, побудовано адаптивну систему тестування. Розроблено структуру інформаційної, тестової підсистеми, а також підсистеми організації процесу навчання, контролю та корекції знань. Створено бібліотеку алгоритмів і програмних модулів реалізації усіх підсистем. Створено комп’ютеризовану систему навчання з дисципліни “Бухгалтерський облік”.

Дисертаційне дослідження присвячене доопрацюванню елементів конструктивної теорії та проблемно-орієнтованого інструментарію моделювання та створення комп’ютеризованих систем навчання, моделюванню складових процесу навчання з метою його оптимізації. Елементи теорії та інструментарій орієнтовані на вирішення нових задач, зв’язаних із впровадженням в навчальний процес нових технологій навчання, в основі яких є прогресивні інформаційні технології, що дозволяє досягти підвищення якості навчання. Отримано наступні результати:

1. У результаті аналізу сучасного стану впровадження інноваційних технологій навчання показано, що ефективний процес навчання в даний час можливий тільки за умови використання комп’ютеризованих систем навчання.

2. Зроблено класифікацію систем дистанційного навчання як систем, створених на основі комп’ютеризованих систем навчання.

3. Запропоновано математичну модель комп’ютеризованої системи навчання у вигляді алгебраїчної системи та модель особи, що навчається.

4. Розроблено структуру комп’ютеризованої системи навчання.

5. Розроблено структуру інформаційної підсистеми.

6. Розроблено структуру тестової підсистеми.

7. Розроблено структуру підсистеми організації процесу навчання, контролю та корекції знань.

8. Запропоновано модель оцінювання знань, що базується на адаптивній системі тестування.

9. Розроблено алгоритми та комплекс програмних модулів усіх підсистем комп’ютеризованої системи навчання.

10.Виконано інформаційне наповнення комп’ютеризованої системи навчання з курсу “Бухгалтерський облік”.

Публікації автора:

  1. Антофий Н.Н. Роль автоматизации процессов бухгалтерского учета // Вестник Херсонского государственного технического университета.-Херсон. – 1999. – №5. – С.215-216.

    Антофий Н.Н. Автоматизация бухгалтерского учета в переходный период// Вестник Херсонского государственного технического университета. – Херсон. – 2000. – №7. – С.78-81.

    Соколова Н.А., Боскин О.О., Антофий Н.Н., Бучинский И.В. Проблемы, возникающие при разработке системы дистанционного обучения//Зб. тр. Міжн. конф.”Інформаційна інфраструктура вищих закладів освіти”. – Херсон. – 2000. – т.2. – С.284 - 289.( Зроблено аналіз підходів до створення сучасних систем дистанційної освіти).

    Антофий Н.Н., Рудая Т.И., Тищенко А.И. Стратегия принятия решений в условиях нечеткости суждений о предпочтениях между имеющимися альтернативами// Радиоэлектроника и информатика. – Харьков. – 2000. – №2(11). – С.43-44.(Розглянуто формалізацію задачі вибору альтернатів для випадку множини альтернатів з нечіткими відношеннями предпочтения).

    Соколова Н.А., Антофий Н.Н. Особенности контроля знаний в системах дистанционного обучения// Вестник Херсонского государственного технического университета. – Херсон. – 2001. – №1(10). – С.384-385.(Запропоновано математичну модель підсистеми контролю знань).

    Антофий Н.Н. Концепция и дидактическое обеспечение дистанционного образования// Вестник Херсонского государственного технического университета. – Херсон. – 2001. – №1(10). – С.414-416.

    Соколова Н.А., Антофий Н.Н. Построение подсистемы проверки эффективности тестовых заданий в системах дистанционного обучения// Зб. праць VII Міжн. Науково-практичної конференції „Інформаційні технології в економіці, менеджменті і бізнесі. Проблеми науки, практики і освіти”. – Київ: ЕУФІМБ. – 2001, – С.

    Соколова Н.А., Антофий Н.Н. Методологические аспекты построения систем дистанционного обучения // Вестник Херсонского государственного технического университета. – Херсон. – 2001. – №2(11). – С.211-212. (Доведено необхідність перевірки якості програмного забезпечення систем навчання, наведено види експертизи).

    Антофій Н.М. Шкалирование результатов тестового контроля.//Автоматизированные системы управления и приборы автоматики – Харьков: ХНУРЕ. – 2001. – №118. – С.119-121.

    Антофий Н.Н.,Соколова Н.А. Моделирование системы дистанционного обучения. // Вестник Херсонского государственного технического университета. – Херсон. – 2002. – №1(14). – С.426-429. (Розроблено структуру КСН й інформаційної підсистеми).

    Соколова Н.А., Антофий Н.Н. Подсистема проверки эффективности тестовых заданий в системах дистанционного обучения. //Збірник матеріалів III міжн. конференції “Інтернет, освіта, наука – 2002”. – Вінниця. – 2002. – С.200-202.(Описано модулі перевірки тестів на ефективність).

    Антофій Н.М. Контроль знань в системах дистанційного навчання//Збірник матеріалів III міжн. конференції “Сучасні проблеми науки та освіти” – Харків. – 2002. – С.137.

    Антофій Н.М. Моделювання засобів навчання на основі нових інформаційних технологій//Зб. тез доповідей учасників IV Міжн. науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених “Системний аналіз та інформаційні технології ” – Київ: КПІ. – 2002. – С.89.

    Антофій Н.М. Комп’ютерні технології дистанційної освіти. //Матеріали III Всеукраїнської конференції молодих науковців „Інформаційні технології в науці, освіті і техніці (ІТОНТ - 2002)”. – Черкаси: ЧДУ. – 2002. – С.102-104.

    Аннотации