Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Яковлєва Марина Вікторівна. Моделювання мотивації пізнавальної діяльності підлітка в умовах навчання іноземної мови : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2007.



Анотація до роботи:

Яковлєва М.В. Моделювання мотивації пізнавальної діяльності підлітка в умовах навчання іноземних мов. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07. – педагогічна та вікова психологія. – Південноукраїнський державний педагогічний університет ім.К.Д.Ушинського, Одеса, 2007.

Робота присвячена теоретичному та емпіричному обґрунтуванню механізму психолого-педагогічного впливу на процес формування й розвитку мотиву пізнавальної діяльності підлітка в умовах навчання іноземній мові в середній школі. Мотивація пізнавальної діяльності розглядається як внутрішнє психологічне інтегральне утворення, обумовлене особистісними диспозиціями та спрямоване на задоволення пізнавальної потреби. Побудовано модель психолого-педагогічного впливу на процес формування мотиву пізнавальної діяльності учнів підліткового віку в умовах навчання іноземним мовам в середній школі, а також представлені відповідні класи дидактичних прийомів навчання, які сприяють формування мотиву пізнавальної діяльності учнів.

Розроблено та апробовано програму формування мотиву пізнавальної діяльності учнів підліткового віку в умовах навчання іноземним мовам в середній школі, засновану на створеній моделі та відомостях про стан сформованості пізнавальної мотивації сучасного підлітка, який характеризується вираженою потребою в спілкуванні, значною пізнавальною потребою, помірною спрямованістю на здобуття знань і отримання хороших оцінок, помірно вираженим бажанням стати висококваліфікованим фахівцем, забезпечити успішність вступу до ВНЗ та майбутньої професійної діяльності, стати корисним і шановним в суспільстві, але небажанням вчитися під пресом або керуючись соціальними установками престижу певної діяльності.

Публікації автора:

  1. Яковлева М.В. Роль управления педагогическим процессом в формировании мотивов учения школьников Науковий вісник ПДПУ ім.К.Д.Ушинськоґо.-спецвипуск.-2002.-С. 185-190.

  2. Яковлева М.В. Эстетическое воспитание как необходимое условие совершенствования мотивационной сферы личности школьника. Науковий вісник ПДПУ ім.К.Д.Ушинськоґо.-спецвипуск.-2002.-С.141-146.

  3. Яковлева М.В. Формирование мотивов учения школьников с отклонениями в поведении. Проблеми девіантної поведінки: історія, теорія, практика. – Київ: Міленіум, 2002. –156-162.

  4. Яковлева М.В. Психологическая культура учителя как фактор развития познавательной мотивации подростка. Наука і освіта. –2004. -№ 6-7.-С.330-333

  5. Яковлєва М.В. Вплив інтеграції психологічних знань вчителя та його педагогічного досвіду на формування пізнавального мотиву підлітка. Наука і освіта. – 2005. - № 5-6. - С.-166-168.

  6. Яковлева М.В. Актуальность проблемы мотивации учения младших школьников. Зб.наук.праць. педагогічні науки: Випуск 20. Частина І.-Херсон:Айлант,2001.-С.187-190.

  7. Яковлева М.В. Социокультурная среда обучения иностранным языкам как фактор формирования социальных мотивов школьников. Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики.-Випуск 21.- Одеса, 2003.-С. 212-220.

  8. Яковлева М.В. Иностранный язык как средство формирования положительных мотивов учения подростков. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції молодих науковців “Психологія сучасності: наука і практика (тези)”.- Одеса: ПДПУім.К.Д.Ушинського, 2004.-С.104-106.

  9. Яковлева М.В., Яновский А.А. Обучение в условиях межпредметной интеграции. Матеріали Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції: Актуальні проблеми сучасної психологічної науки. – Одеса: СМИЛ, 2006. – С. 180—183.

  10. Яковлева М.В. Мотивационное обеспечение процесса при обучении иностранным языкам. “Актуальні проблеми практичної психології”. Зб.наук. праць.-Херсон, 2006.- С.288-292