Анотація до роботи:
Яковлєва М.В. Моделювання мотивації пізнавальної діяльності підлітка в умовах навчання іноземних мов. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07. – педагогічна та вікова психологія. – Південноукраїнський державний педагогічний університет ім.К.Д.Ушинського, Одеса, 2007. Робота присвячена теоретичному та емпіричному обґрунтуванню механізму психолого-педагогічного впливу на процес формування й розвитку мотиву пізнавальної діяльності підлітка в умовах навчання іноземній мові в середній школі. Мотивація пізнавальної діяльності розглядається як внутрішнє психологічне інтегральне утворення, обумовлене особистісними диспозиціями та спрямоване на задоволення пізнавальної потреби. Побудовано модель психолого-педагогічного впливу на процес формування мотиву пізнавальної діяльності учнів підліткового віку в умовах навчання іноземним мовам в середній школі, а також представлені відповідні класи дидактичних прийомів навчання, які сприяють формування мотиву пізнавальної діяльності учнів. Розроблено та апробовано програму формування мотиву пізнавальної діяльності учнів підліткового віку в умовах навчання іноземним мовам в середній школі, засновану на створеній моделі та відомостях про стан сформованості пізнавальної мотивації сучасного підлітка, який характеризується вираженою потребою в спілкуванні, значною пізнавальною потребою, помірною спрямованістю на здобуття знань і отримання хороших оцінок, помірно вираженим бажанням стати висококваліфікованим фахівцем, забезпечити успішність вступу до ВНЗ та майбутньої професійної діяльності, стати корисним і шановним в суспільстві, але небажанням вчитися під пресом або керуючись соціальними установками престижу певної діяльності. |