Анотація до роботи:
Бакай С.Ю. Музично-педагогічні ідеї та просвітницька діяльність Г.С.Сковороди на Слобожанщині. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Харківський державний педагогічний університет ім. Г.С.Сковороди, Харків, 2004. У дисертації вперше систематизовано теоретичні музично-педагогічні ідеї та узагальнено практичну музично-просвітницьку роботу Г.С.Сковороди на Слобожанщині; виявлено і розкрито основні етапи становлення і розвитку музично-педагогічних ідей Г.С.Сковороди; показано, що, на відміну від своїх попередників, педагогом було визначено мету музично-педагогічного виховання, поняття музики як „філософії педагогіки”, українського фольклору як „тритисячолітньої печі” та філософії як „всеозброєння” і „найдосконалішої музики”. Доведено, що розуміння цих понять та їх ролі в духовному формуванні „істинної” гуманної розвиненої особистості лягло в основу обґрунтування Г.С.Сковородою принципів музично-педагогічного виховання особистості. У ході дослідження виділено та розкрито основні напрями музично-просвітницької діяльності педагога-наставника на Слобожанщині: музично-педагогічна викладацька робота з учнівською молоддю на Переяславщині та Харківщині; національна музично-просвітницька діяльність серед різних соціальних верств населення; розвиток національної музичної культури українського народу засобами народнопісенної творчості. |