Анотація до роботи:
О.О. Капічіна. Музичний естезис в контексті концепції діалогу культур. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук за спеціальністю 09.00.08 – естетика. – Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля. – Луганськ, 2003. Дисертант обґрунтовує сутність проблеми „музичного естезису” у контексті його діалогіко-культурної самовизначеності. Досліджуються філософські, естетичні та художні засади існування музики в контексті культурного буття. У дисертації визначаються основні тенденції сучасного філософсько-естетичного процесу на основі усвідомлення феномену ПОСТ-культури. З'ясовуються особливості естетичного аспекту концепції діалогу культур, де проблема діалогу культур перетворюється на проблему діалогу творів культури. Дисертант розкриває сутність музичного естезису в діалектиці музичної мови і твору як логіко-діалогічної єдності. На основі розкриття діалектики об'єкт-суб'єктного буття музичного естезису дисертант визначає структуру, механізм функціонування та соціокультурного буття цього явища. В контексті проблеми інтерсуб'єктивності музичного естезису аналізується проблема музичного виховання. Доводиться, що музичне виховання з позицій філософсько-естетичної методології є процесом естетико-культурного спілкування; обґрунтовується необхідність синтезу музично-педагогічних ідей з філософсько-естетичними, зокрема, із феноменологією музики. У дисертації доводиться, що музичний естезис виявляється універсальною умовою соціокультурного буття музики, його генетичні основи синтезують чисте музичне буття з суб'єктивно-особистісним людським буттям. Цей синтез виявляється фундаментальною основою соціокультурного існування музики, її впливу на особисту культуру індивіда. |