Анотація до роботи:
Артеменко В.Н. Национальный образ мира и вопросы стилеобразования в русском симфонизме (на примере симфоний 60-70-х годов ХІХ века). – Рукопись. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03 – Музичне мистецтво. – національна музична академія України ім.П.І.Чайковського, Міністерство культури і туризму України, Київ, 2007. У дисертації пропонується концепція національного стилеутворення в жанрі симфонії, яка розглядається у безпосередньому зв'язку з національним образом світу і його вираженням в музиці. Об'єктом дослідження є національний образ світу як соціально-психологічний фактор художнього самовиразу в російській художній культурі. Предмет дослідження - національно виражена специфіка симфонічного мислення в перших симфоніях російських композиторів. В процесах стилеутворення розглядаються рівні "соціальної детермінації" і "творчої актуалізації". Перший з названих рівнів включає модель світу, образ світу і картину світу (від найбільш загального до часткового). З них образ світу (національний у даному випадку) і картина світу безпосередньо впливають на становлення національного стилю у його основних художніх і музично-виразових компонентах. Рівень творчої актуалізації презентує і процес стилеутворення в рамках конкретного жанру. Цей рівень розкривається у наступних положеннях: зведено-узагальнений словник музично-інтонаційних моделей як жанрового, так і національно-стильового походження формує колективний тезаурус музично-інтонаційних моделей, що розрізняється за своєю якістю у різні історичні періоди та характеризує різний ступінь "інтонаційної зрілості" культури. Сполучною ланкою між двома рівнями є "картина світу". |