Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Фармацевтичні науки / Фармацевтична хімія та фармакогнозія


Сятиня Вікторія Андріївна. Наукове обгрунтування форм та методів інформаціно-рекламної діяльності при просуванні ліків на фармацевтичному ринку України : Дис... канд. наук: 15.00.02 - 2009.



Анотація до роботи:

Сятиня В. А. Наукове обгрунтування форм та методів інформаціно-рекламної діяльності при просуванні ліків на фармацевтичному ринку України. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата фармацевтичних наук за спеціальністю 15.00.01 – технологія ліків та організація фармацевтичної справи. – Національна медична академія післядипломної освіти імені П. Л. Шупика, Київ, 2009.

Робота присвячена науковому обґрунтуванню форм та методів інформаційно-рекламної діяльності при просуванні ліків на фармацевтичному ринку України. Встановлено, що у теле-, радіорекламі допускаються серйозні порушення промоційної етики, низький рівень довіри населення та колег (аптечних працівників) до цих джерел. Для медпредставників фармацевтичних фірм до цього часу не були розроблені кваліфікаційні характеристики.

Запропоновані етичні критерії та стандарти поведінки для спеціалістів зайнятих у сфері створення, виробництва та реалізації лікарських засобів; розроблені кваліфікаційні характеристики на посаду медичного представника фармацевтичного підприємства.

  1. Вивчено і узагальнено досвід та вперше науково обгрунтовані шляхи вдосконалення форм та методів інформаційно-рекламної діяльності при просуванні ліків на фармацевтичному ринку України, які покладено в основу розроблених інструктивно-методичних чинників: Етичної декларації поведінки фахівців, зайнятих у сфері створення, виробництва, обігу, промоції та реклами лікарських засобів; Етичних стандартів та правил поведінки медичного представника фірми-виробника лікарських засобів в Україні та кваліфікаційних характеристик на цю посаду.

  2. Встановлена закономірність динаміки розвитку обсягів та структури товарообігу в ретроспективному періоді та сучасному стані. За період 1964-1990 рр. середньорічний темп приросту товарообігу складає: + 8,1%, а у 2004-2006 рр. – 31,0%.

  3. Запропонована спрощена схема-алгоритм взаємопідживлюючих інформаційно-рекламних потоків для цільової аудиторії.

  4. Вперше встановлено, що загальний рекламний коридор (уся реклама) складає 17,1% від загального телеефіру в Україні. Визначено, що рекламна ніша лікарських засобів у телеефірі літньої пори року складає 4,7%, зимової – 20,3% від загального рекламного блоку телеефіру лікарських засобів, парафармацевтичної продукції (ЛЗ, ПФ+) т. ін.

  5. Параметричний аналіз ЛЗ, ПФ+ (2004 – 2007 рр.) дозволив визначи-ти нішу (рекламоємність) окремих телеканалів та їх активність у загальному рекламному блоці: ТЕТ – 16,7%; INTER – 13,0%; 1+1 – 12,0%; НТВ – 5,4%.

  6. За результатами поглибленого аналізу встановлено, що за період 2004 – 2007 рр. було презентовано 333 найменування ЛЗ, ПФ+ (2485 виходів в телеефір). Ніша телерекламного вікна лікарських засобів складала 33,6% (112 ЛЗ), з них 15,2% (17) рекламувалися рецептурні ліки, що свідчить про пряме порушення Законів України «Про рекламу» та «Про лікарські засоби». По м. Ужгороду такі порушення спостерігалися у межах 25,9 – 26,6%. Аналіз рекламної продукції на радіоканалі «Ера» показав, що 35,2% від загальної кількості виходів ЛЗ, ПФ+ в радіоефір складають лікарські засоби.

  7. Результати аналізу матеріалів анкетування населення показав, що 87,3% та 82,8% довіряють відповідно аптечним працівникам та лікарям; 10,5% та 13,8% менш довіряють, а ніж довіряють; 6,1% - телевізійній рекламі; 6,3% - медпредставникам.

  8. Поглиблений аналіз результатів респондування аптечних працівників показав, що 60,3% з них вважають цінними поради своїх колег та лікарів (52,2% - сільських та 68,3% серед міських респондентів аптек). Поради та послуги медпредставників вважають цінними 17,2% колег міських та 2,5% сільських аптек. Лише 4,4% аптечних колег позитивно оцінюють телерекламу та 2,6% - радіорекламу.

  9. Отримані результати досліджень покладені в основу розробок

інструктивно-методичного характеру та наукових пропозицій, які схвалені

МОЗ України та знайшли практичне використання на державному рівні, окремих підприємств промислової фармації, фармацевтичних, медичних та інших вищих навчальних закладів України.

Публікації автора:

Інструктивно-методичні розробки

1. Етична декларація поведінки фахівців зайнятих у сфері створення, виробництва, обігу, промоції та реклами лікарських засобів (аптеки, ЛПЗ)/ [Гриценко О. М., Пономаренко М. С., Сятиня В. А., Бабський А. А., Краснянська Т. М., Тернова О. М., Пустовіт С. В., Трохимчук В. В. (мол.)] – К.: Прінт Квік, 2007. – 12 с. (Особистий внесок: аналіз фахових джерел, обґрунтування дослідницьких проблем, їх узагальнення та участь у підготовці до типографського видання).

2. Етичні стандарти та правила поведінки медичного представника фірми-виробника лікарських засобів в Україні / [Пономаренко М. С., Борищук В. О., Бабський А. А., Сятиня В. А., Сятиня В. Я., Тернова О. М., Олійник Н. М., Трохимчук В. В. (мол.)] – К.: Прінт Квік, 2007. – 12 с. (Особистий внесок: аналіз фахової літератури, настанов ВООЗ, стандартів GMP, GDP, GPP інших вимог до медпредставника, узагальнення та підготовка до типографського видання).

  1. Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Вип. 2: Фармація / [Загорій В. А., Пономаренко М. С., Краснянська Т. М., Бабський А. А., Загорій Г. В., Сятиня В. А., Тернова О. М.] – К.: Вид-во “Такі справи”, 2007. – 140 с. (Особистий внесок: упорядкування та участь у підготовці до типографського видання).

4. Абетковий довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Вип. 3: Фармація / [Загорій В. А., Пономаренко М. С., Краснянська Т. М., Бабський А. А., Загорій Г. В., Сятиня В. А., Тернова О. М.] – К.: Вид-во “Такі справи”, 2007. – 143 с. (Особистий внесок: упорядкування та участь у підготовці до типографського видання).

5. Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Вип. 78: Охорона здоров’я (доповнення та зміни). Кваліфікаційні характеристики медичного представника фармацевтичної фірми / [Загорій В. А., Пономаренко М. С., Бабський А. А., Краснянська Т. М., Сабо Я., Борищук В. О., Сятиня В. А., Бочерикова Є. С., Трохимчук В. В. (мол.)] – К.: Прінт Квік, 2008. – 8 с. (Особистий внесок: аналіз фахових літературних джерел, стандартів GMP, GDP, GPP та вимог щодо уповноважених осіб та медпредставників, узагальнення, підготовка до типографського видання).

Статті у фахових виданнях

  1. Симетричний аналіз ретроспективної та сучасної системи інформації й промоційної етики в рекламі лікарських засобів та парафармацевтичної

продукції в Україні / М. С. Пономаренко, М. Л. Сятиня, А. А. Бабський, Т. М. Краснянська, В. А. Сятиня, О. М. Тернова, Н. М. Олійник // Зб. наук. праць співробітн. НМАПО імені П. Л. Шупика. – Київ, 2007. – Вип. 16. – Кн.1. – С. 640 – 649. (Особистий внесок: статистична обробка власних досліджень (по м. Ужгороду), узагальнення результатів, підготовка статті до друку).

  1. Аналіз реклами лікарських засобів та парафармацевтичної продукції на каналах теле- та радіоефіру м. Києва та м. Ужгорода (2004-2007рр.) / Т. М. Краснянська, В. А. Сятиня, О. М. Тернова, Н. М. Олійник, В. В. Трохимчук // Зб. наук. праць співробітн. НМАПО імені П. Л. Шупика. – Київ, 2007. – Вип. 16. – Кн.2. – С. 780 – 787. (Особистий внесок: обробка, узагальнення статистичного матеріалу дослідження, підготовка статті до друку).

  2. Зміни мотивації фармацевтичного навчання з урахуванням сучасних умов і перспектив на майбутнє / М. С. Пономаренко, В. В. Огороднік, А. А. Бабський, Т. М. Краснянська, В. А. Сятиня, Янош Сабо, Т. М. Трубчик// Фармац. журн. – 2007. – № 2. – С. 35 – 39. (Особистий внесок: аналіз фахової літератури, підготовка статті до друку).

  3. Історичні етапи розвитку інформаційної роботи та презентації лікарських засобів і сучасні підходи щодо введення фармацевтичного продукту на споживчий ринок України. Дотримання етичних засад промоції та реклами. Повідомлення І / М. С. Пономаренко, М. Л. Сятиня, А. А. Бабський, Т. М. Краснянська, В. А. Сятиня, О. М. Тернова, І. В. Грідчина, Н. М. Олійник // Фармац. журн. – 2007. – № 3. – С. 15 – 23. (Особистий внесок: аналіз фахової літератури стосовно етичних засад у промоції ліків, участь у підготовці статті до друку).

  4. Історичні етапи розвитку інформаційної роботи, презентації лікарських засобів та сучасні підходи до введення фармацевтичного продукту на споживчий ринок України. Дотримання етичних засад промоції та реклами. Повідомлення ІІ / М. С. Пономаренко, М. Л. Сятиня, А. А. Бабський, Т. М. Краснянська, О. М. Тернова, В. А. Сятиня, І. В. Грідчина, Н. М. Олійник, В. В. Трохимчук // Фармац. журн. –2007. – № 4. – С. 10 – 16. (Особистий внесок: аналіз фахової літератури стосовно етичних засад у промоції ліків, участь у підготовці статті до друку).

  5. Етична декларація – стандарт поведінки медпредставника, провізора-консультанта в інформаційно-довідковій та рекламній діяльності при просуванні ліків на фармацевтичному ринку України / М. С. Пономаренко, А. А. Бабський, Т. М. Краснянська, В. А. Сятиня, О. М. Тернова, В. В. Трохимчук (мол.) // Фармац. журн.– 2007. – № 5. – С. 35 – 41. (Особистий внесок: аналіз вітчизняної та зарубіжної фахової літератури, підготовка статті до друку).

  6. Про деякі морально-етичні аспекти лікарського забезпечення населення в сучасних умовах / М. С. Пономаренко, В. О. Борищук, А. А. Бабський, Я. Сабо, В. А. Сятиня, В. Я. Сятиня, О. М. Тернова, Н. М. Олійник, В. В. Трохимчук (мол.) // Фармац. журн. – 2008. – № 1. – С. 19–24. (Особистий внесок: огляд та узагальнення літературних джерел,

власних спостережень, підготовка статті до друку).

Тези

  1. Проблеми адаптації національних спеціальностей до Європейських вимог / М. С. Пономаренко, В. Г. Іванисенко, Т. М. Краснянська, І. В. Грідчина, В. А. Сятиня // Науково-технічний прогрес і оптимізація технологічних процесів створення лікарських препаратів: І Міжнар. наук-практ. конф., 6 - 7 квіт. 2006 р. : матеріали конф. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2006. – С. 116. (Особистий внесок: аналіз фахової літератури стосовно стандартизації вимог до професій, посад, підготовка тез до друку).

2. Типові правопорушення порядку провадження рекламної діяльності відносно лікарських засобів у ЗМІ / М. С. Пономаренко, В. В. Огороднік, А. А. Бабський, В. А. Сятиня, Т. М. Краснянська, І. В. Грідчина, І. М. Алексеєва // Український вісник психоневрології. – 2006. – Т. 14, Вип. 2 (47), додаток. – С. 70 (Особистий внесок: аналіз фахової літратури та власних ексклюзивних досліджень, підготовка тез до друку).