Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Геодезія


Ламбін Вадим Миколайович. Назва дисертації 1. Обґрунтування і розробка методики визначення геометричних параметрів підйомно - транспортних засобів : Дис... канд. наук: 05.24.01 - 2003.



Анотація до роботи:

Ламбін В. М. Обґрунтування і розробка методики визначення геометричних параметрів підйомно - транспортних засобів.– Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.24.01 – Геодезія.– Київський національний університет будівництва і архітектури, Київ, 2003.

Дисертація присвячена розробці, вдосконаленню і дослідженню ефективних методів і приладів для визначення геометричних параметрів мостових, козлових і портальних кранів у складних умовах експлуатації без зупинки технологічного процесу, у гранично короткий термін.

На підставі проведеного аналізу значної кількості факторів, які визначають умови експлуатації підкранових колій, показано, що об’єктом дослідження може бути вибрано деякій з 10 сформульованих факторів.

Запропонована система струн з висками, яка дозволяє легко і швидко без зупинки крана та з необхідною точністю визначити геометричні параметри крана. Відмінність системи – в закріпленні її на конструкціях, непіддатних впливу об’єкта дослідження. Вимірювання усіх параметрів здійснюється без переміщення об’єкта дослідження.

Одержані залежності, які дозволяють визначити недоступні для вимірювання діагоналі моста.

Для визначення розворотів мостового крана в горизонтальній площині розроблені пристрої, які можна поділити на дві групи: візуальні (засновані на відереєстрації) і автоматичні (електромеханічні, оптоелектронні з безпосередньою передачею даних на персональний компьютер).

Різницю довжини пройденого шляху запропоновано визначати під час безперервного переміщення крана по рейковій колії розробленою апаратурою, яка реєструє результати вимірювань

Вперше завдання вирішується під час руху, в тому числі здійснюється запис на відеокамеру з наступним перенесенням інформації на комп’ютер та апаратно-програмний комплекс з безпосереднім записом на комп’ютер. Розроблені методи повірок і юстировок запропонованих приладів і пристроїв, які входять до конструкції лазерно-дзеркальних пристроїв, апаратно-програмного комплексу, що служить метрологічним забезпеченням точності вимірювань.

Згідно з виконаними дослідженнями головні теоретичні обґрунтування і розв’язання наукового завдання, що наведені в дисертації, мають вигляд:

  1. Удосконалена методика визначення геометричних параметрів підйомно- транспортних засобів за допомогою розробленої та дослідженої системи струн на прикладі мостових та козлових кранів. Наведені, одержані вперше, математичні залежності точного визначення діагоналей моста по лінійних, кутових залежностях за допомогою прямокутної системи координат та точечним рівнянням прямих в умовах, коли сторони мосту паралельні та не паралельні сторонам побудованої математичної моделі. Створено алгоритм та програма обчислення діагоналей моста.

  2. Виявлені значущі фактори, які адекватно відображують напружений стан підкранових колій та їх пошкодження в умовах експлуатації.

  3. Вперше розроблена і теоретично обґрунтована модель комплексного і безпечного визначення розворотів моста крана під час руху без зупинки крана на довгий час, одним виконавцем, з одержанням результатів одразу після закінчення зйомки в цифровому та графічному вигляді з достатньо високою точністю.

  4. Вперше розроблені та досліджені прилади: візуальні – пристрої з використанням лазерного візира + відеореєстрування, та безпосередня відеореєстрація; автоматичні – електромеханічна, оптоелектронна реєстрація з безпосередньою передачею даних у реальному часі на персональний комп’ютер. Розроблені методи повірок та юстировок приладів та пристроїв, що досліджені у дисертаційній роботі.

  5. Запропоновано використовувати теорію точечного обчислення при зіставленні рівнянь синхронізованого руху точки на кожному із коліс для визначення розвороту крана в горизонтальній площині.

  6. Використовуючи результати теоретичних та експериментальних досліджень стану підкранових колій в різних умовах експлуатації, мосту кранів різноманітних типів, що наведені в дисертації, розроблена методика комплексного геодезичного
    контролю підйомно-транспортних засобів, яка дозволяє підвищити якість та ефективність геодезичного обслуговування промислових підприємств. При впровадженні цієї методики значно скорочується час, покращуються умови праці та зменшуються витрати на виконання польових та камеральних робіт.

Публікації автора:

  1. Горохов Е.В., Ламбин Н.Е., Ламбин В.Н. Методы и средства измерений при строительстве и эксплуатации подкрановых путей: Монография. – Макеевка: ДонГАСА, Графити, 1997. – 234 с.

  2. Ламбин Н. Е., Ламбин В. Н. Устройство для определения угла разворота крана мостового типа // Проблемы экологии в геодезии и картографии.– М, 1992.– С. 78–80.

3. Ламбин В.Н. Расчет точности измерения параметров моста электрического крана // Вестник Донбасской государственной академии строительства и архитектуры.– Макеевка, 1998.– № 6.– С. 158–160.

4. Ламбин В.Н. Определение диагоналей мостового электрического крана косвенным способом // Вестник Донбасской государственной академии строительства и архитектуры.– Макеевка, 1998.– № 6.– С. 161–163.

5. Ламбин Н.Е., Петросян О.М., Марченко Д.Н., Ламбин.В.Н. Влияние эксплуата-ционных факторов на состояние подкрановых путей // Вестник Донбасской государственной академии строительства и архитектуры.– Макеевка.– 1999.– № 1.– С. 52–57.

6. Ламбин В. Н. Аппаратно-программный комплекс для определения в динамике разворотов подъемно-транспортных машин в горизонтальной плоскости // Вестник Донбасской государственной академии строительства и архитектуры.– Макеевка.– 2000.– №1.– С. 138–141.

7. Ламбин В. Н. Точность и методика определения геометрических параметров подъемно-транспортных машин // Інженерна геодезія.– К.: КНУБА, 2000.– № 42.– С. 110-116.

8. Ламбин Н.Е., Ламбин В.Н. Лазерно-зеркальная система для определения
разворотов подъемно-транспортных средств // Інженерна геодезія.– К.: КНУБА, 2000.– № 42.– С. 117-124.

9. Ламбин В.Н Исследование траектории движения подьемно-транспортных средств с помощью видеокамеры и последующей компьюторной обработки // Інженерна геодезія.– К.: КНУБА, 2001.– № 45.– С. 117-121.

10. Ламбин В.Н. Особенности определения разворотов мостовых кранов аппаратно-программным комплексом // Інженерна геодезія.– К.: КНУБА, 2002.– № 46.– С. 124-131.

11. Ламбин Н.Е., Ламбин В.Н., Наумчук Д.А. Аналитические зависимости для определения взаимного положения центров колес мостовых кранов // Інженерна геодезія.– К.: КНУБА, 2002.– № 47.– С. 59-64.