Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Бухгалтерський облік, аналіз та аудит


Гринавцева Олена Валеріївна. Облік і аудит готової продуції та її фінансових результатів від реалізації (на прикладі малих металопереробних підприємств України) : Дис... канд. наук: 08.06.04 - 2006.



Анотація до роботи:

Гринавцева О.В. Облік і аудит готової продукції та її фінансових результатів від реалізації (на прикладі малих металопереробних підприємств України). – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.04. – Бухгалтерський облік, аналіз та аудит. – Київський національний економічний університет, Київ, 2005.

Обґрунтовано нові підходи до вирішення питання організації обліку реалізації продукції та визначення фінансових результатів відповідно до сучасних потреб управління на прикладі малих металопереробних підприємств. Розроблено рекомендації щодо обліку продукції у власній торговельній мережі малих підприємств.

Обґрунтовано необхідність застосування комбінованої моделі визначення результатів діяльності в малих підприємствах – за видами діяльності та функціями підприємства.

Запропоновано організаційну модель аудиту системи реалізації продукції та сукупність аналітичних розрахунків, які можуть бути використані в процесі проведення внутрішнього аудиту.

У дисертації зроблено теоретичне узагальнення і запропоновано нове вирішення наукової задачі, що полягає в досліджені й розробці науково-методичних і практичних рекомендацій, спрямованих на вдосконалення методики обліку і аудиту готової продукції та фінансових результатів від її реалізації малими підприємствами України.

Одержані результати свідчать про досягнення поставленої мети та дають змогу зробити певні висновки й внести пропозиції:

  1. Реалізація продукції відбувається за вартістю, яка є результатом взаємодії корисності та витрат підприємства за цінами, які складаються на ринку в результаті коливання попиту й пропозиції.

  2. Для суб’єкта економічної діяльності реалізація має визначатися при настанні таких умов: передавання права власності, контролю та управління, а також ризиків і вигід, які пов’язані з правом власності; упевненість в отриманні компенсації та можливості її достовірної оцінки. Процес реалізації має дві сторони та характеризується двома економічними категоріями – прибутками й витратами, порівняння яких дає змогу визначити фінансові результати діяльності підприємства. Облік прибутків і видатків треба вести за кожним видом продукції, що допоможе виявити найбільш прибуткові види продукції.

  3. Основними умовами збільшення торгової виручки, крім збільшення обсягів реалізації продукції, є підвищення якості продукції, правильно організовані маркетингові дослідження, збільшення номенклатури та асортименту продукції, що випускається, своєчасне реагування на зміни попиту на ринку збуту продукції, економне використання транспортних засобів по доставці заготовки та готової продукції.

  4. При визначенні фінансового результату на підприємстві найдоцільнішим є застосування методу “витрати – випуск”. Фінансові результати звітного періоду є умовною величиною і визначаються обліковою політикою підприємства (принципами визначення прибутків, методами оцінки виробничих запасів, готової продукції та незавершеного виробництва, амортизаційною політикою та ін.).

  5. Результати від реалізації продукції (операційна діяльність), від операцій з необоротними активами (інвестиційна діяльність), від фінансових операцій, які ведуть до змін у структурі капіталу (фінансова діяльність), та від надзвичайних подій у малих підприємствах запропоновано визначати окремо.

  6. Для підвищення контролю за рухом запасів у малих підприємствах запропоновано використовувати додатковий склад “Готова продукція -заготовка”.

  7. Для здійснення контролю за готовою продукцією як на складі, так і у бухгалтерії малого підприємства рекомендовано застосовувати аналітичний облік, тобто субрахунки, на яких готова продукція обліковувалась би за її технічними особливостями (розміром гнутого профілю, довжиною, товщиною).

  8. Для збереження ринку збуту та споживачів запропоновано створити власну мережу магазинів-баз по реалізації готової продукції. Для контролю за реалізацією запропоновано запровадити в малих підприємствах облік руху готової продукції окремо по магазинах-базах.

  9. Доцільно ввести комбінований варіант визначення фінансових результатів і в розрізі функцій підприємства: виробництво, управління, збут.

  10. Для ефективності роботи аудитора та залежно від завдань, поставлених перед ним, слід розрізняти інформаційне та нормативно-правове забезпечення фінансово-господарського аудиту, оскільки вони за своєю суттю є двома різними видами інформації для проведення всебічного аудиту підприємства.

  11. Використовувати схему проведення внутрішнього аудиту готової продукції та фінансових результатів від її реалізації в малих підприємствах.

Публікації автора:

У наукових фахових виданнях:

1. Гринавцева Е.В. Особенности применения и методика проведения внутреннего аудита реализации готовой продукции и определения финансового результата в малых предприятиях. // Наукові праці Кіровоградського державного технічного університету: Економічні науки. Частина І. – Вип. 4. – Кіровоград: КДТУ, 2003. – С.113–119. – 0,25 др.арк.

2. Гринавцева О.В. Організація обліку готової продукції в металопрокатних підприємствах малого бізнесу. // Економіка: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. Випуск 189: В 4т. Том І. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2004. – С.163–170. – 0,25 др. арк.

3. Гринавцева О.В. Інформаційне забезпечення, яке застосовується при проведенні аудиторського контролю в малих металопрокатних підприємствах. // Вісник Технологічного університету Поділля. – №14.2, Т.2(59). – Хмельницьк: ТУП. – 2004. – С. 66–69. – 0,17др. арк.

4. Гринавцева О.В. Побудова обліку відвантаження та реалізації готової продукції на металопрокатних підприємствах малого бізнесу // Вісник Дніпропетровського державного фінансово-економічного інституту. – №2(10)03. – Дніпропетровськ: ДДФЕІ, 2003. – С.102–106. – 0,25 др. арк.

5. Гринавцева О.В.. Методичні прийоми аудиту, що застосовуються при проведені аудиторського контролю малих металопрокатних підприємств. // Економіка: проблеми теорії та практики. Збірник наукових праць. Випуск 188: В 4т. Том ІІ. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2004. – С.457–467. – 0,42 др.арк.

В інших виданнях:

1. Гринавцева Е.В. Организация учета и внутреннего аудита реализации продукции и финансового результата в малых металлопрокатных предприятиях. // Матеріалах VІІ Міжнародної науково – практичної конференції „Наука і освіта 2004”. Том 65. Економіка підприємства. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – С. 59–61. – 0,17 др.арк.

2. Гринавцева Е.В. Информационное обеспечение аудиторского контроля в малых предприятиях. // Матеріали Міжнародної науково - практичної конференції „Дні науки 2005”. Т. 15. Облік та аудит. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – С. 28–31. – 0,17 др.арк.