Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Шопіна Марина Олександрівна. Образна символіка як чинник розвитку творчого потенціалу молодшого школяра. : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2009.



Анотація до роботи:

Шопіна М.О. Образна символіка як чинник розвитку творчого потенціалу молодшого школяра. Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН Украины. – Киев, 2009.

У дисертації досліджується розвиток творчого потенціалу молодших школярів засобами образної символіки. Розглянуто різні підходи до розуміння понять «творчий потенціал», «інтелектуальний потенціал», «трудовий потенціал», «образна символіка», «розвиток творчої особистості», «творча здібність», «творча обдарованість» тощо, а також їхнє співвідношення. Поняття «творчий потенціал молодшого школяра» із психологічної точки зору розглядається як синтетична якість дитини молодшого шкільного віку, що характеризує міру її можливостей ставити і виконувати нові завдання у сфері учіннєвої діяльності. Творчий потенціал пов’язується із здатністю учнів самостійно ставити й розв’язувати в тому чи іншому вигляді значущі проблеми. Його можна представити як сукупність різних можливостей, потенціалів: перетворювально-предметний (навички, уміння), пізнавальний (інтелектуальні здібності), аксіологічний (ціннісні орієнтації), комунікативний (морально-психологічні якості), художній (естетичні здібності). Аналіз і систематизація зазначених понять надали можливості на практичному рівні розглянути образну символіку як визначальний чинник на етапі розвитку творчого потенціалу в дітей молодшого шкільного віку.

У результаті експериментального дослідження встановлено, що розуміння, використання і сприймання дітьми образної символіки впливає на підвищення ефективності учіннєвої діяльності молодших школярів. Розроблена й апробована спеціальна програма розвитку творчого потенціалу засобами образної символіки для психорозвивальної роботи з молодшими школярами.

Публікації автора:

а) Статті в наукових фахових виданнях, затверджених ВАК України:

1. Шопіна М.О. Умови формування впливу творчого мислення молодших школярів на навчальний процес / М.О. Шопіна // Вісник Київського міжнародного університету. Серія «Психологічні науки». – Київ, 2006. – випуск 8. – С. 205–215.

2. Шопіна М.О. Умови формування впливу творчого потенціалу молодшого школяра / М.О. Шопіна // Вісник Київського міжнародного університету. Серія «Психологічні науки». – Київ, 2007. – випуск 10. – С. 147–153.

3. Шопіна М.О. Психологічні особливості творчого потенціалу особистості / М.О. Шопіна // Вісник Київського міжнародного університету. Серія «Психологічні науки». – Київ, 2008. – випуск 12. – С. 208–213.

б). Статті в наукових виданнях:

4. Шопіна М.О. Розвиток творчих здібностей у дітей молодшого шкільного віку / М.О. Шопіна // Освіта на Луганщині. Науково-методичний журнал. Видавництво Луганського обласного інституту післядипломної освіти, Луганськ, 2007. – № 2 (27) – С. 136–139.

5. Шопіна М.О. Розвиток творчого потенціалу молодших школярів / М.О. Шопіна // Шкільний світ, «Психолог», науково-методичний журнал – «Перше вересня». Київ, 2008. – № 10 (298) –– С. 11–13.

6. Шопіна М.О. Підвищення ефективності творчого потенціалу учнів молодшого шкільного віку / М.О. Шопіна // Освіта Донбасу, науково-методичне видання. Луганськ, 2008. – № 1 (126) – С. 36–38.

7. Шопіна М.О. Психолого-педагогічні умови формування творчого потенціалу / М.О. Шопіна // Освіта на Луганщині, науково-методичний журнал. Видавництво Луганського обласного інституту післядипломної освіти. Луганськ, 2008. – № 3 (28) – С. 64–67.

в) Навчальні посібники:

8. Шопіна М.О. Підвищення ефективності творчого потенціалу молодшого школяра. Як підвищити навчальну успішність кожної дитини. / М.О. Шопіна – Луганськ : СПД Рєзніков, 2008. – 64 с.