Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Управління проектами та розвиток виробництва


Башинський Олег Іванович. Обґрунтування методів управління ризиком у проекті реінжинірингу системи технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів : Дис... канд. наук: 05.13.22 - 2006.



Анотація до роботи:

Башинський О.І. Обґрунтування методів управління ризиком у проекті реінжинірингу системи технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.22 – управління проектами та програмами. – Львівський державний аграрний університет, Львів, 2006.

У дисертаційній роботі розглядаються питання підвищення ефективності проекту реінжинірингу системи ТОР ПА завдяки розроблення нових методів та моделей управління ВТР на початковій фазі життєвого циклу даного проекту.

Запропоновано здійснювати системне управління ВТР у проекті реінжинірингу системи ТОР ПА, яке передбачає обґрунтування його причин, ризику чинників та інтегрованих фізичних показників ефективності функціонування віртуальної системи ТОР ПА, які мають вплив на систему пожежогасіння.

Ідентифіковано складові ВТР у проекті реінжинірингу системи ТОР ПА та кількісно їх оцінено. Розкрито причинно-наслідкові зв’язки між складовими ВТР на основі методів статистичного імітаційного моделювання та розроблено відповідні моделі. Розроблено план управління ВТР у проекті реінжинірингу системи ТОР ПА.

Отримані, проаналізовані та узагальнені результати виробничих і комп’ютерних експериментів. Впроваджено результати досліджень у практику та визначено економічну ефективність від створення раціонального резерву.

  1. Виконані дослідження стосуються підвищення ефективності проекту реінжинірингу системи ТОР ПА завдяки розробленню нових методів та моделей управління його ВТР на початковій фазі життєвого циклу.

Аналіз чинних методів, моделей і методик управління ризиками у проектах свідчить про те, що вони є недосконалими, зокрема, ними не враховується системні особливості становлення ризику, а тому використання їх у проекті реінжинірингу системи ТОР ПА може призвести до помилкових результатів.

  1. Запропонована схема системного дослідження ВТР у проекті реінжинірингу системи ТОР ПА передбачає виділення причин ризику, ризику чинників та ризику інтегрованих фізичних показників ефективності функціонування даної системи, що дає можливість обґрунтувати залежності між складовими ВТР та їх протиризиковими реакціями.

  2. Обґрунтовано, що ідентифікацію причин ВТР та ризику інтегрованих фізичних показників ефективності функціонування віртуальної системи ТОР ПА слід здійснювати на підставі аналізу систем пожежогасіння та ТОР, а ідентифікацію чинників ефективності функціонування віртуальної системи ТОР ПА – на основі алгоритму розроблення її концептуальної моделі. У результаті ідентифікації виявлено, що складовими ВТР у проекті реінжинірингу системи ТОР ПА є: три групи причин ВТР; вісім груп чинників ефективності функціонування віртуальної системи ТОР ПА, у кожній із яких є чинники з ймовірним характером, що зумовлює появу ВТР; чотири інтегровані фізичні показники ефективності функціонування віртуальної системи ТОР ПА.

  3. Обґрунтовано, що кількісне оцінення складових ВТР у проекті реінжинірингу системи ТОР ПА слід здійснювати на трьох ієрархічних рівнях за допомогою статистичних методів, методу експертних оцінок і спеціально розроблених чотирьох методів та двох імітаційних моделей.

  4. Імовірний характер складових ВТР віртуальної системи ТОР ПА зумовлює ймовірні причинно-наслідкові зв’язки між причинами ризику, ризиками чинників та ризиками інтегрованих фізичних показників ефективності функціонування віртуальної системи ТОР ПА, розкриття яких можливе на основі методів статистичного імітаційного моделювання та розроблення відповідних моделей.

  5. Наявність причинно-наслідкових зв’язків між головними причинами ризику, ризиком чинників та ризиком інтегрованих фізичних показників ефективності функціонування віртуальної системи ТОР ПА є підставою для системного обґрунтування реакцій на ризик та розроблення плану управління ВТР у проекті реінжинірингу системи ТОР ПА. Обґрунтовано реакції на складові ВТР у проекті реінжинірингу системи ТОР ПА, головними із яких є створення резерву потужності системи ТОР та резерву ПА у системі пожежогасіння.

  6. На підставі аналізу формулярів обліку роботи спеціальних ПА, що використовуються в ПРЧ Львівської області встановлено, що вони мають невелике напрацювання і тільки окремі із них за весь термін експлуатації здійснюють напрацювання більше за регламентоване на проведення ТО. Це є підставою для того, щоб під час формування потоку вимог на виконання ТО не враховувати потребу у проведенні ТО для спеціальних ПА.

  7. Математичне опрацювання статистичних даних формулярів обліку роботи ПА та журналів обліку замовлень на виконання ТОР уможливило кількісне обґрунтування ризиків таких головних чинників ефективності функціонування віртуальної системи ТОР ПА –терміну експлуатації ПА (10), напрацювання ПА на початок року від останнього проведеного ТОР (11), напрацювання ПА районних ПРЧ (12) та ПА ПРЧ м.Львова (13), що є основою для визначення ризику інтегрованих фізичних показників ефективності функціонування віртуальної системи ТОР ПА.

  8. На основі експериментальних досліджень встановлено, що швидкість руху ПА між ПРЧ та ЗТС описується законом розподілу Вейбулла (14) із статистичними характеристиками: математичним сподівання – =35км/год; середньоквадратичним відхиленням – =5,5 км/год, а на підставі методу експертних оцінок встановлено, що ризик трудомісткості поточних ремонтів окремих ПА описується законом розподілу Вейбулла (рис.7) із статистичними характеристиками: математичним сподіванням – =8,5люд.год; середньоквадратичним відхиленням – =5,74.

  9. Виконані комп’ютерні експерименти на основі розроблених алгоритмів та програми імітаційного моделювання функціонування віртуальної системи ТОР ПА свідчать про те, що: 1) статистичні імітаційні моделі адекватно відображають реальний процес формування потоку вимог на ТОР; 2) кількісно оцінені ризики інтегрованих фізичних показників ефективності функціонування віртуальної системи ТОР ПА є підставою для обґрунтування параметрів множини реакцій на ВТР.

  10. На підставі розроблених методів та моделей обґрунтовано кількісні параметри множини реакцій на ВТР у проекті реінжинірингу системи ТОР ПА. Встановлено, що для умов Львівської області слід створити у системі ТОР – два поста, один із яких буде резервним, та мати три виконавці, а у системі пожежогасіння слід створити резерв із дев’яти ПА марки АЦ-40(130)63. Впровадження у практику ГУ МНС в Львівській області рекомендацій стосовно створення раціонального резерву потужності реммайстерні у системі ТОР ПА та резерву ПА у системі пожежогасіння дасть можливість зекономити капіталовкладення у розмірі 720 тис.грн.

Публікації автора:

  1. Башинський О.І. Технологічні структури системи протипожежного захисту //Пожежна безпека – 2001. Збірн. наук. праць Львівського інституту пожежної безпеки. Львів: Сполом. – 2001. – С.454–456.

  2. Башинський О.І. Причинно-наслідкові зв’язки у проекті системи технічного обслуговування і ремонту пожежної техніки за станом //Вісник Львів. держ. агр. ун-ту: агроінженерні дослідження. – Львів, №8. – 2004. – С.52–57.

  3. Башинський О.І. Прогнозування обслуговуючо-ремонтних втручань для пожежних автомобілів //Агромех–2004: Матер. Міжн. Наук. - прак. конф. ЛДАУ. – Львів: Львів ДАУ, 2004. – С. 240–246.

  4. Башинський О.І. Причини ризику в проекті реінжинірингу системи технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів // Коммунальное хозяйство городов. Зборн. наук. работ Харьковской национальной академии городского хозяйства – Киев, №69: Техніка. – 2006. – С.333-338.

  5. Сидорчук О.В., Ратушний Р.Т., Башинський О.І. Наукові принципи формування функціональних структур протипожежного захисту сільських населених пунктів //Пожежна безпека – 2001. Збірн. наук. праць Львівського інституту пожежної безпеки. Львів: Сполом. – 2001. – С.31-33. (автором обґрунтовано основні принципи реінжинірингу системи технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів).

  6. Сидорчук О.В., Башинський О.І. Технологічні структури системи протипожежного захисту //Вісник Львів. держ. агр. ун-ту: агроінженерні дослідження. – Львів, №4. – 2000. – С.78-83. (автором обґрунтовано особливості взаємодії технологічних структур віртуальної системи протипожежного захисту).

  7. Сидорчук О.В., Башинський О.І. Характеристика операційної системи технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів // Вісник Львів. держ. агр. ун-ту: агроінженерні дослідження. – Львів, №6. – 2002. – С.49-53. (автором окреслено головні складові віртуальної системи технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів, які змінюються зі зміною стратегії виконання обслуговуючо-ремонтних втручань зі стратегії за напрацюванням на стратегію за технічним станом).

  8. Башинський О.І., Сидорчук О.В. Організаційні особливості технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів за станом //Пожежна безпека. Зб. наук. праць ЛІПБ, Укр НДІПБ. – Львів: ЛІПБ. – 2002. - №2 – С.104-106. (автором обґрунтовано організаційні особливості технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів за технічним станом).

  9. Сидорчук О.В., Башинський О.І. Ефективність технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів: Системне узагальнення причинності //Вісник Львів. держ. агр. ун-ту: агроінженерні дослідження. – Львів, №7. – 2003. – С.201-206. (автором розкрито причинно-наслідкові зв’язки у віртуальній системі технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів).

  10. Сидорчук А.В., Башинский А.И. Концептуальная модель системы технического обслуживания и ремонта пожарных автомобилей по состоянию //Материалы II-й международной конференции „Чрезвычайние ситуации – предупреждение и ликвидация” Минск: Центр БГУ, 2003. - С.267-268. (автором обґрунтовано завдання аналізу та синтезу концептуальної моделі віртуальної системи технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів для ідентифікації причин ризику та ризику чинників ефективності системи технічного обслуговування і ремонту пожежних автомобілів).

  1. Башинський О.І., Сидорчук О.В. Ремонт та технічне обслуговування пожежних автомобілів за станом //Пожежна безпека. Зб. наук. праць ЛІПБ, Укр НДІПБ. – Львів: ЛІПБ. – 2003 - №3 – С.85–88. (автором проаналізовано стан питання в теорії та практиці, обґрунтовано доцільність проекту реінжинірингу системи технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів).

  2. Сидорчук О.В., Тимочко В.О., Башинський О.І. Наукові принципи розбудови виробничої системи технічного обслуговування і ремонту пожежних автомобілів за станом //Пожежна безпека. Зб. наук. праць ЛІПБ, Укр НДІПБ. – Львів: ЛІПБ. – 2004. - №4. – С.153–155. (автором обґрунтовано наукові принципи управління виробничо-технологічним ризиком у системі технічного обслуговування і ремонту пожежних автомобілів за технічним станом).

  3. Сидорчук О.В., Тригуба А.М., Башинський О.І. Метод обґрунтування функціональної структури технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів //Науковий вісник УкрНДІПБ, 2004, №2(10). – С.71–76. (автором розроблено метод визначення резерву потужності реммайстерні).

  4. Сидорчук О.В., Семерак М.М., Тригуба А.М., Башинський О.І. Моделі змісту проекту вдосконалення функціональної структури технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів //Вісник Львів. держ. агр. ун-ту: агроінженерні дослідження. – Львів, №9. – 2005. – С.22–27. (автором обґрунтовано імітаційні моделі для визначення резерву потужності віртуальної системи технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів, що забезпечує виконання річного обсягу замовлень з мінімальним виробничо-технологічним ризиком).

  5. О.В.Сидорчук, М.М.Семерак, А.М.Тригуба, Башинський О.І. Моделі управління конфігурацією проекту технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів // Пожежна безпека та аварійно-рятувальна справа: стан, проблеми і перспективи (Пожежна безпека – 2005): Матеріали VII Всеукраїнської наук.-прак. конф. - Київ: УкрНДІПБ МНС України, 2005.- №4. С.261-263. (автором обґрунтовано стохастичні моделі дослідження віртуальної системи технічного обслуговування та ремонту пожежних автомобілів).