Анотація до роботи:
Волженцева И.В. Оптимізація психічних станів студентів у навчальній діяльності засобами музичного впливу: Рукопис. Дисертація на здобуття наукового звання кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти Академії педагогічних наук України.- Київ, 2006. Дисертація містить теоретичне й емпіричне дослідження проблеми особливостей і шляхів оптимізації прояву психічних станів студентів у навчальній діяльності. Проведено аналіз різних наукових підходів до використання функціональної музики як засобу оптимізації психічних станів людини у різних видах діяльності. Доведено, що коригуючі можливості функціональної музики недостатньо використовуються у навчальному процесі вищої школи. У змісті дисертації представлені результати дослідження динаміки психічних станів студентів за традиційних умов навчання. Доведено можливості і розкрито перспективи використання функціональної музики. Розроблено методику регуляції психічних станів за допомогою функціональної музики, уточнено технологію реалізації програми регуляції психічних станів за допомогою музикотерапії. Експериментально підтверджено вплив музикотерапії на зміну психічних станів студентів у стресових ситуаціях навчальної діяльності. Виявлено тенденції оптимізації психічних станів студентів у навчальній діяльності під впливом функціональної музики. Доведено, що психічні стани досліджуваних після здачі іспитів також не оптимальні, вони не можуть бути віднесені до абсолютної норми, а є своєрідною «квазінормою», яка хоча і супроводжується певною нормалізацією вегетативної сфери досліджуваних, проте зберігає досить високий рівень психоемоційного напруження. Підтверджено, що під впливом функціональної музики оптимізується стан студентів не лише під час, а й після іспиту. Зміни спостерігають на всіх рівнях: психічному, психофізіологічному, поведінковому. |