Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Технологія машинобудування


Бей Роман Васильович. Оптимізація структури технологічних процесів розбирання машин : Дис... канд. наук: 05.02.08 - 2002.



Анотація до роботи:

Бей Роман Васильович. “Оптимізація структури технологічних процесів розбирання машин”.- Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.02.08 – технологія машинобудування. Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, Харків, 2002.

Дисертація присвячена питанням зниження собівартості ремонтних робіт завдяки оптимізації структури технологічних процесів розбирання машин. Виконано аналіз показників і методик по оцінці ремонтної технологічності машин. Розроблено математичні моделі варіантів структур технологічних процесів розбирання машин. Виявлено методи оптимізації структур технологічних процесів розбирання. Розроблено алгоритмічне і програмне забезпечення рішення задачі оптимізації послідовності розбирання машин. Запропоновано практичні рекомендації для побудови раціональних технологічних процесів розбирання машин. Результати дисертаційної роботи впроваджено у виробництво та навчальний процес.

  1. Розроблений метод оптимізації структури технологічних процесів розбирання виробів включає три взаємозалежних етапи рішення задачі: вибір безлічі реалізованих, з погляду конструкції виробу варіантів послідовностей розбирання до деталі, що вийшла з ладу; синтез операцій і вибір складу операційних комплексів; оптимізація структури технологічного процесу розбирання машини за технологічною собівартістю. Метод дозволяє враховувати наявність засобів технологічного оснащення, їхнє завантаження, технологічні можливості. Алгоритмічне і програмне забезпечення має блочно-модульну структуру і дозволяє удосконалювати систему при одержанні нових технологічних знань.

  2. Аналіз практики роботи розбірних виробництв показав, що в даний час варіантність рішення задачі розбирання невелика через обмежену різноманітність операційних комплексів, необхідних для виконання технологічного процесу. Це дозволило використовувати метод лінійного програмування при виборі оптимального за технологічною собівартістю варіанту технологічного процесу на третьому етапі рішення задачі.

  3. Аналіз існуючих засобів транспортування об'єктів, що розбираються, між операційними комплексами показав, що використовувані сьогодні транспортні засоби забезпечують переміщення між будь-якими операційними комплексами.

  4. Розроблені математичні моделі структури виробів і їх конструкторсько-технологічних характеристик, складу і технологічних можливостей операційних комплексів, забезпечують їх інформаційну сумісність. При відсутності на підприємстві необхідних для розбирання операційних комплексів видається інформація про їхні технологічні характеристики.

5. Відмінними рисами алгоритму і програми визначення безлічі реалізованих варіантів (з погляду конструкції машини) послідовностей розбирання є наступні:

- при виявленні хоча б однієї деталі, яку можна відокремити на і-му рівні, необхідна послідовна перевірка на можливість розбирання всіх попередніх рівнів;

- якщо при виконанні розбірних робіт доцільне збереження цілісності деяких з'єднань, то заборона на їхнє розбирання задається в схемі доступу;

- програмне забезпечення дає можливість одночасного розбирання декількох деталей або складальних одиниць. Однак фактична послідовність розбирання визначається з обліком наявних операційних комплексів і з урахуванням оптимізації структури технологічних процесів розбирання за технологічною собівартістю.

6. Результати досліджень пройшли промислову апробацію на ремонтних підприємствах у Сумському обласному ВАТ "Облагротехсервис", на ДНВП "НИКМАС-РОТОР" та ДКП „Міськводоканал” (м.Суми). Річний економічний ефект складає 48 тисяч гривень, забезпечується підвищення якості ремонтних робіт.

7. Використання результатів роботи в навчальному процесі Національних аграрних університетів (у м. Києві і м. Суми) при читанні лекцій, проведенні практичних занять з технології машинобудування, виконанні курсових і дипломних робіт, дозволило підвищити якість підготовки фахівців і магістрів.

Публікації автора:

        1. Захаров Н.В., Тимофеев Ю.В., Бей Р.В., Яременко В.П. Необходимость оптимизации сборочно-разборочных работ в турбокомпрессорном машиностроении // Вестник Национального технического университета «Харьковский политехнический институт». – 2001. – №10. – С. 161-168. Здобувачем виконано аналіз виробничих технологічних процесів розбирання турбокомпресорів під час їх ремонту, обґрунтовано необхідність їх оптимізації.

        2. Бей Р.В. Математичні моделі виробів при проектуванні технологічних процесів розбирання // Вісник Сумського національного аграрного університету. – 2001. –№7. – С. 92-97.

        3. Захаров М.В., Чибиряк Я.И., Яременко В.П., Бей Р.В. Моделювання та оптимізація виробничої та експлуатаційної технологічності машин: Навчальний посібник.- Суми: СНАУ. - 2001. – 56 с. Здобувачем розроблено методику оптимізації ремонтної технологічності машин.

        4. Бей Р.В. Розробка алгоритму визначення послідовності розбирання виробів // Вісник Сумського національного аграрного університету. – 2002. – № 8. – С. 94-104.

        5. Бей Р.В. Синтез операцій технологічних процесів розбирання машин // Вісник Сумського національного аграрного університету. – 2002. – № 9. – С.90- 102.

        6. Бей Р.В. Совершенствование технологий ремонта машин // Материалы Международной научно-практической конференции «Межрегиональные проблемы экологической безопасности». – 2002. – С.89-96.

        7. Бей Р.В. Виды ремонта и комплексный показатель ремонтной технологичности // Материалы Международной научно-практической конференции «Межрегиональные проблемы экологической безопасности». –2002. – С.64-71.

        8. Захаров Н.В., Бей Р.В. Повышение эффективности ремонта машин // Материалы 2-го Международного научно-технического семинара «Современные методы сборки в машиностроении и приборостроении». – Киев: АТМ Украины. – 2002. – С. 41-46. Здобувачем визначені шляхи підвищення ефективності ремонту машин, обгрунтовано необхідність врахування екологічних показників.