Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Фармацевтичні науки / Технологія ліків та організація фармацевтичної справи


Рогуля Ольга Юріївна. Оптимізація товарної політики вітчизняних фармацевтичних підприємств: Дис... канд. фармац. наук: 15.00.01 / Національна фармацевтична академія України. - К., 2002. - 165арк. - Бібліогр.: арк. 131-142.



Анотація до роботи:

Рогуля О.Ю. Оптимізація товарної політики вітчизняних фармацевтичних підприємств.-Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата фармацевтичних наук за спеціальністю 15.00.01 – технологія ліків та організація фармацевтичної справи. - Київська медична академія післядипломної освіти ім. П.Л.Шупика МОЗ України, Київ, 2002.

Дисертація присвячена розробці та впровадженню науково-обгрунтованих рекомендацій з оптимізації товарної політики вітчизняних фармацевтичних підприємств.

Визначено сучасні види іновацій у фармацевтичній промисловості України та структуру витрат на їх фінансування. Доведено можливість оптимізації наукових досліджень шляхом створення венчурного підрозділу.

Проведено комплексну оцінку позицій вітчизняних ЛЗ на ринку України. Розроблено матрицю визначення ринкової ніші для фармацевтичного підприємства.

Проведено аналіз виробничо-фінансової діяльності підприємства та побудовано матриці впливу на неї загроз та можливостей. Запропонована методика оптимізації виробничої програми фармацевтичного підприємства.

  1. Науково обґрунтовані напрямки оптимізації товарної політики вітчизняних фармацевтичних підприємств. Показана ефективність іноваційної діяльності, позиціонування продукції на ринку ЛЗ, обстеження сильних та слабких сторін фармацевтичного підприємства та прийняття відповідних заходів, використання запропонованих методичних підходів до аналізу та прогнозування виробничої програми.

  2. Проаналізовані види іновацій, узагальнені стратегічні та тактичні принципи їх впровадження. Виявлені тенденції проведення НДЕКР у фармацевтичній галузі за кордоном, серед яких стратегічно важливими є консолідація фармацевтичних компаній та створення стратегічних альянсів; зростання витрат на НДЕКР i ускладнення технологiчних процесiв їх отримання; зміни внутрішньопродуктової політики з позицій диференціації потреб споживачів, соціальної відповідальності перед споживачами та суспільством в цілому.

3. На основі експертного опитування провідних фахівців підприємств визначено особливості товарно-іноваційної політики у фармацевтичній галузі Україні та встановлено пріоритетні напрями впровадження продуктових, технологічних та організаційних нововведень. Серед мотивів іноваційних змін виділені прагнення підвищити конкурентоспроможність препаратів та зменшити ризики, пов’язані з обмеженим товарним асортиментом, пошуком шляхів виходу на нові ринки тощо.

4. При аналізі практичних підходів до оптимального фінансування іновацій встановлено, що найбільша частина коштів виділяється на проведення наукових розробок (49,2-90,8%) та придбання нового обладнання (7,0-40,0%). Найменшими є обсяги фінансування маркетингових досліджень (0,3-6,3%).

Показано, що вітчизняні підприємства віддають перевагу створенню та впровадженню продуктових іновацій, якими здебільшого є ЛЗ, що застосовуються в дерматології (22,1%) та впливають на систему травлення та метаболізм (16,9%).

5. Обґрунтовано модель розробки та освоєння нового ЛЗ з урахуванням особливостей його просування та виходу на ринок.

Запропоновані рекомендації щодо організації венчурних підрозділів на фармацевтичних підприємствах. Показано, що найбільш доцільною формою іноваційного бізнесу у вітчизняній фармацевтичній промисловості є організація “внутрішнього” венчуру.

6. З використанням маркетингових підходів проаналізовано стан та тенденції розвитку фармацевтичного ринку в Україні. Встановлено, що до перспективних напрямів оптимізації товарної політики фармацевтичних підприємств належить розроблення антидіабетичних та анаболічних ліків, засобів, що впливають на систему крові та гемопоез, гіполіпідемічних ліків, препаратів-антагоністів кальцію, засобів, що діють на ренін-ангіотензивну систему, антипсоріатичних, антинеопластичних, протиепілептичних та протипаркінсонічних тощо.

Виявлено, що вітчизняні підприємства виробляють та постачають на ринок в найбільших обсягах ЛЗ, які впливають на систему травлення та метаболізм (21,3%), протимікробні для системного застосування (16,7%). Найменшу частку (не більше 1,5%) мають протипаразитарні, інсектициди та репеленти і засоби, що діють на органи чуття.

7. Виконано порівняльний аналіз насичення ринку оригінальними та дженериковими препаратами та проведено оцінку динамічних змін в межах фармакотерапевтичних груп. Відмічено позитивні зміни серед оригінальних засобів, що впливають на систему травлення та метаболізм, засобів, що діють на респіраторну систему та засобів, що впливають на опорно-руховий апарат. Зменшилася питома вага протимікробних засобів для системного застосування. На основі отриманих даних побудовано матрицю визначення ніші ринку для фармацевтичного підприємства.

8. Обґрунтовано методичні підходи до оптимізації виробничої програми на прикладі ВАТ “ХФЗ “Червона Зірка”. На підставі результатів SWOT-аналізу визначені слабкі та сильні сторони підприємства та рівень впливу на його діяльність загроз та можливостей з боку зовнішнього середовища. Запропонована модель формування раціональної структури асортименту з використанням концепції вкладу на покриття, методу беззбитковості та АВС-аналізу. Визначено групи товарів та відповідні їм маркетингові стратегії згідно матриці “Бостон консалтінг груп”. Розроблені напрями удосконалення виробничо-збутової діяльності підприємства в ринкових умовах.

Результати проведених досліджень та запропоновані наукові підходи до розвитку товарної політики фармацевтичних підприємств впроваджені у практику їх діяльності у вигляді методичних рекомендацій, інформаційного листа та узагальнених даних.