Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Бухгалтерський облік, аналіз та аудит


Нестеренко Ірина Володимирівна. Організація обліку та аналізу виробничих витрат в підприємствах рекламної діяльності: дисертація канд. екон. наук: 08.06.04 / Харківський держ. ун-т харчування та торгівлі. - Х., 2003.



Анотація до роботи:

Нестеренко І.В. Організація обліку та аналізу виробничих витрат в підприємствах рекламної діяльності. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.04. – “Бухгалтерський облік, аналіз та аудит. – Харківський університет харчування та торгівлі, Харків 2003.

У дисертаційній роботі розглянуто й обґрунтовано нові підходи до вирішення проблемних питань організації обліку та аналізу виробничих витрат і калькулювання собівартості рекламної продукції з позиції ефективного управління витратами підприємств рекламної діяльності, зокрема:

уточнено сутність категорії виробничих витрат та розроблено їх класифікацію відповідно до напрямів обліку;

визначено вплив організаційно-технологічних особливостей рекламної діяльності на побудову обліку, аналізу та прогнозування виробничих витрат;

розроблено структуру об’єктів обліку реклами та етапи формування облікової політики підприємств рекламної діяльності;

запропоновано рекомендації щодо синтетичного та аналітичного обліку виробничих витрат ;

розроблено методичні засади та комп’ютерне забезпечення організації обліку витрат і калькулювання собівартості реклами на основі запропонованого модифікованого методу калькулювання за допомогою засобів МS Office;

запропоновано алгоритм проведення фінансово-економічного аналізу підвищення ефективності витрат на виробництво реклами;

на основі компонентного моделювання побудовано рівняння регресії резервів зниження виробничих витрат;

розроблено методичні рекомендації щодо прогнозування виробничих витрат підприємств реклами.

У дисертації здійснено теоретичне узагальнення та розроблено науково-обгрунтовані методичні рекомендації щодо удосконалення обліку і калькулювання собівартості рекламної продукції, аналізу і прогнозування виробничих витрат підприємств рекламної діяльності. На підставі проведеного дослідження сформульовано такі висновки та пропозиції:

  1. З метою проведення об’єктивного економічного дослідження у дисертації визначено економіко-правову сутність категорії “виробничі витрати”, їх структуру та зміст в умовах ринкових відносин. Витрати виробництва на макрорівні розглянуто як елемент системи управління, що функціонує в процесі створення матеріальних благ суспільства. На підставі проведених досліджень здійснено уточнення напрямків розвитку та удосконалення системи обліку витрат виробництва.

  2. Для оптимізації виробничих витрат уточнено і систематизовано їх класифікацію за напрямами обліку.

  3. Враховуючи особливості підприємств реклами розроблено ієрархічну структуру об’єктів обліку витрат.

  4. Для успішної перспективної діяльності підприємств реклами запропоновано етапи формування облікової політики, що дозволяють отримувати достовірну, точну та повну інформацію про виробничі витрати.

  5. Дістала подальшого розвитку методика обліку прямих витрат на виробництво продукції та методика обліку і розподілу загальновиробничих витрат відповідно до організаційно-технологічних особливостей конкретного підприємства реклами.

  6. Обґрунтовано доцільність застосування на підприємствах реклами модифікованого методу калькулювання собівартості, що базується на використанні елементів: позамовного, попередільного, нормативного методу із застосуванням ПЕОМ. При цьому враховуються фактори, які впливають на методику калькулювання: 1) технологія (наявність технічних переділів); 2) організація (нормування витрат і контроль за ними); 3) характер продукції, що випускається (окреме замовлення).

  7. Підвищення ефективності облікових праць можливе за сучасних умов тільки при застосуванні комп’ютерних технологій. На підставі дослідження ринку інформаційних технологій і стану обліку на підприємствах реклами визначено вимоги до програм, які використовуються для автоматизації обліку та розроблено методичні підходи і практичні рекомендації для створення комп’ютерної системи рекламно-маркетингового та облікового забезпечення за допомогою засобів MS Office.

  8. Факторний аналіз сукупності підприємств рекламної діяльності дозволив узагальнити і підрахувати резерви зниження виробничих витрат, розробити необхідні організаційні заходи для їх втілення.

  9. На основі компонентного моделювання побудовано рівняння регресії, що містить резерви зниження виробничих витрат підприємств реклами.

  10. На базі отриманої моделі головних компонент, що впливають на витрати підприємств реклами і методів математико-статистичної екстраполяції розроблено методичні рекомендації щодо прогнозування витрат на виробництво рекламної продукції, які апробовано та отримали позитивні відгуки від фахівців підприємств рекламної діяльності.

Публікації автора:

Статті у фахових виданнях:

1. Соколова И.В. О методах исчисления величины рекламного бюджета // Комунальне господарство міст. Науково-технічний збірник ХДАМГ. Випуск 34. Серія: Економічні науки. – К.: “Техніка”, 2001, - с. 214-218.

2. Соколова І.В. Про методику розрахунку зниження собівартості рекламних послуг// Науковий журнал "Вістник ДонДУЕТ" (м. Донецьк). Серія: Економічні науки. №4(12) 2001, - с.241-245.

3. Соколова І.В. Науково - методичні основи обліку загальновиробничих витрат на підприємствах рекламного бізнесу // Економіка: проблеми теорії та

практики. Збірник наукових праць. Випуск 131. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2002, - с. 118-122.

4. Соколова И.В. Учетная политика затрат рекламных агентств // Прогресивні ресурсозберігаючі технології та їх економічна обґрунтованість у підприємствах харчування. Економічні проблеми торгівлі: Зб. наук.праць: У 2-х ч., ХДАТОХ. – Харків, 2002, - Ч. 2. – с. 106-110.

5. Соколова І.В. Методика управління витратами рекламного підприємства // Науковий журнал “Вісник технологічного університету Поділля” (м.Хмельницький). Серія: Економічні науки. №2 2002, - Ч1 (39). – с. 177-180.

6. Соколова І.В. Організаційно-методичні аспекти обліку продукції підприємств рекламного бізнесу // Прогресивні ресурсозберігаючі технології та їх економічна обґрунтованість у підприємствах харчування. Економічні проблеми торгівлі: Зб. наук.праць: У 2-х ч., ХДУХТ. – Харків, 2002, - Ч. 2. – с.127-132.

7. Нестеренко І.В. Зниження витрат на виробництво реклами на основі компонентного моделювання // Український науково-теоретичний журнал “Вісник МСУ”, (м.Харків). Серія: Економіка. Т.6 №1 2003 – с.22-24.

8. Нестеренко І.В. Методика прогнозування витрат в підприємствах рекламного бізнесу // Науково-економічний журнал “Актуальні проблеми економіки” №4 (22) – Київ: НАУ, 2003, - с.15-18.

Публікації в інших виданнях:

1. Соколова И.В. Формирование себестоимости рекламных услуг // Підвищення конкуренто-спроможності підприємств торгівлі та харчування : Зб. наук праць. ХДАТОХ. – Харків, 2000, - с. 110-115.

Тези:

1. Соколова И.В. Оценка экономической эффективности рекламы продукции мясоперерабатывающих предприятий // Научные и практические аспекты переработки мяса и мясопродуктов: Тез. докл. Междунар. науч.-практ. конф./ Редкол.: А.И.Черевко (отв.ред.) и др., Харьковская государственная академия технологии и организации питания Харьков, 2001. –с. 199-201.

2. Соколова І.В. Про автоматизацію обліку витрат підприємств рекламного бізнесу // Тези доповідей міжнародної науково-методичної конференції “Стратегічні напрямки розвитку підприємств харчових виробництв і торгівлі”, присвяченої 35 річчю академії”. Харківська державна академія технології та организації харчування – Харків, 2003, - с. 310-313.