Основним науковим результатом дисертаційної роботи є теоретичне узагальнення, наукове обґрунтування та нове вирішення наково-практичного завдання - організації управління партнерськими відносинами в логістичному ланцюзі авіаперевезень, що має суттєве значення для підвищення ефективності функціонування та конкурентноздатності вітчизняних авіапідприємств на ринку авіаційних перевезень. У процесі дослідження були отримані такі результати та зроблені наступні висновки: 1) Сучасна концепція логістизації світової економіки як домінуюча парадигма бізнесу XXI століття виходить із того, що досягти успіху на конкурентних ринках можна за рахунок взаємодії всіх суб’єктів господарювання, які співпрацюють у тріаді виготовлення – дистрибуції та використання продукту. Аналіз теоретичних засад логістики дозволив уточнити поняття логістичного ланцюга як упорядкованої сукупності суб’єктів господарської діяльності, що утворюють логістичну систему, яка планує, здійснює і контролює процеси переміщення і трансформації ресурсів у кінцеву продукцію та доведення її до споживача; 2) узагальнення наукових досліджень форм і методів відносин учасників логістичного ланцюга дозволило визначити, що найбільший ефект дає взаємодія партнерських організацій, яка породжує комплементарні вигоди інтегрованих зусиль окремих суб’єктів логістичної системи. В умовах невизначеності і зростаючих ризиків саме такі підприємства, об'єднані в логістичні ланцюги, здатні оцінювати й використовувати ринкову ситуацію, своєчасно і з мінімальними витратами адаптувати систему до динаміки змін кон'юнктури ринку; 3) проведені дослідження показали, що тільки через управління партнерськими відносинами між ланками логістичного ланцюга перевезень можлива синхронізація і координація авіатранспортних процесів, спільне використання матеріальних та інформаційних ресурсів взаємодіючих підприємств, єдність економічних інтересів щодо отримання спільної вигоди та підвищення якості обслуговування споживача на довгостроковій основі. Партнерська взаємодія дозволяє отримати додатковий економічний ефект за рахунок ринкової, витратної, технологічної та управлінської синергії; 4) аналіз стану ринку авіаційних перевезень в Україні дозволив виявити недостатність і фрагментарність партнерської взаємодії авіа-перевізників, аеропортів, агентів із продажу перевезень, підприємств авіаційного та неавіаційного сервісу за умови домінуючої ролі двох авіакомпаній (МАУ та АероCвіт), початкового стану інтеграційного процесу (створення першого вітчизняного альянсу) та зовнішніх загроз при приєднанні до програми ЄС «про відкрите небо»; 5) мінливість внутрішніх економічних умов авіаційної діяльності та жорстка зовнішня конкуренція визначають необхідність використання всього спектру форм і методів партнерської взаємодії у логістичному ланцюзі авіаперевезень, що повинно стати пріоритетною політикою виживання вітчизняних авіаперевізників та їх інтеграції до глобального авіаційного простору. 6) партнерська взаємодія підприємств в авіатранспортному ланцюзі забезпечує можливості отримання синергетичного ефекту збільшення масштабу перевезень (обсягів та географії перевезень), економії витрат і тривалості часу на маршруті завдяки інтеграції компетенцій у виконанні всіх етапів авіатранспортного процесу, спільному використанні матеріальних та інформаційних ресурсів взаємодіючих підприємств, взаємному наданні послуг. 7) запропонована структура управління внутрішніми та зовнішніми відносинами між ланками логістичного ланцюга авіаперевезень дозволяє обирати стратегію і тактику побудови та розвитку партнерства з метою досягнення поставленої мети, оптимального використання наявних ресурсів та забезпечення конкурентоспроможності компаній у тривалому періоді. 8) комерційні угоди про співпрацю авіапідприємств та взаємне надання послуг дозволяють формувати новий пасажиропотік на авіалініях спільної експлуатації з єдиною наскрізною перевізною документацією, системою тарифних пільг, гарантованих найвигідніших для авіапасажирів стикувань, що призводить до збільшення обсягів перевезень, зменшення загальної суми витрат на їх забезпечення, а також підвищення якості обслуговування та рівня задоволеності авіаційної клієнтури. 9) напрямком подальших наукових досліджень слід визначити розробку інформаційного та правового забезпечення механізму управління партнерськими відносинами в логістичному ланцюзі авіаперевезень. |