Андренко Ірина Борисівна. Організаційно-економічні аспекти розвитку готельного господарства регіону: дисертація канд. екон. наук: 08.10.01 / Харківська держ. академія міського господарства. - Х., 2003.
Анотація до роботи:
Андренко І. Б. Організаційно-економічні аспекти розвитку готельного господарства регіону. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.10.01 – “Розміщення продуктивних сил і регіональна економіка”. – Харківська державна академія міського господарства, Харків, 2003.
Дисертацію присвячено теоретичному узагальненню і практичному вирішенню актуального науково-практичного завдання дослідження організаційно-економічних аспектів розвитку готельного господарства регіону. Удосконалено методичні основи сегментування ринку споживачів для готельних підприємств, як однієї з сучасних ринкових стратегій. Обґрунтовано необхідність прогнозування попиту для готельних підприємств з урахуванням сезонних коливань. Запропоновано використання контрольних карт Шухарта оцінки контрольованості та не контрольованості процесу для урахування ризику при встановлені тарифів на готельні послуги. Досліджено особливості формування конкурентоспроможного готельного комплексу на прикладі Харківського регіону і запропоновано теоретичні і практичні рекомендації щодо його розвитку. Розроблено класифікацію ділового туризму. Запропоновано модель формування і розрахунку конференц-пакету. Запропоновано створення в регіоні системи взаємного інформування і викладено механізм її роботи.
У дисертації здійснено теоретичне узагальнення і нове вирішення наукової задачі дослідження організаційно-економічних аспектів розвитку готельного господарства на прикладі Харківського регіону.
Головні наукові і практичні результати проведеного дисертаційного дослідження полягають у наступному:
Узагальнено і систематизовано проблеми готельного господарства України і Харківського регіону, що дозволило дійти висновку про необхідність підвищення конкурентоспроможності готельного комплексу шляхом посилення конкурентоспроможності окремих готельних підприємств.
Удосконалено методичні основи сегментування ринку споживачів для готельних підприємств, що дає змогу найбільш швидко визначити для готельного підприємства цільовий сегмент і орієнтувати саме на нього свою діяльність, що забезпечить успіх у конкурентній боротьбі.
Запропоновано використання контрольних карт Шухарта оцінки контрольованості та неконтрольованості процесу для урахування ризику при встановленні тарифів на готельні послуги, що дає можливість оцінити ризик та управляти ним.
Для регіонального готельного ринку побудовано конкурентні карти, що дозволяють готельним підприємствам виявити роль і місце в конкурентному середовищі, простежити останні тенденції і розробити сучасну стратегію.
Досліджено особливості формування готельного комплексу, що дозволило запропонувати напрямки стратегічного розвитку готельних підприємств регіону, для формування соціально-орієнтованого, високорентабельного і конкурентоспроможного регіонального готельного комплексу.
Запропоновано рекомендації з удосконалення роботи готельних підприємств (на прикладі Харківського регіону) шляхом розвитку нових сегментів споживачів – ділових туристів.
Розроблено класифікацію ділового туризму, яка включає п’ять компонент: політичну, наукову, комерційну, професійну та суспільну, що дає найбільш повне уявлення про склад цього сегмента споживачів готельних послуг.
Запропоновано модель формування і розрахунку конференц-пакету для готельного підприємства, яка дозволяє найбільш точно визначити склад послуг, що включаються до конференц-пакету і його ціну.
Враховуючи важливість володіння інформацією про готельний ринок, запропоновано створення моніторингової системи – системи взаємного інформування. Викладено механізм роботи системи, розроблено форму початкових даних для системи взаємного інформування, що полегшить створення в регіоні моніторингової системи, яка дозволяє підприємству визначити своє місце на ринку і найбільш вірно обрати конкурентну стратегію.
Таким чином, отримані результати і рекомендації є науково-методичною та практичною базою для розвитку форм і методів підвищення конкурентоспроможності підприємств на регіональному ринку готельних послуг.
Публікації автора:
Андренко И. Б. Классификация делового туризма // Коммунальное хозяйство городов: Науч.-техн. сб. Вып. 50. Серия: Экономические науки. - К.: Техніка, 2003. – С. 222 - 226.
Андренко И. Б. Перспектива гостиниц Харьковского региона – ориентация на деловых туристов // Коммунальное хозяйство городов: Науч.-техн. сб. Вып. 37. Серия: Экономические науки. – К.: Техніка, 2002. – С. 201-204.
Андренко И. Б. Потенциал Харьковского региона для развития туризма // Вестник Международного Славянского Университета (г. Харьков). Серия «Экономика. Социология». – 2002. – Т.5, №2. – С. 22-24.
Андренко И. Б. Сегментация рынка для гостиничных предприятий // Вестник Международного Славянского Университета (г. Харьков). Серия «Экономика. Социология». – 2002. – Т.5, №5. – С. 44-46.
Андренко И. Б. Роль учета риска при выборе ценовой стратегии гостиницы // Вісник Харківського університету №456. Частина 1. – Харків: Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, 2000. – С. 194-197.
Андренко И. Б. Совершенствование методики расчета тарифов на услуги гостиниц. Учет аспекта риска // Вісник Харківського університету №506. Частина 1. – Харків: Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, 2001. – С. 246-248.
Андренко И. Б. Конкуренция на гостиничном рынке города: гостиницы и индивидуальные средства размещения негостиничного типа // Программа и тезисы докладов XXXI научно-технической конференции преподавателей, аспирантов и сотрудников Харьковской государственной академии городского хозяйства. Часть 3. Общественно-экономические науки. – Харьков: ХГАГХ, 2002. – С. 12-13.
Андренко И. Б. Роль бизнес-гостиниц и бизнес-центров в развитии делового туризма // Материалы IV Международной научно-практической конференции «Туристский феномен: экономические, социальные, экологические и культурно-исторические предпосылки и последствия». – Донецк: Донецкий институт туристического бизнеса. – 2002. – С. 111-114.
Андренко И. Б. Установление тарифов – актуальная проблема гостиничного хозяйства Украины // Программа и тезисы докладов XXX научно-технической конференции преподавателей, аспирантов и сотрудников Харьковской государственной академии городского хозяйства. Часть 3. Общественно-экономические науки. – Харьков: ХГАГХ, 2000. – С. 14-15.