Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


135. Зімін Олег Петрович. Організаційно-економічні основи маркетингових досліджень на підприємстві: дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Національний транспортний ун-т. - К., 2005.



Анотація до роботи:

Зімін О.П. Організаційно-економічні основи маркетингових досліджень на підприємстві. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – “Економіка, організація та управління підприємствами. Національний транспортний університет, Київ 2003 р.

У дисертаційній роботі досліджуються теоретичні та методичні проблеми маркетингової діяльності на підприємствах України в контексті з міжнародним досвідом. Розкрити особливості маркетингових досліджень на сучасному етапі економічного розвитку. Розроблено методичні підходи до маркетингових досліджень з використанням кількісних методів оцінки маркетингової діяльності, а також розроблені стратегії розвитку підприємства на основі повного життєвого циклу товару.

Запропоновані стратегії післяпродажного маркетингового менеджменту. Розроблені методичні підходи дозволили визначити функції маркетингових служб, а також запропонувати організаційну структуру управління для підприємства НАК “ISTA” у м. Дніпропетровську. Основні положення дисертаційної роботи доповідались на щорічних наукових конференціях професорсько-викладацького складу НТУ та застосовано у навчальному процесі.

Дослідження з теми дисертації дозволили прийти до наступних основних результатів і висновків:

1. На основі виконаного дослідження, а також всебічного аналізу вітчизняного і зарубіжного досвіду було встановлено, що маркетинг пройшов тривалий еволюційний шлях розвитку. В результаті якого він сформувався як науковий напрямок, який має свої принципи і функції у своєму мікросередовищі.

2. Дослідження маркетингу як процесу дозволило виділити його специфіку і розробити методичні засади системного підходу з визначенням підсистем таких як виробник, ринок, конкурент, споживач підсистема комунікації.

3. Розроблена методика стратегічного маркетингового планування, яка є основою функціонування і розвитку підприємства, що дозволяє значно підвищити його конкурентоспроможність.

4. Визначені стратегії розвитку організацій з урахуванням життєвого циклу товару, а також розроблена модель визначення оптимальної стратегії в залежності від стадії життєвого циклу товару.

5. Розроблені стратегії маркетингового дослідження в післяпродажний період, що дозволяє значно розширити границі маркетингових досліджень, а також отримати значний спектр маркетинг–процесу.

6. Розроблена система прогнозування з оцінкою перспективної потреби, методу науково–технічного і економічного прогнозування, що робить маркетингове дослідження комплексним з урахуванням впливу значної кількості чинників.

7. Стратегічний прогноз розвитку організацій можливий лише на основі розробки економічно–математичних моделей, що і було запропоновано в даній роботі.

8. На прикладі НАК «ISTA» було розроблено концепцію розвитку з суттєвим розширенням ролі і значення маркетингового менеджменту, що вимагало розробки нової організаційної структури з визначенням функцій і задач підрозділів маркетингу.

9. Розроблені практичні рекомендації по вдосконаленню роботи маркетингової служби були прийняті керівництвом НАК і реалізовані, про що свідчить акт впровадження.

10. Подальші наукові дослідження в галузі маркетингу пропонується направити в розробку інформаційних технологій зв'язку покупців з виробником.

Публікації автора:

  1. Бідняк М.Н., Зімін О.П., Савицький С.М. Дослідження ринку транспортних послуг. Вісник/Зб. наук. пр. НТУ, ТАУ. –К., РВВ НТУ, -2000. Вип. 4 –359 с.

  2. Бідняк М.Н., Зімін О.П. Стратегія розвитку підприємства в сучасних умовах//Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів. –К.: НТУ, ТАУ. 2002. –Вип. 14. -138 с.

  3. Бідняк М.Н., Зімін О.П. Управління інноваційними процесами на автомобільному транспорті.//Залізн. Транспорт України. –2003. №5. С. 23-24.

  4. Зімін О.П. Еволюція маркетингових досліджень. Монографія. Київ-2004р.

  5. Зімін О.П. Маркетингове дослідження як інструмент управління. Вісник НТУ. №9. 2004р.