Дослідження з теми дисертації дозволили прийти до наступних основних результатів і висновків: 1. На основі виконаного дослідження, а також всебічного аналізу вітчизняного і зарубіжного досвіду було встановлено, що маркетинг пройшов тривалий еволюційний шлях розвитку. В результаті якого він сформувався як науковий напрямок, який має свої принципи і функції у своєму мікросередовищі. 2. Дослідження маркетингу як процесу дозволило виділити його специфіку і розробити методичні засади системного підходу з визначенням підсистем таких як виробник, ринок, конкурент, споживач підсистема комунікації. 3. Розроблена методика стратегічного маркетингового планування, яка є основою функціонування і розвитку підприємства, що дозволяє значно підвищити його конкурентоспроможність. 4. Визначені стратегії розвитку організацій з урахуванням життєвого циклу товару, а також розроблена модель визначення оптимальної стратегії в залежності від стадії життєвого циклу товару. 5. Розроблені стратегії маркетингового дослідження в післяпродажний період, що дозволяє значно розширити границі маркетингових досліджень, а також отримати значний спектр маркетинг–процесу. 6. Розроблена система прогнозування з оцінкою перспективної потреби, методу науково–технічного і економічного прогнозування, що робить маркетингове дослідження комплексним з урахуванням впливу значної кількості чинників. 7. Стратегічний прогноз розвитку організацій можливий лише на основі розробки економічно–математичних моделей, що і було запропоновано в даній роботі. 8. На прикладі НАК «ISTA» було розроблено концепцію розвитку з суттєвим розширенням ролі і значення маркетингового менеджменту, що вимагало розробки нової організаційної структури з визначенням функцій і задач підрозділів маркетингу. 9. Розроблені практичні рекомендації по вдосконаленню роботи маркетингової служби були прийняті керівництвом НАК і реалізовані, про що свідчить акт впровадження. 10. Подальші наукові дослідження в галузі маркетингу пропонується направити в розробку інформаційних технологій зв'язку покупців з виробником. |