Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Сорока Наталя Володимирівна. Організаційно-інвестиційне забезпечення розвитку локомотивного господарства залізниць : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2008.



Анотація до роботи:

Сорока Н.В. Організаційно-інвестиційне забезпечення розвитку локомотивного господарства залізниць. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (економіка залізничного транспорту). – Державний економіко-технологічний університет транспорту, Київ, 2008.

Дисертаційне дослідження присвячене розробці сучасних методичних підходів і практичних рекомендацій щодо організаційно-інвестиційного забезпечення динамічного розвитку локомотивного господарства залізниць.

У дисертації визначені тенденції старіння тягового рухомого складу, наведені основні фактори, які впливають на подальший розвиток галузевого господарства та необхідність залучення інвестицій. Запропоновано систему показників оцінки інвестиційної привабливості локомотивного господарства, розроблено комплексний показник та індикативні вимірники інвестиційної привабливості, які характеризують найбільш суттєві аспекти фінансово-господарської діяльності. Введено поняття “пріоритетно-галузеве інвестування локомотивного господарства”. Запропоновано методичний підхід до ефективного розподілу інвестиційних ресурсів при вдосконаленні матеріально-технічної бази, який базується на пріоритетно-галузевому інвестуванні і забезпечує інноваційно-інвестиційний розвиток господарства.

У дисертаційному дослідженні узагальнено і розвинуто теоретичний досвід та розроблено нове науково обґрунтоване вирішення задач формування організаційно-інвестиційного забезпечення розвитку локомотивного господарства залізничного транспорту в сучасних умовах господарювання.

За допомогою узагальнення отриманих науково-практичних результатів дисертаційної роботи сформульовано наступні висновки і рекомендації.

1. Дослідження діяльності локомотивного господарства залізниць України дало змогу встановити, що однією з особливостей його розвитку є існуюча невідповідність між ростом обсягів перевезень і технічним оснащенням цього процесу. Ступінь зносу парку локомотивів значно перевищив граничний рівень і зумовлює нагальну потребу в розробці організаційно-інвестиційних заходів, спрямованих на усунення систематичного недопостачання рухомого складу та експлуатації застарілих технічних засобів.

2. На підставі проведеного теоретико-методологічного аналізу розкрито сутність та особливості фінансово-економічних відносин у процесі управління інвестиційною діяльністю залізниць, встановлено принципи і закономірності їх формування та розвитку.

3. Введено та розкрито сутність поняття “пріоритетно-галузеве інвестування локомотивного господарства”, яке характеризується як комплекс заходів, який включає вибір та реалізацію ключових напрямків вкладення власних, позикових та інших коштів з метою забезпечення інноваційного відтворення основного капіталу, з всебічним врахуванням ряду технологічних, економічних і виробничих особливостей діяльності господарства, що визначають безпеку і сприяють збільшенню інтегральної якості транспортного обслуговування.

4. Обґрунтовано систему показників оцінки інвестиційної привабливості, в основі якої досліджуються чотири основні напрямки – фінансового стану, організаційно-технічного рівня, використання ресурсів і соціального розвитку, яка дає змогу системно та комплексно оцінити інвестиційну привабливість локомотивного господарства.

5. Розроблено комплексний показник рівня інвестиційної привабливості, який базується на врахуванні результатів фінансово-господарської діяльності і корегується на коефіцієнт стабільності фінансування локомотивного господарства. Виділено індикативні вимірники інвестиційної привабливості, які дають змогу характеризувати найбільш суттєві аспекти діяльності локомотивного господарства.

6. Пропонується комплекс заходів, за допомогою яких можна поступово підвищувати рівень інвестиційної привабливості структурних підрозділів локомотивного господарства з урахуванням пріоритетів стратегічних інвесторів.

7. Доведена доцільність використання методичного підходу до внутрішнього інвестування локомотивного господарства на основі комплексного оцінювання факторів, які впливають на вибір пріоритетно-фінансованого проекту. Підхід базується на взаємозв’язку найважливіших функціональних завдань із забезпечення стійкого функціонування локомотивного господарства й розширення парку тягового рухомого складу залізниць.

8. Запропоновано спосіб розрахунку ризиків позапланових ремонтів, який надає можливість виділити додатковий критерій для прийняття рішення про першочерговість спрямування інвестицій в основні засоби локомотивного господарства.

9. Здійснення інвестиційної діяльності в локомотивному господарстві повинно відбуватися з врахуванням таких основних принципів: економічної доцільності, розподілу ризиків, багатокритеріальності відбору, диференціації критеріїв відбору, врахування об’єктивних обмежень, забезпечення зв’язку інвестиційного проекту з виробничою і фінансовою програмою тощо.

10. За допомогою розширення та уточнення функцій управління інвестиційною діяльністю визначені складові адаптивної системи інвестування в локомотивному господарстві, які є методичною базою розробки інвестиційних програм з найбільш ефективною реакцією на зміни внутрішніх і зовнішніх умов їх функціонування. Стан параметрів адаптивності системи управління на сучасному етапі є одним з головних показників ефективного управління змінами.

11. Обґрунтована доцільність оптимізації структури парку тягового рухомого складу за рахунок закупівлі сучасних зразків, а також виведення вантажних локомотивів з пасажирського руху.

Публікації автора:

Статті у фахових виданнях

1. Дудка Н.В. (Сорока Н.В.) Напрямки розвитку локомотивного господарства України // Залізничний транспорт України. – 2004. – №1. – С. 16-18.

2. Сорока Н.В. Методика формування оптимальної системи організаційно-економічного забезпечення управління інвестиціями в локомотивному господарстві // Держава та регіони. – 2006. – №1. – С. 236-239.

3. Сорока Н.В. Основні показники фінансово-господарської діяльності Придніпровської залізниці та аналіз джерел фінансування оновлення тягового рухомого складу // Економіка: проблеми теорії та практики. Зб. наук. праць. Вип. 212. – Том І. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2006. – С.275-282.

4. Сорока Н.В. Шляхи підвищення ефективності фінансово-інвестиційної програми діяльності локомотивного господарства Придніпровської залізниці // Наук. вісник Держ. акад. статистики, обліку та аудиту. – 2006. – №1. – С.94-99.

5. Сорока Н.В. Механізм функціонування транспортно-логістичної системи управління вантажними перевезеннями залізниць // Економіка: проблеми теорії та практики. Зб. наук. праць. Вип. 216. – Том ІІ. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2006. – С.365-371.

6. Сорока Н.В. Методичні основи ефективного управління інвестиційними ресурсами локомотивного господарства залізниць // Наук. вісник Державної академії статистики, обліку та аудиту. – 2007. – №1. – С. 89-93.

7. Сорока Н.В. Формування механізму реалізації інвестиційної політики при вдосконаленні матеріально-технічної бази локомотивного господарства залізниць // Зб. наук. праць Київського університету економіки та технологій транспорту: Екон. і управл. Вип. 9. – КУЕТТ, 2007. – С. 107-114.

Матеріали науково–практичних конференцій

8. Дудка Н.В. (Сорока Н.В.). Шляхи залучення інвестицій в інноваційний розвиток залізничного транспорту // Науково-технічний розвиток: економіка, технології, управління: II Міжнар. конф. студ., аспірантів і молодих вчених. Київ 9-12 квіт. 2003р. – К.: "Книга Пам'яті України", 2003. – С. 484-485.

9. Дудка Н.В. (Сорока Н.В.). Оновлення та модернізація тягового рухомого складу залізниць України // Проблеми та перспективи розвитку транспортних систем: техніка, технологія, економіка і управління: І наук.-практ. конф. Київ, 4-6 груд. 2003 р. – К.: КУЕТТ, 2003. – С. 83-84.

10. Сорока Н.В. Інвестиційні перспективи розвитку локомотивного господарства залізничного транспорту України // "Науковий потенціал світу – 2004": І Міжнар. наук.-практ. конф. Дніпропетровськ, 1-15 лист. 2004 р. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – Том 22. Екон. підпр. – С. 9-12.

11. Сорока Н.В. Локомотивне господарство як об'єкт бізнес-планування в структурі залізничного транспорту // Проблеми та перспективи розвитку транспортних систем: техніка, технологія, економіка і управління: ІІ наук.-практ. конф. Київ, 29 листоп. – 1 груд. 2004 р.– К.: КУЕТТ, 2004. – С. 108-109.

12. Сорока Н.В. Взаємозалежність дії релаксантних факторів на ефективність функціонування залізничного транспорту в умовах реструктуризації // "Науковий потенціал світу – 2005": II Міжнар. наук.-практ. конф. Дніпропетровськ 19-30 верес. 2005 р. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – Том 3. Екон. підпр.– С. 53-55.

13. Сорока Н.В. Фінансово-інвестиційна діяльність локомотивного господарства Придніпровської залізниці // "Сучасні наукові дослідження – 2006": II Міжнар. наук.-практ. конф. Дніпропетровськ, 20-28 лютого 2006 р. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2006. – Том 22. Екон. науки. – С. 83-85.

14. Сорока Н.В. Формування оптимальної системи організаційно-інвестиційного забезпечення розвитку локомотивного господарства // Проблеми економіки та управління на залізничному транспорті: Міжнар. наук.-практ. конф. Судак, 20-22 черв. 2006 р.– К.: КУЕТТ, 2006. – С.114-116.

15. Сорока Н.В. Методичний підхід до розподілу обмежених фінансових ресурсів при вдосконаленні матеріально-технічної бази локомотивного господарства. // "Стратегические вопросы мировой науки – 2007 ": II Межд. науч.-практ. конф. Днепропетровск, 15-28 февр. 2007 г.– Днепропетровск: Наука и образование, 2007. – Том 3. Экон. науки. – С. 72-74.

16. Сорока Н.В. Методичні основи оцінки інвестиційної привабливості локомотивного господарства // Проблеми економіки та управління на залізничному транспорті: ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. Судак, 19 – 22 черв. 2007 р. – К.: КУЕТТ, 2007. – С. 96-97.