Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Самойлова Аліна Геннадіївна. Особливості формування професійної свідомості майбутніх психологів : Дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Запорізький держ. ун-т. — К., 2005. — 208арк. — Бібліогр.: арк. 181-198.



Анотація до роботи:

Самойлова А.Г. Особливості формування професійної свідомості майбутніх психологів. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України. – Київ, 2004.

Дисертація присвячена теоретико-експериментальному дослідженню процесу формування професійної свідомості майбутніх психологів на етапі їх професійної підготовки у вищому навчальному закладі. Визначено основні підходи до дослідження даного феномену в зарубіжній та вітчизняній психологічній науці. Доведено, що оптимізація професійної свідомості сприяє забезпеченню професійної спрямованості особистості, формуванню цілісної професійної картини світу, розширенню професійного поля діяльності психологів. Належне обгрунтування у дослідженні отримав інтегративний підхід до формування професійної свідомості особистості. Розроблено модель навчально-практичної діяльності, яка б сприяла переходу від навчальної діяльності до професійної та активному формуванню професійної свідомості майбутніх психологів. Експериментально доведена перспективність та доцільність використання діяльнісно-рефлексивного навчання з метою забезпечення формування професійної свідомості особистості, з урахуванням загальних принципів експериментально-генетичного методу.

Практичну реалізацію результатів дослідження здійснено у формі експериментального навчання студентів-психологів; отримані дані використовуються в організації навчального процесу на факультеті соціальної педагогіки та психології Запорізького державного університету.

Публікації автора:

  1. Самойлова А.Г. Свідомість особистості: співвідношення буденного та наукового рівнів // Вісник дніпропетровського університету. Педагогіка і Психологія. - Дніпропетровськ. – Вип.1 -2000. - С.13-19.

  2. Самойлова А.Г. Профессионализация как фактор развития сознания психолога // Проблема особистості в сучасній науці: результати та перспективи досліджень\\ Тези доповідей Третьої Всеукраїнської конференції молодих науковців. – К.: Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка. – 2000. – С. 227-229.

  3. Самойлова А.Г. Профессионализация как фактор развития сознания индивида // Студент 2000: каким ему быть? \\ Материалы научно-практической конференции. (13-14 апреля 2000 г.) – Запорожье, ЗГУ. - 2000. - С. 104-108.

  4. Самойлова А.Г. Глибинні твірні свідомості індивіду: професійна складова // Психологія. Збірник наукових праць. НПУ ім. М.П. Драгоманова. – 2000. – Вип. 2 (9), Частина II. - С. 166-173.

  5. Самойлова А.Г. Становлення професійного рівня свідомості як результат навчання у вузі // Вісник Харківського університету. Серія Психологія. – 2000. - № 498. - С.112-115.

  6. Самойлова А.Г. Шевченко Н.Ф. Підготовка практичних психологів: особистісні та професійні якості фахівців // Психологія. Збірник наукових праць. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова. – 2002 - Вип.17-С. 262-267.

  7. Самойлова А.Г. Формування професійної свідомості майбутнього психолога на основі інтегративного підходу // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України. / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2002, т.4, ч. 1. - С. 253-258.

  8. Самойлова А.Г., Шевченко Н.Ф. Специфіка формування професійного рівня свідомості психологів на етапі навчання у вищих навчальних закладах // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2002, т.4, ч. 2. - С. 320-325.

  9. Самойлова А.Г. Особливості організації педагогічного процесу у вузі як головної умови формування психолога-професіонала // Актуальні проблеми практичної психології в системі освіти. Збірник наукових праць. – Херсон: Персей. - 2002. - С. 184-188.

  10. Самойлова А.Г., Шевченко Н.Ф. Інтегративний практикум з психології: методичні рекомендації. – Запоріжжя.: Друкарський світ, 2002. – 26 с.

  11. Самойлова А.Г., Шевченко Н.Ф. Дослідження динаміки формування професійної свідомості майбутніх практичних психологів у процесі освітньої підготовки // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України / За ред. С.Д. Максименка. – К., 2003, т. V, ч. 2. - С. 309-316.