Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Медичні науки / Педіатрія


Шумна Таміла Євгенівна. Особливості порушень серцевої діяльності у слабочуючих дітей шкільного віку : дис... канд. мед. наук: 14.01.10 / Дніпропетровська держ. медична академія. - Д., 2005.



Анотація до роботи:

Шумна Т.Є. Особливості порушень серцевої діяльності у слабочуючих дітей шкільного віку. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата медичних наук за спеціальністю 14.01.10 – педіатрія. – Дніпропетровська державна медична академія МОЗ України, Інститут гастроентерології АМН України, Дніпропетровськ, 2005.

Дисертація присвячена удосконаленню діагностики та підвищенню ефективності реабілітаційних заходів у слабочуючих дітей шкільного віку з порушеннями серцевої діяльності на основі поглибленого вивчення клініко-функціональних особливостей їх серцево-судинної системи.

В роботі вперше проведено комплексне дослідження стану серцево-судинної системи у дітей шкільного віку з порушенням слуху. Встановлено, що у слабочуючих дітей на фоні порушення слуху відмічаються зміни функціонального стану серцево-судинної системи та нейровегетативної регуляції серцевої діяльності, вираженість яких залежить від ступеня приглухуватості, рівня фізичного розвитку, індивідуально-типологічних властивостей особитості, віку та статі. Удосконалені та індивідуалізовані реабілітаційні заходи для слабочуючих дітей з порушеннями серцевої діяльності, застосування яких сприяє попередженню розвитку захворювань серцево-судинної системи.

У дисертації наведене теоретичне узагальнення і вирішення актуальної наукової задачі сучасної педіатрії – удосконалення діагностики та реабілітації порушень серцевої діяльності у слабочуючих дітей шкільного віку на підставі поглибленого вивчення клініко-функціональних особливостей їх серцево-судинної системи.

  1. Порушення серцево-судинної системи зустрічалися у 92,5% слабочуючих дітей. Виявлені: метаболічні порушення: зміни процесів деполяризації передсердь (51,5%) і реполяризації шлуночків (63%); порушення синусового ритму у вигляді синусової аритмії (33%), синусової тахікардії (17%), синусової брадикардії (18%), міграції водія синусового ритму (9%), ектопічних ритмів (5%), екстрасистолії (8%); подовження інтервалу QT (11,5%); вроджений СПІQТ Ервелла-Ланге-Нільсена в 0,5% випадків; пролапс мітрального клапану (26%); вегетативно-судинні дисфункції по васкулярному типу з підвищенням артеріального тиску (33,5%), зниженням артеріального тиску (38%). Вираженність та характер порушень серцевої діяльності мали взаємозвязок зі ступенем та давністю приглухуватості, індивідуально-типологічними властивостями особитості, параметрами фізичного розвитку.

  2. Фізичний розвиток слабочуючих дітей залежав від ступеня приглухуватості та статі. Низький фізичний розвиток відмічався у 30% слабочуючих дітей, дисгармонійний - у 43,5%, ретардація росту реєструвалася у 27% обстежених, переважно дівчаток з ІІІ та ІV ступенем приглухуватості.

  3. У дітей з ІІІ та ІV ступенем приглухуватості у віці 11 – 13 та 14 - 16 років індивідуально-типологічні особливості характеризувалися підвищеним нейротизмом, у віці 14 - 16 років – переважно тривожним, застрягаючим, педантичним типами акцентованих рис характеру з пароксизмальною активністю нейронів кори головного мозку (34,4% випадків).

  4. Нейровегетативна регуляція серцевої діяльності у слабочуючих дітей з ІІ ступенем приглухуватості характеризувалася ейтонією (69,23%), нормальною вегетативною реактивністю (66,15%) з задовільними адаптаційними можливостями серцево-судинної системи (28,13%) і напруженістю адаптаційних резервів І ступеня (26,04%); а з ІІІ та ІV ступенем приглухуватості – симпатикотонією (27,69% і 29,41% відповідно) з переважанням гіперсимпатикотонічного типу вегетативної реактивності (48,81% і 68,63%), напруженістю адаптаційних резервів серцево-судинної системи ІІ ступеня (20,83%) та низькими адаптаційними можливостями у 25% слабочуючих.

  5. Для 77,17% слабочуючих дітей, незалежно від ступеня приглухуватості, характерні структурні передумови для формування гемодинамічних розладів та порушень серцевого ритму у вигляді синдрому дисплазії сполучної тканини серця: аномальні хорди (діагональні, поперечні, поздовжні), переважно в області верхівки лівого шлуночка (46,74%), пролапс мітрального (26%) та трикуспідального клапанів (4,35%).

  6. Обгрунтована доцільність оптимізації та доведена клінічна ефективність застосування реабілітаційних заходів з включенням препарату “Кардонат” у слабочуючих дітей з вторинною кардіоміопатією, порушеннями серцевого ритму та вегетативно-судинними дисфункціями.

Публікації автора:

  1. Шумна Т.Є. Особливості нейровегетативної регуляції серцевої діяльності у дітей з порушенням слуху//Педіатрія, акушерство та гінекологія.–2005.-№3.–С.12–19.

  2. Шумна Т.Є. Стан соматичного здоровя дітей з порушенням слуху//Одеський медичний журнал.–2004.-№5.-С.71–75.

  3. Фізичний розвиток здорових дітей та дітей з порушеним слухом Придніпровського регіону/Ващенко Л.В., Шумна Т.Є., Синьковська Н.О., Бадогіна Л.П., Вакуленко Л.І.//Медичні перспективи.-2004, Т. ІХ, № 2.-С.85–90.

Дисертантом самостійно здійснено підбір та виконані клініко-інструментальні дослідження дітей з порушенням слуху, сумісно – дітей з нормальним слухом, оцінено фізичний розвиток обстежених. Самостійно проведена статистична обробка даних та аналіз отриманих результатів, сумісно – висновки.

  1. Шумна Т.Є. Синьковська Н.О. Порівняльна характеристика психологічних властивостей особистості у дітей з нормальним та порушеним слухом//Наук. вісн. Ужгород. ун-ту.–2003.–Вип. 21.–С.280–285.

Дисертантом особисто здійснено підбір та виконане психологічне дослідження дітей з порушенням слуху, сумісно – дітей з нормальним слухом, оцінено індивідуально-типологічні властивості особистості. Самостійно проведена статистична обробка даних та аналіз отриманих результатів, сумісно – висновки.

  1. Патент 68193 А А61В5/0205. Спосіб оцінки функціонального стану серцево-судинної системи/Ващенко Л.В., Шумна Т.Є., Синьковська Н.О. (Україна)–15.07.2004. Бюл. № 7.

Автором особисто виконані клініко-інструментальні дослідження у дітей, сумісно – патентно-інформаційний пошук та підсумки досліджень.

  1. Ващенко Л.В., Шумна Т.Є. Медико-соціальні проблеми дітей-інвалідів з порушенням слуху//Матеріали круглого столу “Медико-соціальні аспекти реабілітації дітей-інвалідів у Дніпропетровській області”. – Дніпропетровськ, 2003.–С.39–41.

Дисертантом особисто здійснено підбір та виконані клініко-інструментальні дослідження дітей з порушенням слуху. Самостійно проведена статистична обробка даних та аналіз отриманих результатів, сумісно – висновки.

  1. Особенности электрокардиограммы детей школьного возраста Приднепровского региона/Ващенко Л.В., Вакуленко Л.И., Шумная Т.Е., Куликова Г.В., Буевская Ю.Н.//Материалы VIII Конгресса педиатров России “Современные проблемы профилактической педиатрии”.–М., 2003.–С.59

Дисертантом самостійно проведений аналіз результатів, сумісно виконане клінічне та електрокардіографічне обстеження дітей, висновки.

  1. Шумная Т.Е., Бабунова О.Е. Клинические проявления вегетативно-сосудистой дисфункции у детей с нарушением слуха//Вестн. физиотерапии и курортологии.-2003.–№1.–С.34.

Дисертантом особисто здійснено підбір тематичних хворих та виконане клініко-інструментальне обстеження дітей з порушенням слуху. Самостійно проведена статистична обробка даних та аналіз отриманих результатів, сумісно – висновки.

  1. Ващенко Л.В., Шумная Т.Е. Малые сердечные аномалии у детей с нарушением слуха//Таврич. медико-биол. вестн.–2004.–Т.7, №3.-С.5.

Дисертантом особисто здійснено підбір тематичних хворих та виконані клініко-інструментальні дослідження дітей. Самостійно проведена статистична обробка даних та аналіз отриманих результатів, сумісно – висновки

  1. Ващенко Л.В., Шумная Т.Е. Взаимосвязь биоэлектрической активности миокарда и нейронов головного мозга у детей с нарушением слуха//Таврич. медико-биол. вестн.– 2005.–Т.8, № 2.–С.7

Дисертантом особисто здійснено підбір та виконані клініко-інструментальні дослідження дітей. Самостійно проведена статистична обробка даних та аналіз отриманих результатів, сумісно – висновки.

  1. Шумна Т.Є. Особливості змін артеріального тиску у дітей з порушенням слуху в залежності від статі та віку//Матеріали V Міжнар. конф. студ. і молодих вчених “Молодь – медицині майбутнього”. – Дніпропетровськ, 2004.–С.102–103.

  2. Ващенко Л.В.. Шумна Т.Є. Структура та частота зустрічаємості синдрому подовженого інтервалу QT у дітей з порушенням слуху//Матеріали наук.-практ. конф. “Від фундаментальних досліджень – до прогресув медицині”.–Харків, 2005.–С.5.

Дисертантом особисто здійснено підбір та виконані клініко-інструментальні дослідження дітей. Самостійно проведена статистична обробка отриманих наукових даних та аналіз результатів, сумісно – висновки

  1. Ващенко Л.В., Шумна Т.Є. Біоелектрична активність серця у дітей з порушенням слуху//Матеріали 11-го зїзду педіатрів України “Актуальні проблеми педіатрії на сучасному етапі”.–К., 2004.–С.138–139.

Дисертантом особисто здійснено підбір та виконані клініко-інструментальні дослідження дітей. Самостійно проведена статистична обробка даних та аналіз отриманих результатів, сумісно – висновки.

  1. Ващенко Л.В., Шумная Т.Е. Тактика ведения слабослышащих детей с нарушением ритма сердца//Матеріали наук.-практ. конф. “Актуальні проблеми ведення тяжкохворих дітей в стаціонарі”. – Чернівці, 2005.-С.15–16.

Дисертантом особисто здійснено підбір тематичних хворих та виконані клініко-інструментальні дослідження дітей. Самостійно проведена статистична обробка даних та аналіз отриманих результатів, сумісно – висновки.

  1. Аритмогенні життєзагрозливі стани у дітей (фактори ризику, критерії діагностики, лікування, профілактика)/Ващенко Л.В., Шумна Т.Є., Кондратьєв В.О., Ліннік В.О.//Метод. рекомендації.–Київ, 2005.–30с.

Автором особисто проаналізовані літературні джерела, здійснено підбір та клінічне обстеження дітей з порушенням слуху, сумісно – дітей з нормальним слухом. Самостійно проведена статистична обробка даних та аналіз отриманих результатів, сумісно – висновки та викладання матеріалів методичних рекомендацій.