Завіниченко Наталя Борисівна. Особливості розвитку комунікативної компетентності майбутнього практичного психолога системи освіти: дисертація канд. психол. наук: 19.00.07 / Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2003.
Анотація до роботи:
Завіниченко Н.Б. Особливості розвитку комунікативної компетентності майбутнього практичного психолога системи освіти. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія. Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України, Київ, 2002.
Дисертація присвячена вивченню психологічних особливостей розвитку комунікативної компетентності майбутніх практичних психологів системи освіти. В ній теоретично обґрунтовано й експериментально виявлено, що становлення комунікативної компетентності практичних психологів відбувається більш ефективно за умови педагогічного керування цим процесом на етапі професійної підготовки, що забезпечує усвідомлення ними своїх власних настановлень у комунікативній сфері, експлікацію наявних та вироблення більш продуктивних моделей пізнання особистості партнерів спілкування, освоєння певного рівня особистісної рефлексії та розвитку рефлексивного ставлення до себе як до суб'єкта професійного спілкування, вироблення вміння диференціювати та адекватно у процесі спілкування виражати власні почуття та психоемоційні стани. Розроблено та апробовано методику розвитку у майбутніх практичних психологів професійно достатнього рівня комунікативної компетентності.
Публікації автора:
Завіниченко Н.Б. Експериментальне дослідження уявлень майбутніх практичних психологів // Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. – Т.I II, ч. 8. – Київ, 2001. – С. 94-98.
Завіниченко Н.Б. Комунікативна компетентність вчителя-вихователя // Технології неперервної освіти: проблеми, досвід, перспективи розвитку. – Миколаїв: МФ НаУКМа, 2002. – С. 301-303.
Завіниченко Н.Б. Вивчення особливостей самосвідомості майбутніх практичних психологів за допомогою тесту “20-и висловлювань” // Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. – Т. IV, ч. 4. – Київ, 2002. – С. 109-114.
Завіниченко Н.Б. Шкали оцінювання учнів майбутніми практичними психологами// Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. – Т. I, ч. 5. – Київ, 2002. – С. 29-35.
Завіниченко Н.Б. Вивчення труднощів у професійному спілкуванні майбутніх практичних психологів зі старшокласниками // Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. – Т. IV, ч. 1. – Київ, 2002. – С. 78-81.
Завіниченко Н.Б. Експериментальне дослідження комунікативних настанов майбутніх практичних психологів // Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С.Костюка АПН України. – Т. IV, ч. 7. – Київ, 2002. – С. 75-79.