Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Загальна психологія, психологія особистості, історія психології


Душка Алла Луківна. Особливості зорово-просторового сприйняття в онтогенетичному розвитку суб'єкта в нормі та патології. : Дис... канд. наук: 19.00.01 - 2009.



Анотація до роботи:

Душка А.Л. Особливості зорово-просторового сприйняття в онтогенетичному розвитку суб’єкта в нормі та патології. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за фахом 19.00.01 – загальна психологія, історія психології. – Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, 2009.

Дисертаційне дослідження розглядає питання особливостей зорово-просторового сприйняття суб’єктів у нормі та з патологією (на прикладі аутизму).

Автором проведена робота з питання поглиблення знань про зорово-просторове сприйняття у осіб з патологією, а також запропоновано систему корекційної роботи із суб’єктами з аутизмом в спеціальних установах і в умовах сімейного виховання. Розроблено методологічні основи системи корекції, обґрунтована її сутність та ефективність.

Автором розроблений власний погляд на використання загально прийнятих психологічних понять особистість, індивідуальність з точки зору до їх використання суб’єктами з аутизмом. Наведена трактовка цих понять, відповідно мети та завдання даного дослідження.

Наведені дані про особливості зорово-просторового сприйняття дітьми від 2 до 7 років, як у нормі, так і при патології (на прикладі суб’єктів з аутизмом).

За допомогою авторських опитувальників батьків, розроблені якісні критерії виникнення дитячого аутизму на ранніх етапах його онтогенетичного розвитку.

У дисертації теоретично обґрунтовані основи методологічного підходу, щодо проведення системи психолого-корекційної роботи, наведена її сутність та ефективність.

Публікації автора:

1. Лавренюк А.Л. Диагностика детского аутизма как последствия перенесенного стресса / А.Л. Лавренюк // Стрессы в повседневной жизни детей: М-лы Международного конгресса, г. Одесса, 25-29 апреля 2000 г. – Наука і освіта. – Одеса, 2000. – №1-2. – С. 110-114.

2. Лавренюк А.Л. Личностно-ориентированный подход в условиях коррекции детского аутизма / А.Л. Лавренюк // Теоретико-методологічні проблеми генетичної психології: Матеріали Міжнародної наукової конференції, присвяченої 35-річчю наукової та педагогічної діяльності академіка Сергія Дмитровича Максименка, м. Київ, 17-18 грудня 2001 р. – Міленіум. – Київ, 2002. – том 2. – С. 159-160.

3. Вісковатова Т.П., Душка А.Л. Особливості розвитку гри аутичної дитини / Т.П. Вісковатова, А.Л. Душка // Вісник Одеського національного Університету. – Одеса, 2006. – Т. 11. – Вип. 11. – С. 18-29. (внесок здобувача склав 70%: вибір ігор, що розвивають зорово-просторове сприйняття).

4. Висковатова Т.П., Душка А.Л. Особенности субъектно-объектных отношений в социальном взаимодействии при аномальном развитии / Т.П. Висковатова, А.Л. Душка // Наука і освіта. – Одеса, 2009. – №1-2. – С. 37-41. (внесок здобувача склав 80%: розробка авторського погляду на вживання загальноприйнятих психологічних категорій індивід, особистість, індивідуальність для суб'єктів з патологією в онтогенетичному процесі).

5. Душка А.Л. Индивидуально-психологические особенности аутичной личности, как субъекта процесса социализации / А.Л. Душка // Наука і освіта. – Одеса, 2009. – №1-2. – С. 48-52.

6. Lawreniuk A.L. Rodzinne srodowisko a autyzm / A.L. Lawreniuk // Miedzynarodowa Konferencja “Autyzm wspolna troska rodzicow i profesjonalistow” w Warszawie, 3-4 grudnia 1999.

7. Лавренюк А.Л. Психологические аспекты в диагностике детского аутизма / А.Л. Лавренюк // Медико-психологічні проблеми дефектології. Збірник наукових праць. – Херсон: Олди-плюс, 2000. – С. 87-89.

8. Лавренюк А.Л. Активные методы психокоррекции при аутизме / А.Л. Лавренюк // Актуальні проблеми психологічної служби в системі освіти. Збірник наукових праць. – Херсон : Персей, 2001. – С. 86-90.

9. Лавренюк А.Л. Развитие моторики у ребенка с аутизмом / А.Л. Лавренюк // Дифференциация и интеграция психолого-педагогического знания в науке, социальной практике и научных исследованиях: М-лы Межд. науч.-практ. конференции аспирантов 17-19 октября 2001 г. – Смоленск: Смоленский государственный педагогический университет, 2001. – С. 190-194.

10. Лавренюк А.Л. Корекція легких ступенів вираження аутизму засобами фізичного виховання / А.Л. Лавренюк // Молода спортивна наука України. Збірник наукових статей. – Львів : ЛДІФК, 2001. – В. 5. – Т. 2. – С. 140-142.

11. Lawreniuk A.L. Osobliwosci edukacji dzieci autystycznych w warunkach szkoly specjalnej dla uposledzonych umyslowo / A.L. Lawreniuk // Nauczyciel szkoly specjalney – szanse I bariery dzialalnosci zawodowej. – Warszawa, 2002. – P. 153-156.

12. Лавренюк А.Л. Організація занять із загального розвитку грубої і дрібної моторики аутичних дітей / А.Л. Лавренюк // Молода спортивна наука України. Збірник наукових праць. – Львів : НВФ Українські технології, 2003. – В. 7. – Т. 1. – С. 367-369.

13. Душка А.Л. Диагностика аутизма от 0 до 5 лет / А.Л. Душка // 1 Medzinarodna specialnopedagogicka konferecia “Timova spolupraca v komplexnej starostlivosti o dieta s postihnutim raneho veku”. – Bratislava, 2008. – P. 126-135.

14. Душка А.Л. Особенности развития восприятия у детей дошкольного возраста в норме и патологии // Special psychology [Электрон. ресурс]. – 2008. – Режим доступа: http: //www.autism.com.ua/library.html