Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


Носова Наталя Володимирівниа. Особистісні детермінанти гуманізації взаємин у педагогічному процесі. : Дис... канд. наук: 19.00.07 - 2007.



Анотація до роботи:

Носова Н.В. Особистісні детермінанти гуманізації взаємин у педагогічному процесі.Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України, Київ, 2007.

Дисертаційне дослідження присвячене вивченню ролі особистісних детермінант у гуманізації педагогічного процесу, розкриттю впливу особистісних якостей педагога на його готовність до реалізації фасилітативної дії у навчально-виховному процесі.

Проаналізовано сучасний стан досліджень з проблеми гуманізації навчально-виховного процесу і роль фасилітації в цьому контексті. Виокремлено основні складові готовності педагогів до здійснення фасилітативної діяльності та особистісні детермінанти, що впливають на її розвиток. Проведено аналіз сучасних методів підготовки педагогів з метою розробки оптимальної програми, спрямованої на формування готовності педагогів до фасилітативної діяльності.

Проведений кількісний і якісний аналіз результатів дослідження, інтерпретація власних звітів педагогів, інтерв’ювання учнів та їх батьків доводять, що готовність педагога до здійснення фасилітації – інтегральна якість, що включає декілька складових: орієнтація на співпрацю, емпатійність, конгруентність та ін. Формування цієї якості зумовлено як особистісними детермінантами, у тому числі характерологічними особливостями особистості педагога, так і методами підготовки педагогів-фасилітаторів. Безпосередньо готовність до здійснення фасилітативної діяльності можна успішно формувати за допомогою спеціально розробленого психологічного тренінгу. Однак, для збереження стійкого тренінгового ефекту необхідне проходження педагогами програми підтримки-супроводу.