Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Загальна педагогіка, історія педагогіки і освіти


Бучківська Валентина Вікентіївна. Особистісно орієнтоаний підхід до виховання в педагогічній спадщині А.С.Макаренка : Дис... канд. наук: 13.00.01 - 2004.



Анотація до роботи:

Бучківська В.В. Особистісно орієнтований підхід до виховання в педагогічній спадщині А.С.Макаренка. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 - загальна педагогіка та історія педагогіки. - Інститут педагогіки АПН України, Київ, 2004.

У дисертації досліджено технологічні аспекти забезпечення особистісно орієнтованого підходу до виховання в педагогічній спадщині А.Макаренка. Ці аспекти розглядаються на основі соціально-філософської і теоретико-педагогічної розробки парадигми особистісно орієнтованого підходу в освіті.

В процесі дослідження визначено етапи еволюції поглядів А.Макаренка на домінанти колективного і особистісного у вихованні; визначено три групи цінностей, на реалізації яких побудована система А.Макаренка; простежено зміни домінант педагогічного впливу на різних етапах побудови педагогічної системи; вичленувано принципи і риси особистісно орієнтованого підходу, які були реалізовані А.Макаренком у побудові його педагогічної системи і на яких може бути сформована сучасна виховна система; визначено шляхи створення виховного колективу в педагогічній системі А.Макаренка та його особисті педагогічні позиції, на яких він здійснював особистісно орієнтований підхід; показано використання педагогічних ідей А.Макаренка в практиці сучасної школи.

Публікації автора:

1. Бучківська В.В. Взаємини в дитячому колективі - умова особистісно-орієнтованого педагогічного процесу // Педагогіка і психологія. - 2000. - №1. - С.72-76.

2. Бучківська В.В. Особистісно орієнтований підхід до вихованця в педагогічній спадщині А.Макаренка // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. - Тернопіль, 2001. - №9. - С. 73-76.

3. Бучківська Г.В., Бучківська В.В. Погляди В.О.Сухомлинського і А.С.Макаренка на проблему виховуючого колективу: порівняльний аспект // Історія педагогіки у структурі професійної підготовки вчителя: Збірник наук. праць Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету. - Кам’янець-Подільський: Абетка-НОВА, 2002. - Вип.3. - Т.2. - С.235-241. (Аналіз поглядів А.Макаренка на проблему колективу як виховуючого середовища і умови для розвитку особистості).

4. Бучківська В.В. Принципи особистісно орієнтованого виховання в педагогічній системі А.Макаренка // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. - Тернопіль, 2002. - №2. - С.25 - 29.

5. Бучківська В.В. Сутність особистісно орієнтованого підходу в педагогічній теорії // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. - Тернопіль, 2002. - № 9. - С.142 - 146.

6. Бучківська В.В. Особистісно-орієнтований підхід до вихованця в педагогічних спадщинах В.О.Сухомлинського та А.С.Макаренка // Василь Олександрович Сухомлинський і сучасна школа: Матеріали міжвузівської науково-практичної конференції. - Хмельницький: Вид-во ХГПІ , 2001. - С.46 - 48.

7. Бучківська В.В. Педагогічна позиція вихователя як умова особистісно орієнтованого підходу в педагогічній системі А.С.Макаренка // А.С.Макаренко и мировая педагогика / Материалы Международного макаренковского семинара. - Полтава, 8 - 10 апреля 2002. - С.42 - 44.

8. Зоц В., Бучковская В. Великий мастер парной педагогики // Это принадлежит вечности... : Теория и методика воспитания в педагогическом наследии А.С.Макаренко / Под общ. ред. М.Ю.Красовицкого. - Киев: Логос, 2002. - С.169 - 191.( Виокремлення об’єктивно необхідних шляхів організації особистісно орієнтованого підходу до виховання в педагогічній спадщині А.Макаренка).