Анотація до роботи:
Бастун М. В. Особистісний підхід у допрофесійній підготовці учнів гімназій з вивченням східних мов. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. – Київ, 2005. Дисертація присвячена дослідженню особистісного підходу в освітньому процесі і можливостей застосування цього підходу в специфічних умовах допрофесійної підготовки майбутніх сходознавців у загальноосвітніх навчальних закладах. У дисертації аналізуються особливості допрофесійної підготовки майбутніх сходознавців; розглядаються теоретичні засади особистісного підходу і можливості його застосування в цій підготовці; пропонується ідеальна модель професійно важливих якостей особистості фахівця-сходознавця; з’ясовується стан розвитку ряду професійно важливих якостей особистості учнів, які навчаються у школах з вивченням східних мов; з`ясовується вплив, котрий справляє на розвиток їх особистісних професійно важливих якостей комплекс психолого-педагогічних засобів, розроблених в рамках концепції Школи діалогу культур. Зокрема, показано, що серед чинників професійного становлення фахівця-сходознавця важливе місце посідає особистісно-культурологічна орієнтація, гуманістична спрямованість особистості та орієнтація на діалогічні стратегії міжособистісного та міжкультурного спілкування. Відповідно, провідна мета сходознавчої освіти має полягати у сприянні становленню гуманістично налаштованої, зорієнтованої на діалогічні відносини особистості фахівця-сходознавця. Розроблено психодіагностичний та психорозвивальний компоненти тренінгу діалогічного, особистісно і культурологічно орієнтованого спілкування для учнів, що здобувають допрофесійну підготовку за сходознавчим профілем. Підтверджено ефективність особистісного підходу у допрофесійній підготовці старшокласників як майбутніх сходознавців. |