Анотація до роботи:
Долголенко І.А. Освіта в контексті ціннісних орієнтацій (соціально-філософський аспект). – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидат філософських наук за спеціальністю 09.00.03 – соціальна філософія та філософія історії. Південноукраїнський державний педагогічний університет ім. К.Д.Ушинського. – Одеса, 2007. Дисертація присвячена вирішенню наукового завдання, зазначеного як соціально-філософське осмислення освіти в контексті ціннісних орієнтацій. У дисертації обґрунтовується необхідність осмислення освіти як найважливішого об'єкта соціальної дійсності в проблемному полі соціальної філософії. Зазначено переваги системного підходу як найбільш релевантного предметові дослідження; пояснюється процедура застосування системного підходу до освіти. Розглянуті сутнісно-атрибутивні характеристики освіти в спектрі соціокультурних системних зв'язків. Виявлено причини, зміст, динаміку трансформацій освіти у зв'язку з таким комплексом духовних детермінант діяльності людей, як ціннісні орієнтації. Дано аналіз факторів концептуальних зрушень в освітніх системах, які виявляються в динаміці зміни парадигм освіти. Аналізується процес функціонування вищої школи в країнах Північної Європи: Швеції, Норвегії, Данії й Фінляндії. Доводиться необхідність реформи освіти в Україні. |