Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Історичні науки / Історія України


Невінчана Ірина Олександрівна. Освітня діяльність української інтелігенції в контексті загальноєвропейських процесів націотворення у 1921-1934 рр. : Дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 205арк. — Бібліогр.: арк. 178-205.



Анотація до роботи:

Невінчана І. О. Освітня діяльність української інтелігенції в контексті загальноєвропейських процесів націотворення у 1921 – 1934 рр. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата історичних наук за спеціальністю 07.00.01 – Історія України. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2006.

Дисертація присвячена дослідженню освітньої діяльності української інтелігенції в контексті загальноєвропейських процесів націотворення у 1921 – 1934 рр. У дослідженні аналізується проблема неписьменності українського народу, висвітлюється ставлення української інтелігенції до питання освіченості нації, яке виявлялося у проводженні національної ідеї через шкільництво. Розглядається вплив масової освіти на процес формування української модерної нації в Радянській Україні. З’ясовується характер підручникотворчої діяльності української інтелігенції, акцентується увага на тому, що посилення тоталітарного режиму загальмувало процес формування української модерної нації, а це негативно позначилося на освітній діяльності в цілому і на процесі підручникотворення зокрема.

Публікації автора:

1. Невінчана І. Діяльність інтелігенції в галузі шкільної освіти м. Києва в 20 – 30-х роках ХХ ст. // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 6. Історичні науки: Збірник наукових праць. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2004. – Вип. 1. – С. 237 – 241.

2. Невінчана І. Відображення українського ренесансу в період становлення тоталітаризму в Україні у шкільних підручниках // Вісник Київського славістичного університету. – К.: КСУ, 2005. – № 20. – С. 277 – 287.

3. Невінчана І. Боротьба української інтелігенції проти тоталітаризму в сфері шкільної освіти // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 6. Історичні науки: Збірник наукових праць. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2005. – Вип. 2. – С. 184 – 191.

4. Невінчана І. Проблема неписьменності українського народу в контексті загальноєвропейських процесів націотворення (20-і роки) ХХ ст. // Вісник Академії праці і соціальних відносин Федерації профспілок України. Науково-практичний збірник. К.: ФПУ, 2005. № 5. С. 166 171.

5. Невінчана І. Вплив системи шкільної освіти на процес націєтворення в Україні у 1920 – 1930-х роках // Українознавство. – 2006. – № 1. – С. 107 – 111.

6. Невінчана І. Діяльність інтелігенції в сфері підручникотворення в Україні в 20-х роках ХХ ст. // Матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції “Наука і освіта – 2005”. Том 18. Історія України. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – С. 53 – 55.

7. Невінчана І. Вплив інтелігенції на розвиток освіти в період становлення тоталітаризму в Україні // Гуманітарна освіта в профільних вищих навчальних закладах: проблеми і перспективи: Матеріали VІ Всеукраїнської науково-практичної конференції 16-18 березня 2005 р.: В 2 т. – Т. 1. / за заг. ред. А. Ґ. Ґудманяна, О. В. Петренка. – К.: НАУ, 2005. – С. 214 – 215.

8. Невінчана І. Напрями вирішення проблеми забезпечення українських шкіл підручниками в 1920-х – 1930-х рр. // Молодь, освіта, наука, культура і національна свідомість. Зб. матеріалів VШ Всеукр. наук. - практ. конф., Київ, 12 – 13 травня 2005 р. – К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2005. – Т. 1. – С. 237 – 239.

9. Невінчана І. Деякі аспекти святкової тематики в українських підручниках 1920-х років // Матеріали ІV Міжнародної науково-практичної конференції “Динаміка наукових досліджень – 2005”. Том 23. Історія України. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. – С. 34 – 36.

10. Невінчана І. Підручникотворча діяльність Олени Курило в процесі українського націотворення // Матеріали Третьої міжнародної науково-практичної конференції “Жінка в науці та освіті: минуле, сучасність, майбутнє” та Другої міжнародної науково-практичної конференції “Ґендерний компонент у структурі вищої технічної освіти і природничих наук”, Київ, 3 – 5 листопада 2005 р. – К., 2005. – С. 353 – 356.