Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Навольська Наталія Володимирівна. Оцінювання та забезпечення економічної ефективності діяльності підприємств : Дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Тернопільський держ. економічний ун-т. — Т., 2006. — 192, [20]арк. : рис., табл. — Бібліогр.: арк. 176-192.



Анотація до роботи:

Навольська Н. В. Оцінювання та забезпечення економічної ефективності діяльності підприємств. - Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – Економіка, організація і управління підприємствами. – Національний університет “Львівська політехніка”, Львів, 2006.

Дисертація містить теоретичні положення, методичні рекомендації щодо оцінювання та забезпечення економічної ефективності діяльності хлібопекарських підприємств Тернопільського регіону в умовах трансформаційної економіки України. Проведено всебічний аналіз розвитку хлібопекарської промисловості Тернопільського регіону і України загалом. Визначено основні проблеми , які негативно впливають на діяльність хлібопекарських підприємств і розроблено ключові напрями підвищення економічної ефективності їх діяльності на майбутнє. У роботі побудована модель оптимізації виробничої програми підприємства для випуску різних видів продукції на основі наявних запасів ресурсів праці, умов ринкового попиту та виконання умов відносно запланованих поставок продукції. За основу критерію ефективності було використано мінімальні витрати праці на виготовлення певного виду продукції. Обґрунтовано напрямки забезпечення економічної ефективності діяльності хлібопекарських підприємств на основі підвищення рівня конкурентоспроможності підприємств; удосконаленню методичних рекомендацій з ціноутворення на хлібопекарську продукцію; підвищення економічної ефективності збутової діяльності підприємства.

У дисертаційній роботі поставлено і вирішено науково-практичне завдання – розроблення теоретичних та методологічних засад оцінювання та забезпечення економічної ефективної діяльності підприємств. У результаті проведених дисертаційних досліджень зроблено подані нижче висновки.

1. Керівникам хлібопекарських підприємств запропоновано систему економічних показників, яка служить інструментом для здійснення аналізування економічної ефективності діяльності хлібопекарських підприємств. Система показників дає певну кількісну характеристику виробничої (загальнооцінювальні показники ефективності; показники ефективності використання ресурсів), фінансової і збутової діяльності підприємств (показники ефективності збутової діяльності; ліквідності та фінансової стійкості).

  1. З метою підвищення ефективності діяльності хлібопекарських підприємств запропоновано модель оптимізації виробничої програми підприємства для випуску різних видів хлібопекарської продукції на основі наявних трудових і виробничих ресурсів, умов ринкового попиту та виконання умов відносно запланованих поставок продукції. Це дало можливість визначити мінімальні витрати праці і доцільність використанні технологічний ліній для виробництва запланованих обсягів хлібопекарської продукції.

  2. Для подальшого вдосконалення процедури оцінювання конкурентоспроможності підприємства запропоновано методичний підхід, який можна здійснювати у певній послідовності: етап 1 – визначення конкурентних позицій підприємства; етап 2 – аналіз конкурентного середовища; етап 3 – розрахунок показників конкурентоспроможності підприємства (конкурентоспроможність продукції, ефективність використання ресурсів підприємства, ефективність виробничо-господарської діяльності); етап 4 - розрахунок узагальнювального показника конкурентоспроможності підприємства; етап 5 – висновок про рівень конкурентоспроможності підприємства і шляхи його підвищення. Запропонований метод може бути використаний керівниками підприємства, економістами для обґрунтування та вибору цілей і пріоритетів розроблення конкурентної стратегії підприємства.

6. У роботі запропоновані методичні рекомендації з ціноутворення на хлібопекарську продукцію, які містять критерії вибору та застосування адекватних методів ціноутворення з урахуванням рівня монополізації ринку, використання ресурсів, конкурентоспроможності продукції і можуть бути використанні керівниками, менеджерами хлібопекарськими підприємствами при встановленні цін на продукцію.

7. На основі маркетингових досліджень ринку хліба і хлібобулочних виробів для підприємства ТзОВ “Тернопільхлібпром” запропоновано систему збуту хлібопекарських виробів, яка дасть змогу підвищити ефективність функціонування підприємств за рахунок зменшення транспортних витрат на засадах оптимізації каналів розподілу та просування продукції.

  1. На основі дисертаційного дослідження можна запропонувати:

– Міністерству освіти і науки України використовувати теоретичні аспекти щодо забезпечення економічної ефективності діяльності підприємств для розробки навчальних програм з циклу дисциплін спеціальності 7.050107 “Економіка підприємства”;

– Міністерству економіки України використовувати запропоновані у дисертації методичних рекомендацій з ціноутворення на хлібопекарську продукцію, які містять критерії вибору та застосування адекватних методів ціноутворення з урахуванням рівня монополізації ринку, використання ресурсів, конкурентоспроможності продукції.

Публікації автора:

Публікації у фахових виданнях

        1. Навольська Н.В. Аналіз розвитку малого підприємництва в Україні // Наукові записки. Збірник наукових праць викладачів і аспірантів кафедри економічного аналізу ТАНГ. – Тернопіль: Економічна думка, 1999. – С. 93–96.

        2. Навольська Н.В. Аналіз підприємницької діяльності // Наукові записки. Збірник наукових праць викладачів і аспірантів кафедри економічного аналізу ТАНГ. – Тернопіль: Економічна думка, 2000 . – С. 118–19.

        3. Навольська Н.В Аналіз методологічних підходів до побудови економічних показників оцінки ефективності діяльності малих підприємств // Наукові записки. Збірник наукових праць викладачів і аспірантів кафедри економічного аналізу ТАНГ. Вип. 10. – Тернопіль: Економічна думка, 2001. – С. 123–125.

        4. Навольська Н.В. Регіональні умови розвитку підприємництва // Регіональні аспекти розвитку і розміщення продуктивних сил України. Збірник наукових праць кафедри управління трудовими ресурсами і розміщення продуктивних сил ТАНГ. Вип. 4. -–Тернопіль: Економічна думка, 2000 . – С. 87–89.

        5. Навольська Н.В. Роль економічного аналізу у виявленні резервів підвищення ефективності діяльності малих підприємств // Наукові записки. Тернопільський державний педагогічний університет імені В.Гнатюка. Серія: економіка. – № 11. – Тернопіль: ТДПУ, 2002. – С. 165–167.

        6. Навольська Н.В. Ціноутворення як фактор підвищення ефективності
          виробництва // Проблемы повышения эффективности функционирования предприятий различных форм собственности. Сборник научных трудов института экономики промышленности НАНУ. Т. 3. – Донецк, 2004. – С. 259–64.

        Публікації в інших виданнях

              1. Навольська Н. В. Аналіз методики оцінки ефективної діяльності малих підприємств // Формування економічних відносин в умовах становлення ринку. Збірник наукових праць ТАНГ: Вип. 4. – Тернопіль: Економічна думка, 2000. –
                С. 68–70.

              2. Навольськая Н. В. Роль малого предпринимательства в странах с рыночной экономикой // Научные исследования экономики в условиях перехода. – Свиштов (Болгария) – 2000. – С. 105–110.

              3. Навольська Н.В. Економічні проблеми розвитку хлібопекарної промисловості України // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції “Стратегія інноваційного розвитку підприємств України”. – Київ: КНУТД, 2003. – С. 43–45.

              4. Навольська Н.В. Удосконалення методики ціноутворення на хлібопекарських підприємствах // Матеріали науково - практичної конференції “Стратегія розвитку вітчизняних підприємств”, 23-24 жовтня 2003, Тернопіль.- С. 287–288.