Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка та управління народним господарством


Семесько Валерій Миколайович. Оцінка конкурентоздатності транспортно - експедиторських підприємств та інструменти її підвищення. : Дис... канд. наук: 08.00.04 - 2007.



Анотація до роботи:

Семесько В.М. Оцінка конкурентоздатності транспортно-експедиторських підприємств та інструменти її підвищення. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (автомобільний транспорт та дорожнє будівництво). – Національний транспортний університет. – Київ, 2007.

Дисертаційна робота присвячена розвитку теоретичних та методичних положень і практичних рекомендацій щодо оцінки конкурентоздатності транспортно-експедиторських підприємств (ТЕП) та обґрунтуванню шляхів її підвищення. З цією метою досліджено місце транспортно-експедиторського підприємства в логістичній системі, проаналізовані тенденції розвитку ринку транспортно-експедиторських послуг, проаналізовані теоретичні та методичні підходи до оцінки конкурентоздатності підприємств, визначено особливості транспортно-експедиторських послуг з точки зору оцінки їх конкурентноздатності та проведено аналіз факторів, що впливають на конкурентоздатність ТЕП. Розроблено методичні положення щодо оцінки конкурентоздатності експедиторів, обґрунтовано напрямки її підвищення та визначено їх ефективність прикладі ТЕП Ізмаїльського транспортного вузла.

В дисертаційній роботі на основі аналізу теоретичних положень та практичної діяльності ТЕП було вирішено наукове завдання щодо формування методичних положень з оцінки конкурентоздатності ТЕП та обґрунтування інструментів її підвищення. Проведене дослідження дозволило зробити наступні висновки:

  1. Розвиток України як транзитної держави обумовлює необхідність ефективного розвитку ринку логістичних посередників, якими є ТЕП. Через зростаючу конкуренцію на ринку транспортно-експедиторських послуг підвищення ефективності діяльності вітчизняних ТЕП можливе лише за умови забезпечення власних конкурентних переваг. Вирішення цієї задачі вимагає комплексного підходу до розв’язання проблеми підвищення конкурентоздатності ТЕП.

  2. Запропоновано систему класифікації ТЕП та їх послуг, яка передбачає поділ експедиторів на традиційних логістичних операторів, 3PL-провайдерів та 4PL-провайдерів. Критеріями класифікації є: широта спектру послуг, територіальні межі функціонування та тип співробітництва з клієнтами. Така класифікація дозволила більш системно позиціонувати ТЕП з точки зору їх місця у логістичному ланцюгу.

  3. Розроблено організаційну модель системи забезпечення конкурентоздатності ТЕП як комплекс заходів з її оцінки та підтримки на достатньому рівні шляхом обґрунтування доцільних напрямів підвищення рівня конкурентоздатності. Вона представляє собою систему зі зворотним зв’язком і дозволяє підприємствам оптимізувати процес управління конкурентоздатністю.

  4. Для оцінки конкурентоздатності ТЕП розроблено методичні положення, які базуються на розрахунку комплексного показника, який відображає особливості експедиторської діяльності і включає обґрунтовані за результатами дослідження фактори конкурентоздатності ТЕП. До обов’язкових факторів віднесено рівень конкурентоздатності послуг та персоналу, які визначаються за допомогою відповідних зведених показників. За результатами кореляційного аналізу встановлено, що найбільший вплив на ринкову позицію підприємств мають коефіцієнт автономії, коефіцієнт рентабельності послуг та коефіцієнт оборотності оборотних активів, які є одиничними параметрами комплексного показника конкурентоздатності.

  5. Сьогодні зростає увага до процесів аутсорсингу та інсорсингу як засобів підвищення ефективності діяльності підприємств. Для ТЕП більш характерним є процес інсорсингу – включення додаткових логістичних функцій. В роботі обґрунтовано критерії прийняття рішень щодо економічної ефективності їх застосування.

  6. Розвиток і підтримка логістичних інформаційних систем (ЛІС) сприяє прискоренню роботи і скороченню чисельності персоналу, прискоренню обороту коштів підприємства за рахунок збільшення швидкості обміну інформацією. В роботі досліджено залежність між зменшенням часу обороту і збільшенням прибутку із застосуванням ефекту операційного важеля і запропоновано формулу для визначення економічного ефекту від удосконалення ЛІС.

  7. Розроблено модель для визначення ефекту від впровадження запропонованих заходів підвищення конкурентоздатності ТЕП, яка дозволяє дослідити вплив зменшення часу обороту та збільшення комплексності послуг на величину ринкової частки ТЕП. Одержані результати дослідження можуть бути рекомендовані до впровадження на транспортно-експедиторських підприємствах як засіб підвищення їх конкурентноздатності.

Публікації автора:

У наукових фахових виданнях:

  1. Семесько В. М. Етапи розвитку та сучасні проблеми ринку транспортно-експедиційних послуг // Водний транспорт. Зб. наук. праць. – Вип. 5-6. – К.: КДАВТ, 2005. – С.53-56.

2.Семесько В. М., Бабина О.Є. Ефективність аутсорсингу // Проблеми системного підходу в економіці. Зб. наук. праць. – Вип. 12. – К.: НАУ, 2005. –
С. 151-156.

3.Семесько В. М. Аутсорсинг і перспективи розвитку транспортної логістики // Міжнародний науково-практичний журнал „Економіка та держава”. – 2006. – №1. – С. 57-59.

4. Семесько В. М. Особливості транспортно-експедиційних послуг з точки зору оцінки їх конкурентоздатності // Водний транспорт. Зб. наук. праць. – Вип. 7. – К.: КДАВТ, 2006. – С.48-53.

5.Семесько В. М. Організаційно-економічний механізм підвищення конкурентоздатності транспортно-експедиторських підприємств // Проблеми системного підходу в економіці. Зб. наук. праць. – Вип. 19. – К.: НАУ, 2006. – С.161-168.

6. Семесько В. М., Коба О. В. Конкурентне середовище на регіональному ринку транспортно-експедиторських послуг// Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. Зб. наук. праць. – Вип. 24. – Одеса: ОНМУ, 2006. – С. 162-170.

7. Бабина О.Є., Семесько В.М. Алгоритм оцінки конкурентоздатності транспортно-експедиторських підприємств// Міжнародний науково-практичний журнал „Економіка та держава”. – 2007. – №5. – С. 32-35.

В інших виданнях:

  1. Семесько В. М. Організаційно-економічний механізм підвищення конкурентоздатності транспортно-експедиторських підприємств // Економіка: сучасні проблеми та перспективи розвитку: Зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф., Київ, 16 берез. 2006р. У 2-х т. – К.: Вид-во Європ. У-ту, 2006.–Т.2.– С.131-133.

  2. Семесько В. М. Алгоритм оцінки конкурентоздатності транспортно-експедиторських підприємств (ТЕП) // Проблемы и пути повышения конкурентоспособности предприятий: матер. Всеукр.научн.-практ. конф. студ., аспир. и молодых ученых, 17-19 мая 2007г.- Севастополь: изд-во СевНТУ, 2007.-С.189-190.