Анотація до роботи:
Білик О. С. Педагогічні умови інтеграції методів навчання фахових дисциплін майбутніх будівельників у вищих технічних навчальних закладах. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Вінниця, 2009. У дослідженні теоретично обґрунтовано педагогічні умови інтеграції методів навчання фахових дисциплін у вищих технічних навчальних закладах: теоретичне обґрунтування та практична розробка інтеграції методів навчання в контексті закономірностей і принципів професійної дидактики; забезпечення органічного зв’язку методів навчання зі змістом і цілями вивчення фахових дисциплін; поєднання внутрішньої (структурних компонентів у межах одного методу) та зовнішньої (поєднання окремих методів) інтеграції методів навчання фахових дисциплін. На основі закономірностей інтеграції виділено їх наслідки та виявлено принципи інтеграції методів навчання. У роботі розроблено шляхи реалізації педагогічних умов інтеграції методів навчання фахових дисциплін майбутніх будівельників. На основі теоретично обґрунтованих педагогічних умов інтеграції методів навчання, узагальнення досвіду викладачів вищих технічних навчальних закладів та емпіричних досліджень розроблено авторську методику інтеграції методів навчання фахових дисциплін у підготовці майбутніх будівельників. Педагогічний експеримент підтвердив ефективність запропонованої гіпотези. Основні результати впроваджено в навчальному процесі вищих технічних навчальних закладів. |