1. На підставі аналізу джерельної бази дослідження з’ясовано, що актуальність розгляду педагогічних умов керівництва самостійною підготовкою курсантів військових вищих навчальних закладів зумовлена недостатньою висвітленістю у психолого-педагогічній та методичній літературі розробок щодо питань дидактичного аспекту зазначеної проблеми. 2. В результаті критичного аналізу існуючих трактувань понять “самостійна навчальна робота” і “самопідготовка” прийнято розуміти самопідготовку як різноманітні види навчально-пізнавальної і навчально-дослідницької діяльності курсантів, які спрямовані на засвоєння системи загальнонаукових і спеціальних професійних знань, способів пізнавальної і професійної діяльності, формування досвіду емоційного відношення до дійсності і реалій майбутньої професії. Щодо змісту самопідготовки: вона, як навчально-пізнавальна, навчально-пошукова діяльність курсантів є способом організації їх самостійної роботи; виконує освітянські, організаційні, навчальні, професійно-підготовчі, виховні і розвиваючі функції в складній системі навчальної діяльності курсантів ВВНЗ. 3. Виявлені та обґрунтовані наступні педагогічні умови керівництва самостійною підготовкою курсантів військових вищих навчальних закладів: формування внутрішньої мотивації самостійного навчання курсантів під час самопідготовки; стимулювання розвитку пізнавальних інтересів та заохочення курсантів до самостійної навчально-пізнавальної діяльності; застосування педагогічної технології підготовки сержантів-консультантів до процесу керування самопідготовкою курсантів; залучення підготовлених сержантів-консультантів, які мають сформовані уміння організації самопідготовки до керівництва цим процесом. 4. Показниками ефективності самопідготовки курсантів військових вищих навчальних закладів є: часовий (час, протягом якого курсанти концентрують свою увагу на розв’язуванні задач) і оцінно-кількісний (оцінка кількості курсантів, які набули умінь самостійного навчання). 5. Здійснена експериментальна перевірка педагогічної технології підготовки сержантів-консультантів до керівництва самостійною підготовкою курсантів військових вищих навчальних закладів. Проведене дослідження продемонструвало можливість підвищення ефективності навчання курсантів експериментальних груп на 15 – 20%. 6. Розроблені методичні рекомендації щодо підвищення ефективності керівництва самостійною підготовкою курсантів військових вищих навчальних закладів із залученням сержантів-консультантів. 7. Подальші дослідження планується проводити за наступними напрямами: 1)дослідження педагогічних умінь сержантів-консультантів по налагоджуванню контакту вербальними та невербальними засобами спілкування, здатності знаходити рішення у складних ситуаціях, налагоджування зворотного зв’язку; 2)розробка психолого-педагогічної моделі сержанта-консультанта. |