Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Педагогічні науки / Загальна педагогіка, історія педагогіки і освіти


Яценко Світлана Леонідівна. Педагогічні умови особистісно орієнтованого навчання учнів у гімназії : дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Житомирський держ. ун-т ім. Івана Франка. - Житомир, 2005.



Анотація до роботи:

Яценко С.Л. Педагогічні умови особистісно орієнтованого навчання учнів у гімназії. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Житомирський державний університет імені Івана Франка, Житомир, 2005.

У дисертації висвітлено теоретичні засади дослідження проблеми педагогічного забезпечення розвивальної взаємодії вчителя та учня у процесі особистісно орієнтованого навчання. Проаналізовано стан розв’язання проблеми в історико-педагогічному, філософському, психологічному, соціально-педагогічному аспектах. Подано аналіз базових понять дослідження та узагальнення відповідних теоретичних положень. Розкрито особливості організації особистісно орієнтованого навчання в умовах інноваційного закладу гуманітарного профілю. Обґрунтовано модель та систему організації особистісно орієнтованого навчання, концептуальною ідеєю якого є суб’єкт-суб’єктна взаємодія головних учасників навчально-виховного процесу. Визначено психолого-педагогічні та методичні умови організації особистісно орієнтованого навчання учнів гімназії. Доведено, що розроблена модель особистісно орієнтованого навчання гімназистів адекватна потребам розвитку основних сфер особистості вчителя та учня. Результати її функціонування пов’язані з національним культуротворенням. Випускники гімназії здатні до самотворення особистості, готові до вдосконалення професійно-творчої функції трудівника, створення продуктів творчості в різних сферах суспільного виробництва і культури.

Кількісні та якісні результати експериментальної роботи засвідчили ефективність висунутих у гіпотезі педагогічних умов організації особистісно орієнтованої системи навчання учнів гімназії.