Анотація до роботи:
Арешонков В. Ю. Педагогічні засади самоорганізації слухачів системи післядипломної педагогічної освіти. – Рукопис. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки. – Житомирський державний університет імені Івана Франка, Житомир, 2006. У дисертації висвітлено педагогічні засади вдосконалення професійної самоорганізації слухачів системи післядипломної педагогічної освіти. Проаналізовано історію становлення педагогічної самоорганізації у вітчизняній та зарубіжній педагогічних науках. Уточнено терміносистему педагогічної самоорганізації, а педагогічну синергетику визначено як теоретичну основу дослідження проблем самоорганізації в післядипломній педагогічній освіті. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель удосконалення педагогічної самоорганізації вчителів на курсах підвищення кваліфікації. Модель педагогічної самоорганізації в умовах діяльності інституту післядипломної педагогічної освіти являє собою підвищення ефективності організаційного впливу на чотири блоки (змістовий, аксіологічний, технологічний, методологічний) формування педагогічної компетентності сучасного вчителя. Кількісні та якісні результати експериментальної роботи засвідчили ефективність пропонованих засад самоорганізації слухачів системи післядипломної педагогічної освіти. Основні результати дослідження впроваджено у систему роботи обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти різних регіонів України. |