Яременко Ніна Володимирівна. Підготовка майбутніх учителів до організації дозвіллєвої ігрової діяльності учнів основної школи : дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Білоцерківський держ. аграрний ун-т. — Біла Церква, 2006. — 242арк. : рис., табл. — Бібліогр.: арк. 181-198.
Анотація до роботи:
Яременко Н.В. Підготовка майбутніх учителів до організації дозвіллєвої ігрової діяльності учнів основної школи. – Рукопис.
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04. – теорія і методика професійної освіти. – Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Вінниця, 2006.
Дисертація присвячена проблемі підготовки майбутніх учителів до організації дозвіллєвої ігрової діяльності учнів основної школи. Така підготовка є умовою професійного зростання вчителя як вихователя. Визначено педагогічні умови ефективності цієї підготовки, створено її модель, розроблено критерії, показники та рівні готовності вчителя до організації ігрової діяльності підлітків.
У навчальний процес впроваджено розроблену методику формування готовності майбутнього вчителя до організації дозвіллєвої ігрової діяльності учнів основної школи шляхом викладання авторського спецкурсу “Організація ігрової діяльності” та навчальної дисципліни “Дозвіллєзнавство”. Ефективність методики підтверджена аналітичними та статистичними даними результатів навчання, що відзначаються динамікою.
Публікації автора:
Статті у фахових наукових виданнях
Барановська Л.В., Яременко Н.В. Ігрове спілкування та процес формування особистості підлітка // Теоретичні питання культури освіти та виховання. – 2006. – №30. – С.12-20. (Особистий внесок полягає у визначенні сутності ігрового спілкування та його ролі у формуванні особистості підлітка)
Яременко Н.В. Використання ігрових технологій у процесі вивчення курсу “Київщинознавство” // Світло. – 2002. – №3. – С. 115-119.
Яременко Н.В. Історичний аспект дослідження проблеми підготовки учителів до організації дозвіллєвої ігрової діяльності школярів // Науковий вісник Південноукраїнського держ. пед. ун-ту ім. К.Д.Ушинського: Зб. наук. пр. у двох частинах. – Вип. 10. – Ч. ІІ. – Одеса: ПДПУ ім. К.Д.Ушинського, 2002. – С. 131-135.
Яременко Н.В. Нетрадиційні підходи до проведення вікторин // Світло. – 2002. – №2. – С. 65-68.
Яременко Н.В. Підготовка вчителів до організації дозвіллєвої ігрової діяльності учнів (друга половина ХХ століття) // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2005. – №2. – С. 135-146.
Яременко Н.В. Підготовка вчителів у системі післядипломної освіти до організації дозвіллєвої ігрової діяльності учнів // Вісник післядипломної освіти: Зб. наук. пр. – Випуск 3. – К.: Міленіум, 2006. – С. 158-169.
Яременко Н. Проблема організації дозвіллєвої ігрової діяльності з учнями основної школи у вітчизняних психолого-педагогічних дослідженнях ХХ століття // Рідна школа. – 2004. – №9. – С. 60-63.
Яременко Н. Проблема організації ігрової діяльності учнів у педагогічній спадщині Григорія Ващенка // Нові технології навчання: Наук.-метод. зб. / Кол. авт. – К.: Науково-метод. центр вищої освіти, 2004. – С. 183-188.
Яременко Н.В. Організація ігрової діяльності: навчально-експериментальна програма // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: Зб. наук. праць. – Вип. 6 / Редкол. І.А.Зязюн (голова) та ін. – Київ-Вінниця: ДОВ Вінниця, 2004. – С. 229-234.
Яременко Н. Стан підготовки педагогічних працівників до організації дозвіллєвої ігрової діяльності учнів (на матеріалах ХХ століття) // Рідна школа. – 2005. – №7. – С. 56-59.
Яременко Н.В. Технологія підготовки майбутніх педагогів до організації дозвіллєво-ігрової діяльності учнів // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми / Зб. наук. пр. у двох частинах. – Вип. 2. – Ч.2. – Київ-Вінниця: ДОВ Вінниця, 2002. – С. 509-514.
Яременко Н.В. Формування компетентності майбутнього педагога з організації дозвіллєвої ігрової діяльності учнів // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2005. – Випуск 24. – С. 212-216.
Навчально-методичні посібники
Яременко Н. Клуб інтелектуальних ігор. – К.: Вид. дім “Шкіл. світ”: Вид. Л.Галіцина, 2005. – 128с.
Яременко Н.В. Нетрадиційні підходи до проведення вікторин: Методичні рекомендації та матеріали. – 2-е вид., доп. і перероб. – Біла Церква, 2002. – 53с.
Яременко Н.В. Самостійна робота студентів у процесі вивчення навчальної дисципліни “Дозвіллєзнавство”: Навч.-метод. посіб. – Вид. 3-тє, доповн. – Біла Церква: КОІПОПК, 2006. – 102с.
Опубліковані матеріали участі у конференціях
Яременко Н.В. Підготовка майбутніх педагогів до організації морально-етичного виховання засобами гри // Морально-етичне виховання школярів у системі громадянської освіти і виховання: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції 15-17 листопада 2001 року. – Івано-Франківськ, 2001. – С. 53-61.
Яременко Н.В. Підготовка соціальних педагогів до організації профорієнтаційної роботи зі школярами у процесі дозвіллєво-ігрової діяльності // Стан та перспективи професійної орієнтації, трудового і профільного навчання та професійної підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції 13-14 лютого 2002 р. – Бориспіль, 2002. – С. 219-224.
Яременко Н.В. Проблема підготовки студентів спеціальності “Соціальна педагогіка” до організації дозвіллєвої ігрової діяльності учнів основної школи // Науково-методичні аспекти професійного зростання педагогічних кадрів у системі післядипломної освіти: Зб. матеріалів наукової конференції 24-25 червня, 20 серпня 2003 року. – Біла Церква: КОІПОПК, 2003. – С. 181-188.
Яременко Н.В. Роль позанавчальної виховної роботи у всебічному розвитку студентської молоді // Всебічний розвиток особистості студента: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції 9-10 жовтня 2001 року. – Ірпінь, 2001. – С. 548-552.
Яременко Н.В. Роль самостійної роботи студентів з опанування змісту курсу “Дозвіллєзнавство” у вдосконаленні їх фахової підготовки // Еволюція освітнього простору України: Матеріали науково-практичної конференції 16-17 травня 2003 р. – Біла Церква, 2003. – С. 144-149.
Методичні рекомендації та матеріали
Яременко Н.В. Вимоги до письмового оформлення сценарію ігрової програми // Яременко Н.В., Гаврилюк В.Ю., Мальцева І.О. Організація діяльності клубів інтелектуальних ігор у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах: Навч.-метод. посіб. / За заг. ред. Н.В.Яременко. – Біла Церква: КОІПОПК, 2004. – С. 23-25.
Яременко Н. Зробіть гру захоплюючою: Методика підготовки та проведення ігрових програм // Шкільний світ. – Листопад 2005. – №42 (314). – С.4-10.
Яременко Н.В. Методичні рекомендації щодо використання дидактичних ігор // Університет майбутнього вчителя: Навч.-метод. посіб. Авт.-уклад.: Н.І.Клокар, Є.М.Бачинська, Г.М.Стадніченко. – Біла Церква: КОІПОПК, 2005. – С. 137-143.
Яременко Н. Методичні рекомендації щодо обладнання, оформлення та функціонування ігрових кімнат та ігрових майданчиків у загальноосвітньому навчальному закладі // Інформаційно-методичний збірник: Спеціалізоване педагогічне видання управління освіти і науки Київської ОДА та Київського ОІПОПК. – Грудень 2005. – №12 (62). – С. 48-54.
Яременко Н.В. Методичні рекомендації щодо організації діяльності клубу інтелектуальних ігор // Інформаційно-методичний збірник: Спеціалізоване педагогічне видання Управління освіти і науки Київської ОДА та Київського ОІПОПК. – Вересень 2003. – №9(35). – С. 66-70.
Яременко Н.В. Соціально-педагогічна роль гри у формуванні особистості дитини // Університет майбутнього вчителя: Навч.-метод. посібник. Авт.-уклад.: Н.І.Клокар, Є.М.Бачинська, Г.М.Стадніченко. – Біла Церква: КОІПОПК, 2005. – С. 116-128.