Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Транспортні системи


960. Шептура Олександр Миколайович. Підвищення ефективності автомобільних перевезень партіонних вантажів при змінному попиті на перевезення: дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / Харківський національний автомобільно-дорожній ун-т. - Х., 2004.



Анотація до роботи:

Шептура О.М. Підвищення ефективності автомобільних перевезень партіонних вантажів при змінному попиті на перевезення. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.01 – транспортні системи. – Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Харків, 2004.

В роботі встановлено, що основними чинниками, що впливають на вартість доставки партіонних вантажів є відстань доставки вантажів, пробіг автомобілю між суміжними пунктами завозу на маршруті, вантажопідйомність автомобілю, коефіцієнт запасу по вантажопідйомності, середній обсяг завезення вантажу в один пункт на маршруті, коефіцієнт варіації попиту.

Розроблені аналітичні моделі перевезень партіонних вантажів та проведені експерименти надали можливість визначити закономірності впливу параметрів автомобілю і попиту на сумарні витрати на доставку партіонних вантажів; визначені оптимальні значення вантажопідйомності автомобілю і коефіцієнту запасу вантажопідйомності, що забезпечують мінімізацію витрат на доставку партіонних вантажів.

Застосування розробленої методики вибору автомобілю оптимальної вантажопідйомності дозволяє знизити витрати на доставку вантажів з урахуванням втрат від несвоєчасного або неповного виконання замовлення на перевезення.

  1. Аналіз структури системи доставки партіонних вантажів показав, що існуючі методи організації роботи автомобілів на розвізних маршрутах не дозволяють максимально підвищити ефективність їх використання в умовах змінного попиту на перевезення.

  2. Відомі методи маршрутизації перевезень партіонних вантажів і визначення раціональної вантажопідйомності автомобілів для роботи на розвізних маршрутах не враховують впливу змінного попиту на перевезення на ефективність перевезень.

  3. Запропонована в роботі модифікація методу “гілок і границь” дозволила розробити алгоритм рішення задачі маршрутизації перевезення партіонних вантажів, який дозволяє отримати більш точні, у порівнянні з існуючими алгоритмами, рішення в час, що є прийнятним для цілей оперативного планування.

  4. Проведені експериментальні дослідження показали, що при перевезеннях партіонних вантажів, спостерігаються коливання обсягів перевезень (як по місяцях року, так і по окремих днях тижня), обумовлені природними причинами, а також вимогами вантажовласників, яки забороняють накопичення цих вантажів, що не дозволяє вирівняти обсяги перевезень у часі. У цих умовах основним методом компенсації коливань обсягів перевезень є використання на стабільних маршрутах перевезень автомобілів, що мають запас по вантажопідйомності.

  5. Розроблений критерій ефективності перевізного процесу, який на відміну від існуючих в поточний час, враховує втрати автоперевізників і/або вантажовласників від невчасної або неповної доставки вантажів, дозволяє більш точно визначати оптимальну вантажопідйомність автомобілю.

  6. Шляхом аналітичних досліджень визначені найбільш значущі чинники, що впливають на собівартість перевезення. До них відносяться початковий (кінцевий) пробіг, пробіг автомобілю між суміжними пунктами на маршруті, розмір партії вантажу, кількість пунктів завозу на маршруті і коефіцієнт запасу по вантажопідйомності. Встановлена закономірність впливу цих параметрів на собівартість перевезень і втрат від несвоєчасного або неповного виконання замовлення на перевезення.

  7. Розроблені по запропонованому в роботі алгоритму рішення задачі маршрутизації перевезення партіонних вантажів маршрути доставки поштових вантажів мають сумарну довжину на 5,7% меншу за існуючі. Визначена за розробленим критерієм ефективності вантажопідйомність автомобілю для перевезення поштових вантажів в м. Харкові складає 3,0 т, що на 14% менше вантажопідйомності автомобілів, що використовуються в поточний час.

  8. Розроблені по запропонованій методиці заходи по вдосконаленню системи доставки поштових вантажів в м. Харкові дозволили скоротити витрати на 16397,29 грн. у рік. Впровадження результатів роботи підтверджується відповідним актом.

  9. Результати дисертаційної роботи використані кафедрою транспортних технологій в навчальному процесі підготовки спеціалістів спеціальності “Організація перевезень і управління на транспорті”. Впровадження результатів роботи в навчальний процес підтверджується відповідним актом.

Публікації автора:

  1. В.К. Доля, А.Н. Горяинов, А.Н. Шептура. Влияние параметров работы автомобильного транспорта на функционирование логистической системы // Автомобильный транспорт: Сб. научн. трудов. – Вып. 4. – Харьков: ХГАДТУ - 2000. – С. 77-79.

  2. Шептура А.Н. Экономическая эффективность развозочных (сборочных) маршрутов // Проблемы создания новых машин и технологий: Научн. труды КГПУ. – Вып. 1. – 2001. – Кременчуг: КГПУ. – С. 507 – 508.

  3. Н.А. Нефедов, А.Н. Шептура. Оптимальная грузоподъемность автомобиля на развозочных маршрутах при переменном спросе на перевозки // Вестник Харьковского государственного автомобильно-дорожного технического университета. – Вып. 17. – 2002. – С. 69-71.

  4. Шептура А.Н. Оптимизация размеров заказа и страхового запаса при доставке потребительских товаров // Автомобіле - та тракторобудування. Вісник НТУ “ХПІ”. – Вып. 4. – 2003. – С. 154 –156.

  5. Ю.А. Давидич, А.Н. Шептура. Управление проектированием городских маршрутов перевозки грузов с учетом состояния водителя // Коммунальное хозяйство городов. Научн.-техн. сб. – Вып. 49. – 2003. – Харьков: ХГАГХ. – С. 219-223.