Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Транспортні системи


Нефьодов Віктор Миколайович. Підвищення ефективності автомобільних перевезень партіонних вантажів з використанням розподільчих центрів : Дис... канд. наук: 05.22.01 - 2007.



Анотація до роботи:

Нефьодов В.М. Підвищення ефективності автомобільних перевезень партіонних вантажів з використанням розподільчих центрів.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.01 - транспортні системи. – Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Харків, 2007.

Дисертація присвячена підвищенню ефективності автомобільних перевезень партіонних вантажів з використанням розподільчих центрів шляхом зниження витрат на доставку при повному виконанні вимог замовника по обсягу й за часом.

У роботі представлено новий підхід до проектування системи доставки партіонних вантажів з використанням розподільчих центрів.

Розроблено економіко-математичну модель системи доставки партіонних вантажів з використанням розподільчих центрів, що враховує можливість суміщення транспортних циклів на всіх ланках логістичного ланцюга, а також враховується можливість використання автомобілів різної вантажності для підвозу й вивозу партіонних вантажів з розподільчих центрів.

Запропоновано визначати оптимальну кількість розподільчих центрів, оптимальну вантажність автомобіля, використовуваного для підвозу вантажів у розподільчий центр, і оптимальний коефіцієнт кратності в системі доставки партіонних вантажів по мінімальній собівартості доставки однієї тонни вантажу з її мінімізацією по транспортних циклах на всіх ланках логістичного ланцюга.

На підставі результатів проведеного в роботі чисельного експерименту побудовані регресійні моделі залежності оптимальної кількості розподільчих центрів, оптимальної вантажності автомобіля, використовуваного для підвозу вантажів у розподільчий центр, і оптимального коефіцієнту кратності від елементів системи доставки. Моделі можуть бути використані для проектування системи доставки партіонних вантажів з використанням розподільчих центрів.

Розроблена на підставі аналізу залежності собівартості доставки однієї тонни партіонних вантажів від параметрів системи доставки методика проектування систем доставки партіонних вантажів з використанням розподільчих центрів була використана при організації доставки партіонних вантажів на підприємствах Харківської дирекції УДППЗ «Укрпошта» та ВАТ «Хлібний автопарк».

1. Аналіз існуючих моделей системи доставки партіонних вантажів з використанням розподільчих центрів показав, що вони не забезпечують необхідної ефективності системи доставки через те, що в цих моделях передбачається доставка партіонних вантажів тільки по маятникових маршрутах; самі моделі є частинними та вирішують відособлені задачі.

2. Для усунення виявлених недоліків існуючих моделей системи доставки партіонних вантажів з використанням розподільчих центрів розроблена математична модель, що враховує можливість суміщення транспортних циклів на всіх ланках логістичного ланцюга та можливість використання автомобілів різної вантажності для підвозу й вивозу вантажів з розподільчих центрів.

3. У результаті аналізу отриманої моделі системи доставки партіонних вантажів з використанням розподільчих центрів визначені основні елементи, які впливають на її ефективність. До цих елементів відносяться: кількість розподільчих центрів, вантажність автомобіля, використовуваного для підвозу вантажів у розподільчий центр, і коефіцієнт кратності, який враховує використання автомобілів різної вантажності для підвозу та вивозу вантажів з розподільчих центрів

4. На підставі проведеного експерименту встановлено функціональний взаємозв'язок між кількістю розподільчих центрів, вантажністю автомобіля, використовуваного для підвозу вантажів у розподільчий центр, коефіцієнтом кратності та елементами системи доставки: середньодобовим обсягом завезення вантажу в один пункт заїзду, загальною площею регіону обслуговування, щільністю дислокації пунктів заїзду на території регіону обслуговування, коефіцієнтом статичного використання вантажності автомобіля, вартістю однієї години роботи навантажувально-розвантажувального механізму, продуктивністю навантажувально-розвантажувального механізму, рівнем завантаження навантажувально-розвантажувального механізму, річними витратами одного розподільчого центра на виконання функцій по доставці вантажу в районі обслуговування. У результаті були отримані регресійні залежності, які дозволяють визначити оптимальні значення кількості розподільчих центрів, вантажності автомобіля, використовуваного для підвозу вантажів у розподільчий центр, коефіцієнта кратності.

5. Застосування розробленої методики проектування систем доставки партіонних вантажів з використанням розподільчих центрів з урахуванням оптимізації таких параметрів, як кількість розподільчих центрів, вантажність автомобіля, використовуваного для підвозу вантажів у розподільчий центр, і коефіцієнт кратності, дозволило поліпшити техніко-експлуатаційні та техніко-економічні показники роботи УГППЗ «Укрпошта». Добовий пробіг і час обороту автомобілів, використовуваних для підвозу вантажів у розподільчий центр, зменшились на 1022,51 км та 19,85 год. відповідно, собівартість транспортування однієї тонни вантажу автомобілями, використовуваних для підвозу вантажів у розподільчі центри зменшилась на 12,38 грн/т, собівартість доставки однієї тонни партіонних вантажів зменшилася на 5,25 грн/т, отримано річний економічний ефект у розмірі 64743,36 гривні.

Публікації автора:

  1. Нагорный Е.В., Нефедов Н.А., Нефедов В.Н. Оптимальное количество распределительных центров и пунктов перегрузки // Автомобильный транспорт, 2004. – Вып. 15. – С. 69 - 71. Здобувачем було запропоновано коефіцієнт відносних витрат та отримані залежності оптимальної кількості розподільчих центрів та пунктів перевантаження.

    Нефедов В.Н. Теоретические основы для выбора рациональной сис-темы доставки партіонних грузов // Вісник Кременчуцького державного політехнічного університету. – Кременчук: КДПУ, 2006. – Вип. 2/2006 (37) час-тина 1. – С. 139 – 141.

    Шептура О.М., Нефьодов В.М. Оптимальна кількість розподільчих центрів // Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. – Х: УкрДАЗТ, 2006. – Вип. 72. – С. 68 – 72. Здобувачем була отримана математична модель системи доставки партіонних вантажів з використанням розподільчих центрів.

    Нефедов В.Н. Модель определения оптимального количества распределительных центров // Автомобильный транспорт, 2006. – Вып. 19. – С. 107 – 110.

    1. Нефедов В.Н. Теоретические проблемы организации доставки пар-тионных грузов с использованием распределительных центров // Сборник док-ладов ХІ международной научно-технической конференции «Транспорт, экология – устойчивое развитие», Варна, 2005. – Том 12. – С. 486 – 493.