Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка транспорту і зв’язку


Жерейж Жорж Ісса. Підвищення ефективності якості авіатранспортних послуг : Дис... канд. наук: 08.07.04 - 2002.



Анотація до роботи:

Жерейж Жорж Ісса. Підвищення ефективності якості авіатранспортних послуг. - Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук по спеціальності 08.07.04 - економіка транспорту і зв'язку. - Національний авіаційний університет, Київ, 2002.

Дисертація присвячена дослідженню особливостей формування якості специфічного виду продукції - послуг і, зокрема, авіатранспортних послуг. У роботі виконаний аналітичний огляд зарубіжних і вітчизняних досліджень, присвячених проблемі якості і його ефективності, і запропонований подальший розвиток теоретичних і методичних питань формування інтегральної якості стосовно сфери послуг. Проведене дослідження особливостей послуг, зокрема авіатранспортних, дозволило виявити і систематизувати основні параметри якості авіатранспортної послуги, а також визначити відношення різних груп авіапасажирів до цих параметрів. Базою дослідження вибрана авіатранспортна система Лівана.

Проаналізовані тенденції зміни об'ємів авіаперевезень з урахуванням впливу якості послуг організацій повітряного транспорту країни на їх динаміку і на поведінку пасажирів.

Запропоновано включити до складу інтегральної якості послуги якість її споживання (використання), а до складу вартості якості - втрати споживачів і виробників послуг.

Динамічно-адаптивна модель поведінки авіапасажира, як і система стимулювання їх прихильності до послуг конкретних перевізників сприяє підвищенню ефективності якості авіатранспортних послуг.

1. Інтенсивному розвитку однієї з найважливіших транспортних галузей економіки - повітряного транспорту в умовах жорсткої конкуренції авіакомпаній і інших авіаційних організацій сприяло зростання потреби суспільства в швидкісних переміщеннях на новому якісному рівні.

2. Необхідність постійного поліпшення якості авіатранспортних послуг при розширенні переліку і зростанні рівня вимог споживачів до окремих параметрів якості послуг та сервісного обслуговування авіапасажирів викликала загострення проблеми ефективності не тільки надання, але і споживання послуг.

3. Інтегральна якість авіатранспортної послуги пропонується розглядати як сукупність властивостей, здатних в процесі її надання і споживання задовольняти потреби і очікування конкретного споживача відповідно до його можливостей.

4. Інтегральна вартість якості визначається як сума витрат на забезпечення відповідності послуги вимогам якості, витрат виробника на компенсацію виявленої невідповідності вимогам якості і втрат можливостей і ресурсів виробників і споживачів продукції через нереалізовану якість.

5. Авіатранспортні послуги представлені як особлива категорія послуги з специфічним набором параметрів якості, форма вияву яких властива тільки авіаційному транспорту і пов'язана з процесами формування і сприйняття цього виду послуг.

6. Запропонований в роботі комплекс з 15 параметрів якості формує образ авіатранспортної послуги, який досліджується як категорія послуг підвищеної складності, що створюється при взаємодії різноманітних виробничих, функціональних, соціальних та економічних і сервісних процесів.

7. Виявлена неадекватність сприйняття одних і тих же параметрів якості авіатранспортної послуги не тільки різними пасажирами, але і одним і тим же пасажиром в залежності від етапу авіатранспортного процесу, на якому він знаходиться на даний момент часу.

8. За результатами вивчення і оцінки аспектів поведінки авіапасажирів побудовані “профілі” відносин і емоційних відчуттів пасажирів в процесі авіаперевезення і по його завершенню, які демонструють їх задоволення або незадоволення послугою.

9. Насиченість авіаційного ринку пропозиціями послуг при обмеженому рівні попиту визначає пріоритетність стратегії “утримання” авіапасажирів - постійних замовників авіатранспортних послуг, принципи якої розроблені для Ліванської АК МЕА.

10. Найбільш ефективним як для авіапасажирів, так і для авіаційних організацій є їх спільна участь у формуванні якості авіатранспортної послуги на взаємовигідних економічних умовах в рамках єдиної комерційної соціально-політичної стратегії АК-АП (Авіакомпанія - Авіапасажир).

Публікації автора:

  1. Жерейж Ж. Потребительная стоимость и качество продукции. Проблеми підвищення ефективності інфраструктури: Зб. наук. пр., Випуск 5.- К.: НАУ, 2001. – С.102–107.

  2. Жерейж Ж. Экономическая эффективность качества // Актуальні проблеми економіки. – 2002. - №1. –С.47-49.

  3. Кулик В.А., Жерейж Ж. Моделирование поведения потребителей авиатранспортных услуг // Актуальні проблеми економіки. – 2002. - №3. –С.54-58.

  4. Жерейж Ж. Качество потребления авиатранспортных услуг: ресурсы и отношения авиапассажиров // Актуальні проблеми економіки. – 2002. - №5. –С.53-56.

  5. Жерейж Ж. Современные подходы к оценке стоимости качества. Доповіді Першої Всеукраїнської наукової конференції “Проблеми управління якістю”. – К.:Українська асоціація якості, МЦ “Прирост”, 2001. – С.67-72

  6. Жерейж Ж. Основные тенденции развития рынка авиатранспортных услуг. Доповіді Третьої Міжнародної науково-технічної конференції “Авіа-2001”. – К.: НАУ, 2001, т.4. – С.29-32.

  7. Родченко В.В., Жерейж Ж. Некоторые подходы к вопросам конкурентоспособности и качества продукции. Тези доповідей IV Міжнародної конференції “Маркетинг: теорія і практика”. – Ялта, вид-во СДУ, 2000. – С.66-67.

  8. Жерейж Ж. Особенности формирования качества услуг. Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції “Маркетинг: теорія і практика”. – К.:КНЕУ, 2001. – С.68-69.