Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Транспортні системи


Калініченко Олександр Петрович. Підвищення ефективності спільної роботи вантажних автомобілів і вантажно- розвантажувальних засобів: дисертація канд. техн. наук: 05.22.01 / Харківський національний автомобільно-дорожній ун-т. - Х., 2003.



Анотація до роботи:

Калініченко О.П. Підвищення ефективності спільної роботи вантажних автомобілів і вантажно-розвантажувальних засобів. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.01 – транспортні системи. – Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Харків, 2003.

У дисертаційній роботі розроблена методика складання раціональних графіків спільної роботи вантажно-розвантажувальних засобів і вантажних автомобілів, яка дозволяє знизити витрати на функціонування транспортного процесу за рахунок зниження непродуктивних простоїв вантажно-розвантажувальних засобів в очікуванні вантажних автомобілів і простоїв вантажних автомобілів у пунктах навантаження-розвантаження в очікуванні обслуговування.

У результаті проведених досліджень отримані регресійні моделі залежності показників якості функціонування автотранспортного комплексу (непродуктивними простоями учасників автотранспортного процесу і часом запізнення прибуття до одержувачів вантажу) від умов перевезень і вихідних даних. Параметром, що дозволяє знизити витрати від непродуктивних простоїв транспортного комплексу і штрафів, на етапі оперативного змінно-добового планування є рівень завантаження вантажно-розвантажувальних механізмів. Ефективність запропонованих у роботі моделей, методів і алгоритмів підтверджена при їхньому практичному використанні.

  1. У результаті проведеного аналізу методів рішення задач, що виникають на етапі оперативного змінно-добового планування, визначено, що удосконалювання автотранспортного процесу, саме на цьому етапі, можливо за рахунок зниження непродуктивних простоїв учасників транспортного комплексу, а також за рахунок зниження суми штрафів за несвоєчасну доставку вантажів одержувачам, шляхом розробки і впровадження раціональних графіків спільної роботи вантажно-розвантажу-вальних пунктів і вантажних автомобілів, з використанням заздалегідь запланованого простою вантажно-розвантажувальних механізмів.

  2. Розроблено алгоритм складання графіків спільної роботи, що дозволяє, на відміну від раніше відомих, складати графіки з використанням заздалегідь запланованого простою вантажно-розвантажувальних засобів, причому запланований простій можливо розподіляти двома способами: на кожну їздку, і на такт – період часу за який відбувається одне навантаження всіх автомобілів, що приймають участь у перевезенні.

  3. Розроблена імітаційна модель функціонування транспортного комплексу по заздалегідь складених розкладах спільної роботи дозволяє проводити дослідження впливу різних параметрів автотранспортного процесу і способів складання розкладів на ефективність роботи автотранспортного комплексу.

  4. Експериментальним шляхом установлений функціональний взаємозв'язок між умовами перевезень (кількістю автомобілів, що приймають участь у перевезенні, кількістю заданих маршрутів і їздок по них, часом навантажування одного автомобіля, рівнем завантаження вантажно-розвантажувальних механізмів, середньоквадратичним відхиленням швидкості руху автомобілів, коефіцієнтом варіації часу навантажування) і показниками якості функціонування автотранспортного комплексу (непродуктивними простоями учасників автотранспортного процесу і часом запізнення прибуття до одержувачів вантажу). Параметром, що дозволяє знизити витрати від непродуктивних простоїв транспортного комплексу і штрафів, на етапі оперативного змінно-добового планування є рівень завантаження вантажно-розвантажувальних механізмів.

  5. Отримані регресійні моделі дозволяють з достатньою точністю, при використанні на практиці, прогнозувати значення показників якості функціонування автотранспортного комплексу.

  6. Визначено оптимальні способи складання графіків спільної роботи для кожного учасника автотранспортного комплексу, і для оптимізації автотранспортного процесу в цілому. У більшості випадків рекомендується використання запланованого простою вантажно-розвантажувальних засобів, розподіленого на такт.

  7. Розроблена методика складання раціональних графіків спільної роботи вантажно-розвантажувальних засобів і вантажних автомобілів, дозволяє мінімізувати витрати на перевезення вантажів, заснована на використанні заздалегідь запланованого простою вантажно-розвантажувальних механізмів і різних способів складання розкладів.

Публікації автора:

  1. А.П. Калиниченко. Вопросы оперативного сменно-суточного планирования и управления грузовыми автомобильными перевозками // Проблемы транспортных систем. Монография под ред. Доли В.К.– Харьков – 1999. - С. 23 – 28.

  1. В.К. Доля, А.П. Калиниченко. К вопросу координации совместной работы грузовых автомобилей и погрузочно-разгрузочных пунктов // Вестник ХГАДТУ. – Вып.10.-Харьков: ХГАДТУ. – 1999. – С. 61-63.

  2. А.П. Калиниченко. К вопросу согласования совместной работы участников транспортного процесса при оперативном сменно-суточном планировании // Информационно-управляющие системы на железнодорожном транспорте. – 2000. - № 6. – С. 6-9.

  3. А.П. Калиниченко. Разработка графиков совместной работы участников автотранспортного процесса // Автомобильный транспорт. – Вып.6. – Харьков: ХГАДТУ. – 2001. – С. 19-21.

  4. А.П. Калиниченко. Разработка графиков совместной работы грузовых автомобилей и погрузочно-разгрузочных механизмов при оперативном сменно-суточном планировании. // Вісник Харківського університету № 506. Частина 1. – Харків – 2001. – С. 275-277.

  5. А.П. Калиниченко. Анализ влияния параметров транспортного процесса на работу автотранспортного комплекса по графикам совместной работы. // Тез. Докладов ХХХ научно-технической конференции преподавателей, аспирантов и сотрудников Харьковской государственной академии городского хозяйства. Часть 2. – Харьков – 2000. – С. 25-26.

  6. А.П. Калиниченко. Вопросы оперативного сменно-суточного планирования и управления грузовыми автомобильными перевозками в условиях рыночной экономики. // Матеріали міжнародної наукової конференції “Проблеми теорії і практики становлення соціально-орієнтованої ринкової економіки”. – Харків – ХДАДТУ. –1999. -С. 280-282