Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Економічні науки / Економіка, організація і управління підприємствами


Мартовой Андрій Вікторович. Підвищення обсягів продажу послуг на підприємствах туризму на основі інтернет-маркетингу : Дис... канд. наук: 08.06.01 - 2006.



Анотація до роботи:

Мартовой А. В. Підвищення обсягів продажу послуг на підприємствах туризму на основі інтернет-маркетингу. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – Економіка, організація і управління підприємствами. – Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського, Сімферополь, 2006 р.

У дисертації розвинуто основи інтернет-маркетингу і розроблено організаційно-економічний механізм збільшення обсягів продажу туристських послуг на основі інтернет-маркетингу.

Виявлено фактори, що впливають на кількість інтернет-посередників об'єктів розміщення туристів у Криму. Визначено роль інтернет-маркетингу в діяльності туроператорів і турагентів Криму. Виявлено динаміку відвідуваності сайтів туристичних підприємств Криму. Виявлено фактори результативності інтернет-маркетингу підприємств туризму.

Удосконалено методи організації інтернет-маркетингу і підвищення обсягів інтернет-продажу туристських послуг. Запропоновано моделі результативності інтернет-маркетингу на підприємствах туризму. Удосконалено структурно-логічну схему оцінки інтернет-маркетингу на туристичному підприємстві. Запропоновано показники результативності інтернет-маркетингу.

У дисертації представлено теоретичне узагальнення і нове розв’язання наукового завдання, що полягає в адаптації основних положень традиційного маркетингу і розвитку теоретико-методичних основ інтернет-маркетингу туристських послуг. Розв’язання наукового завдання має безпосереднє практичне значення і дозволяє підвищити результативність діяльності підприємств туризму. У роботі проведено теоретико-методичне обґрунтування й розроблено організаційно-економічний механізм збільшення обсягів продажу послуг на підприємствах туризму на основі інтернет-маркетингу.

1. Удосконалено визначення терміну «інтернет-маркетинг туристських послуг», що являє собою опосередковану інтернет-технологіями сукупність процесів ціноутворення, розподілу, просування та забезпечення оплати туристських послуг з метою задоволення потреб індивідів і/або організацій.

2. Узагальнено відносини та розмежування між визначеннями таких термінів, як «електронний бізнес», «електронна комерція», «електронний маркетинг» і «інтернет-маркетинг». Запропоновано три рівні електронного бізнесу: нижчий, середній і вищий. Удосконалено визначення терміну «модель інтернет-маркетингу», що являє собою спосіб організації інтернет-маркетингу, орієнтований на досягнення певної мети і передбачає надання споживчої вигоди, що є результатом комбінації елементів комплексу інтернет-маркетингу.

3. Досліджено фактори, що впливають на кількість інтернет-посередників об'єктів розміщення туристів у Криму. Найбільша кількість інтернет-посередників спостерігається серед таких закладів, як грязелікарні, турбази, санаторії і туристсько-оздоровчі комплекси. Більшою кількістю посередників характеризуються об'єкти розміщення, що спеціалізуються на лікуванні, та об'єкти, що функціонують цілорічно. Виявлено, що заклади з кількістю місць до 200 характеризуються відносно меншою кількістю інтернет-посередників.

4. Виявлено, що менеджери та маркетологи кримських туроператорів і турагентів визначають пріоритет комунікативних моделей інтернет-маркетингу над транзакційними, проте підтверджують, що інтернет-маркетинг може впливати на підвищення обсягів продажу послуг. У більшої частини досліджених підприємств питома вага інтернет-продажу склала 11–15% загального об’єму. Виявлено збільшення показників відвідуваності сайтів туроператорів і турагентів, супроводжуване зменшенням індексу сезонності.

5. Виявлено фактори комунікативної результативності інтернет-маркетингу підприємств туризму, розташованих у Криму, а саме: пошук по сайту, версія сайту німецькою мовою, версія сайту іншими мовами, знижки при замовленні, наявність на сайті новин про підприємство, розмір сайту. Визначено силу впливу відомих факторів: тематичного індексу цитування, кількості сайтів і сторінок з посиланнями, частоти оновлення сайту.

6. Запропоновано структурно-логічну схему організації інтернет-маркетингу туристських послуг, яку можна представити у вигляді тринадцяти послідовних етапів. У запропонованому підході робиться акцент на тому, що, сформулювавши початкову стратегію, туристичне підприємство перебуває в постійному контакті зі споживачем/навколишнім ринковим середовищем для одержання адекватної інформації про зміни, яка необхідна для того, щоб залишатися максимально швидким і гнучким.

7. Запропоновано організаційно-економічний механізм підвищення обсягів продажу туристських послуг. Він представляє собою синтез п'яти етапів ухвалення рішення про покупку в Інтернеті (інформованість, розгляд варіантів, перевага, покупка, лояльність) і структури удосконаленого комплексу інтернет-маркетингу. За кожним з етапів запропоновано субелементи комплексу маркетингу і рішення, необхідні для досягнення мети, що виражається в підвищенні обсягів продажу і формуванні лояльності споживачів туристських послуг.

8. Запропоновано багатофакторні моделі, які дають можливість прогнозувати показники результативності інтернет-маркетингу на підприємствах туризму в Криму. Як змінні у цих моделях наявні: кількість сайтів з посиланнями, наявність функції пошуку за сайтом, тематичний індекс цитування, наявність можливості електронних транзакцій, наявність мовних версій сайту, мінімальна ціна проживання в номері за добу, витрати на оновлення сайту.

9. Удосконалено структурно-логічну схему створення і функціонування системи оцінки інтернет-маркетингу на туристичних підприємствах. Запропоновано нові і модифіковано існуючі показники, які дають можливість туристичному підприємству комплексно оцінити інтернет-маркетинг, а саме: коефіцієнт кваліфікації, коефіцієнт реєстрації, коефіцієнт частоти запиту, вартість хвилини кваліфікованого відвідувача, вартість запиту, вартісний коефіцієнт підтвердження замовлень та інші показники.

Публікації автора:

В наукових фахових виданнях:

  1. Мартовой А.В. Методика оценки эффективности интернет-рекламы по привлечению новых клиентов // Ученые записки ТНУ Сер. Экономика. – 2003. – Т. 16 (55), №2. – С. 123–132.

  2. Мартовой А.В. Роль интернет-маркетинга в деятельности туроператоров и турагентов Крыма // Экономика и управление. – 2004. – №4–5. – С.77–85.

  3. Мартовой А.В. Разработка и обоснование комплекса интернет-маркетинга // Ученые записки ТНУ Сер. Экономика. – 2004. – Т. 17 (56), №2. – С. 179–188.

  4. Мартовой А.В. Сущность и основные характеристики электронного бизнеса, электронной коммерции, электронного и интернет-маркетинга // Культура народов Причерноморья. – 2004. – №56. – С. 146–152.

  5. Мартовой А.В. Система отношений и разграничений между понятиями интернет-маркетинга, электронного маркетинга, электронной коммерции и электронного бизнеса // Вестник восточно-украинского университета. – 2005. – №13 (II). – C. 64–70.

  6. Мартовой А.В. Стратегия и модель интернет-маркетинга: сущность, основные характеристики и виды // Культура народов Причерноморья. – 2005. – №67. – С. 105–116.

  7. Мартовий А.В., Коцюбайло Н.А. Сайти туроператорів і турагентів Криму: показники відвідуваності // Маркетинг в Україні. – 2006. – № 1 (35). – С. 23–29.

Особистий внесок здобувача: проведено перепис, зібрано дані про відвідуваність сайтів; розраховано і проаналізовано: динаміку, тенденції та індекси сезонності відвідуваності сайтів; тенденції відвідуваності туроператорів і турагентів; середні показники кількості переглядів сторінок у розрахунку на одного відвідувача.

Авторські свідоцтва:

  1. Creation of an Educational Program for Electronic Commerce in the South of Ukraine (“Створення освітньої програми з електронної комерції на Півдні України”): А.с. 10649. Україна / Подсолонко В.А., Храпко В.Н., Мартовой А.В. (Україна). – Дата реєстрації 04.08.04.

Особистий внесок здобувача: розроблено підходи до управління, методику контролю реалізації проекту.

Статті у інших виданнях:

  1. Мартовой А.В., Коновалова Ю.В. Интернет-маркетинг в курортно-рекреационных и туристских учреждениях Крыма: роль интернет-посредников // Маркетинг в России и за рубежом. – 2006. – №1 (51). – С.75–88.

Особистий внесок здобувача: сформовано вибірку; розраховано і проаналізовано: розподіл об’єктів розміщення туристів залежно від кількості інтернет-посередників; структуру використання інтернет-маркетингу; кількість інтернет-посередників залежно від типу закладу, максимальної кількості місць (у тому числі коефіцієнт кореляції), місця розташування, спеціалізації, сезонності роботи, джерела фінансування, державної приналежності, наявності власних інтернет-проектів.

Матеріали наукових конференцій:

  1. Мартовой А.В. Оценка стратегий Интернет-маркетинга туропереторов и турагентов Крыма // Материалы Всеукраинской научно-практической конф. «Актуальные проблемы и перспективы развития экономики Украины (в контексте глобализации)» (29 сентября – 1 октября 2004 г., Таврический национальный университет им. В.И. Вернадского). – Алушта: ТНУ им. В.И.Вернадского. – 2004. – С. 45–46.

  2. Мартовой А.В. Оценка влияния партнерских программ и величины сайта на показатели посещаемости сайтов туроператоров и турагентов Крыма // Тезисы докладов Всеукраинской научно-практической INTERNET-конф. «Информационные системы в менеджменте» (5–26 декабря 2005 г., Таврический национальный университет им. В.И. Вернадского) – Симферополь: ТНУ им. В.И.Вернадского. – 2005. – С. 54–56.

  3. Мартовой А.В. Модели интернет-маркетинга в международном гостиничном бизнесе // Материалы первой междунар. научно-практической конф. «Развитие внешнеэкономической деятельности в условиях глобализации» (8 апреля 2005 г., Таврический национальный университет им. В.И. Вернадского). – Симферополь: ТНУ им. В.И. Вернадского. – 2005. – С. 185.