Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Психологічні науки / Педагогічна та вікова психологія


2. Аврамченко Світлана Михайлівна. Пізнання внутрішньої суперечливості психіки суб'єкта методом психомалюнку: дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Прикарпатський національний ун-т ім. Василя Стефаника. - Івано-Франківськ, 2004.



Анотація до роботи:

Аврамченко С. М. Пізнання внутрішньої суперечливості психіки суб’єкта методом психомалюнку. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника. – Івано-Франківськ, 2004.

Дисертацію присвячено проблемі вдосконалення підготовки психологів-практиків шляхом активного соціально-психологічного навчання (АСПН).

У роботі висвітлено діагностичну спроможність методу аналізу комплексу тематичних психомалюнків у контексті АСПН. Визначено глибиннопсихологічні передумови виникнення внутрішньої суперечливості психіки суб’єкта, з’ясовано роль символу в її об’єктивації. Розкрито зміст української символіки в контексті втілення в ній суперечливих тенденцій.

Доведено, що формування внутрішніх суперечностей відбувається під впливом едіпової залежності суб’єкта, яка детермінує розвиток системи психологічних захистів у базових та ситуативних формах їх вияву. Процес символізації, притаманний несвідомому, маскує внутрішню суперечливість психіки суб’єкта в цілісних образах і може бути експлікований методом психомалюнка. У дисертації доведено, що внутрішня суперечливість психіки властива самій її структурі, що має вияв у психіці суб’єкта в таких феноменах, як об’єктивна дезінтегрованість та суб’єктивна зінтегрованість (цілісність), зумовлених дією психологічних захистів шляхом викривлень та відступів від фактологічної реальності.

Здійснено емпіричне дослідження проблеми депресивності як емоційного показника внутрішньої суперечливості психіки.

Публікації автора:

  1. Аврамченко С. М. Погляди Наталі Роджерс на психологічні особливості жінки середнього віку // Методи підготовки фахівців до професійного спілкування: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. – Черкаси: ЧДУ ім. Богдана Хмельницького, 1997 р. – С. 62 – 75.

  2. Аврамченко С. М. Шляхи професійного становлення жінки // Психологія на перетині тисячоліть. Збірник наукових праць Ін-ту психології ім.Г. С. Костюка АПН України. – Київ, 1998. – Т. 1. – С. 12 – 21.

  3. Аврамченко С. М. Самокорекція психолога-практика шляхом усвідомлення внутрішніх суперечностей психіки // З орієнтацією на людину ХХІ століття: філософські, психологічні і педагогічні роздуми / Філософські пошуки, вип. ІХ. – Львів: Cogito-Центр Європи, 1999. –С. 57 – 60.

  4. Аврамченко С. М. Внутрішні конфлікти суб’єкта в контексті проблеми комплексу Едипа” // Педагогіка і психологія професійної освіти. Науково-методичний журнал. – Львів, 2000. – № 2. – С. 244 – 254.

  5. Яценко Т. С., Лисенко О. М., Аврамченко С. М. Активне соціально-психологічне навчання в контексті теоретичних підходів до психологічної практики. Неперервна професійна освіта: теорія і практика // Науково-методичний журнал. – Київ, 2001. – Випуск 1. – С. 116 – 131.

  6. Аврамченко С. М. Психологічний зміст конфліктів та їх різновиди // Вісник ХДПУ ім. Г. С. Сковороди. Психологія. – Харків: ХДПУ, 2001. –Вип. 6. – С. 88 – 96.

  7. Яценко Т. С., Аврамченко С. М. Порівняльна характеристика використання понять “дезінтеграція” та “інтеграція” у працях Казімежа Домбровського і в груповій психокорекції // Діалог культур: Україна у світовому контексті: Філософія освіти: Зб. наук. праць. – Львів: Українські технології, 2002. – Вип.7. С. 13 – 23.

  8. Яценко Т. С., Аврамченко С. М. Поняття “дезінтеграція” та “інтеграція” в роботах К. Домбровського та в груповій психокорекції за методом активного соціально-психологічного навчання // Психологія. Збірник наукових праць. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2002. – Випуск 16. – С. 3 – 9.

  9. Аврамченко С. М., Білуха Т. І., Лисенко О. М., Теслюк П. В. Академік АПН України Яценко Тамара Семенівна: науково-творчий шлях 1972-2002. – Черкаси: Черкаський державний університет ім. Богдана Хмельницького, 2002. 103 с.

  10. Яценко Т. С., Аврамченко С. М. Поняття “дезінтеграція” та “інтеграція” в контексті групової психокорекції // Шлях освіти. – № 1. – Київ, 2003. –С. 30 – 34.

  11. Яценко Т. С., Мелоям А. Е., Іваненко Б. Б., Аврамченко С. М. Мотивація агресивної поведінки суб’єкта // Вісник Національного технічного університету України Київський політехний інститут”. Філософія. Психологія. Педагогіка: Зб. наук. праць. – Київ: ІВЦ Політехніка”, 2003. – № 3. – С.111-128.

  1. Аврамченко С. М. Детермінанти внутрішньої суперечливості психіки суб’єкта // Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім.Г. С. Костюка АПН України. К.: Міленіум, 2004. Т. 7: Екологічна психологія. Вип. 3. С. 5 17.

  2. Яценко Т. С., Коновальчук В. І., Аврамченко С. М. Проблема собистісної психокорекції психологів-практиків // Міжнародний семінар з гуманістичної психології та педагогіки: Тези доповідей і повідомлень. – Київ-Рівне: Ліста, 1998. – С. 114.

  3. Аврамченко С. М. Проблема пізнання внутрішньої суперечності психіки суб’єкта // Матерали VII Міжнародної науково-практичної конференції „Наука і освіта ’2004”. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2004. – Том 28. Психологія. – С. 32 – 34.