Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Мистецтвознавство / Музичне мистецтво


Пастеляк Неля Василівна. Поемність в українській фортепіанній музиці першої половини ХХ ст., як принцип художнього мислення : Дис... канд. наук: 17.00.03 - 2009.



Анотація до роботи:

Пастеляк Н. В. Поемність в українській фортепіанній музиці першої половини ХХ ст., як принцип художнього мислення. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17. 00. 03. – Музичне мистецтво. - Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка. - Львів, 2009.

У дисертаційному дослідженні прослідковано еволюцію формування жанру літературної поеми у світовій літературі, окреслено поняття поемності та її місце в історії українського мистецтва як однієї з домінант національного художнього мислення, визначено засади поемності як однієї з основоположних засад романтичної музично-інструментальної творчості та їх трансформацію, як специфічної особливості українського фортепіанного мистецтва. В основу аналізу покладено оригінальну концепцію – взаємозумовленість характерних рис літературної поеми та їх взаємозв’язку з формуванням вільних форм поемного типу (власне поема, а також одночастинна соната, фантазія, балада, експромт, легенда, Konzertstueck, цикл мініатюр) у західноєвропейській та українській музиці. Визначено принципи поемного розвитку, образно-тематичні характеристики, зумовлено відбір засобів музичної виразності. Розгляд рис поемності здійснено на зразках фортепіанної творчості Б. Лятошинського, Л. Ревуцького, Я. Степового, В. Косенка та галицьких композиторів: С. Людкевича, В. Барвінського, Н. Нижанківського, зроблено узагальнення та порівняння пріоритетних засад поемності у творчості кожного з названих митців.

Публікації автора:

1. Пастеляк Н. Поемність в українській фортепіанній музиці першої половини ХХ сторіччя. Монографія / Н. Пастеляк. – Львів: Сполом, 1997. – 128 с.

2. Пастеляк Н. Романтичні візії Віктора Косенка в контексті постмодерної доби / Н. Пастеляк // Наукові збірки Львівської державної музичної академії ім.М.Лисенка: Музикознавчі студії. – Львів: Сполом, 2004.– Вип.9. – С.31–42.

3. Пастеляк Н. Поетично-сюжетні рефлексії у фортепіанній музиці львівських композиторів ХХ ст. / Н. Пастеляк // Наукові збірки Львівської державної музичної академії ім. М.Лисенка: Молоде музикознавство.– Львів, 2002. – Вип. 7. – С. 37 – 45.

4 Пастеляк Н. Трансформація поемності у фортепіанній творчості Бориса Лятошинського / Н. Пастеляк // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету імені В.Гнатюка та НМАУ ім. П.Чайковського. Серія: Мистецтвознавство. 1 (12). – 2004. – 30 – 37.