Библиотека диссертаций Украины Полная информационная поддержка
по диссертациям Украины
  Подробная информация Каталог диссертаций Авторам Отзывы
Служба поддержки




Я ищу:
Головна / Технічні науки / Автомобілі та трактори


Березовський Олег Миколайович. Покращення паливних і екологічних показників спеціальних автомобілів системою стабілізації їх швидкісного режиму. : Дис... канд. наук: 05.22.02 - 2002.



Анотація до роботи:

Березовський О. М. Покращення паливних і екологічних показників спеціальних автомобілів системою стабілізації їх швидкісного режиму. – Рукопис.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.02 – Автомобілі і трактори. – Національний транспортний університет, Київ, 2002.

Дисертацію присвячено питанню стабілізації швидкісного режиму руху спеціального автомобіля з додатковим відбором потужності для виконання технологічних робіт при зміні навантаження, що дозволяє покращити його паливні та екологічні показники.

Розраховані тягово-динамічні властивості спеціального автомобіля. Одержано математичну модель рушання спеціального автомобіля при включеному технологічному обладнанні з постійною швидкістю обертання колінчастого вала двигуна. Проведено стендові випробування двигуна за спеціально розробленою методикою в умовах безперервно змінного навантаження при двох способах регулювання швидкісного режиму для визначення впливу амплітуди частоти обертання на економічні і екологічні показники.

Розроблено і виготовлено універсальну систему регулювання швидкісного режиму автомобіля, на яку отримано патент України.

Експериментальні дослідження на спеціальному агрегаті ПУМ-90 з системою регулювання показали, що стабілізація швидкості при змінному навантаженні дає економію палива в середньому на 10 % і відповідне зменшення викидів шкідливих компонентів відпрацьованих газів.

1. В дисертації виконано теоретичне обгрунтування і розв’язання задачі поліпшення паливних і екологічних властивостей спеціальних автомобілів, що використовуються в комунальному господарстві міст (підмітальні, снігоприбиральні, сміттєвози і т. ін.), шляхом застосування розробленої універсальної системи регулювання швидкісного режиму в технологічних операціях.

2. Отримані диференційні рівняння динаміки спеціального автомобіля з додатковим відбором потужності, на основі яких виведено формули питомого запасу тяги, а також розроблено математичну модель прискорення автомобіля в момент повного замикання дисків зчеплення при рушанні автомобіля з працюючим технологічним обладнанням при обраній частоті обертання колінчастого вала двигуна, які дали можливість отримати тягово-динамічні характеристики агрегату ПУМ-90 і розрахувати процес його рушання, зокрема рекомендувати установку додаткової прискорюючої передачі, яка забезпечує швидкість 9,6 км/год.

3. Розроблено методику стендових випробувань двигуна при змінних навантаженнях: jдр=const, nе=var и jдр=var, nе=const, на підставі якої проведено стендові випробування двигуна. Результати випробувань показали, що при зміні навантаження зменшення амплітуди коливань частоти обертання колінчастого вала двигуна з ±500 хв-1 до ±50 хв-1, дозволяють зменшити витрату палива в середньому на 9,5%, а масові викиди токсичних компонентів в середньому на 9%, хоча відсоткова кількість шкідливих компонентів дещо підвищується. За результатами експерименту отримано коефіцієнти математичної моделі економічності двигуна при його роботі зі змінним навантаженням в звичайному режимі і при стабілізованому швидкісному режимі.

4. Розроблено принципову схему і конструкцію універсальної системи регулювання двигуна та теоретично досліджена стійкість системи двигун-регулятор, виготовлено експериментальний зразок системи регулювання для проведення експлуатаційних досліджень агрегату ПУМ-90.

5. Випробування агрегату ПУМ-90 показали недоцільність рушання його з включеною системою регулювання, що підтвердили розрахунки за математичною моделлю. Експеримент також підтвердив доцільність стабілізації швидкості руху при змінному навантаженні в технологічному процесі. Витрати палива на одиницю прибраної площі при застосуванні системи регулювання зменшились в середньому на 10,5%.

6. Економічний річний ефект від застосування електронної системи регулювання в залежності від марки та комплектації спеціального автомобіля складає від 460 до 3000 грн. в цінах 2002 року при вартості комплекту цієї системи в межах одного відсотку від вартості агрегату.

За результатами експериментальних робіт на Київському заводі «Коммаш» прийнято рішення про випуск експериментальної партії агрегатів ПУМ з системою регулювання. Партію електронних систем регулювання в кількості 5 комплектів передано заводу по акту прийому-передачі.

Публікації автора:

1. Молотов В.Т., Барилович Е.Л., Березовский О.Н. Влияние стабилизации скорости автомобиля на экономичность и токсичность отработавших газов // Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів. Збірник наукових праць. Випуск 4. – К, УТУ, ТАУ. – 1997. – С 30-37.

2. Молотов В.Т., Березовський О.М., Гарбар Ю.П. Математична модель двигуна, що працює при змінних навантаженнях // Вісник. Збірник наукових праць ТАУ та УТУ. – К., РВВ УТУ, 1999. Випуск 3. – С. 173-176.

3. Березовський О.М., Гарбар Ю.П., Молотов В.Т. Покращення роботи вантажного автомобіля шляхом застосування електронної системи автоматичного регулювання частоти обертання двигуна // Вісник ТАУ, УТУ. – 1998. - №2. – С. 132-136.

4. Березовський О.М., Молотов В. Т. Стійкість роботи бензинового двигуна, оснащеного електронною системою регулювання частоти обертання // Вісник / Збірник наукових праць Національного транспортного університету та Транспортної академії України. Випуск 4. – К.: РВВ НТУ. – 2000. – С. 219-221.

5. Молотов В.Т., Березовський О.М. Експериментальні дослідження бензинового двигуна підмітально-прибиральної машини при роботі з ручним та автоматичним керуванням // Системні методи керування, технологія та організація виробництва, ремонту і експлуатації автомобілів. Випуск 10. – К.: УТУ, ТАУ. – 2000. – С. 69-72.

6. Молотов В.Т., Васильєв Ю.О., Березовський О.М. Математична модель зрушення автомобіля з додатковим відбором потужності та стабілізованою частотою обертання колінчастого вала двигуна // Автошляховик України, окремий випуск. - 2002. - №5. - С. 67-68.

7. Пат. 26543 Україна. МКИ F 02 D 29/00, F 02 D 41/14. Пристрій для регулювання частоти обертання двигуна внутрішнього згоряння / В.Т. Молотов, П.Й. Березовський, О.М. Березовський (Україна). - №96103968; Заявл.21.10.96; Опубл. 11.10.99, Бюл. №6.